تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا کودک شما تکالیف مدرسه اش را انجام دهد

image چه کنید تا کودک شما تکالیف مدرسه اش را انجام دهد

اختصاص فضایی برای انجام دادن تکالیف

یک نقطه آرام و ساکت برای کودک خود درنظر بگیرید تا او هنگام نوشتن تکالیفش کاملا حواسش جمع باشد.

مراقب باشید مواردی که حواس او را پرت میکند، مانند، تلویزیون و موسیقی، در محیط وجود نداشته باشد. برای به حداقل رساندن رفت و آمدها، اجازه ندهید کودکان کوچک تر مزاحم بزرگ ترها شوند.

برای هر کودک فضای مربوط به خودش را ترتیب دهید

تکفارس آی آر

به منظور به حداقل رساندن جروبحث و حواس پرتی، برای هر یک از کودکان خود، فضایی منحصر به خودشان در نظر بگیرید تا با توجه کامل تکالیف شان را انجام دهند.

هنگام انجام تکالیف، فناوری را دور نگهدارید

هنگام انجام تکالیف مدرسه ، کودکان نباید از موبایل و تبلت و یا هر نوع فناوری که حواس آنها را به جایی دیگر معطوف میکند، استفاده کنند.

برنامه ای منظم برای او آماده کنید

اگر کودک تان برنامه منظم روزانه داشته باشد، خود به خود به سراغ کارهایش می رود. می توانید بین برنامه های او، زنگ تفریح هم اختصاص دهید.

www.takfars.ir

مثلا می توانید به او بگویید پس از مدرسه می تواند یک ساعت استراحت کند و به سراغ تکالیفش برود.هر کدام از تکالیفش را هم که انجام داد، ۱۵ دقیقه استراحت کند و سپس به سراغ کار بعدی برود.

علاقمند کردن کودکان به تکالیف مدرسه

توقعات تان را از او روشن و مشخص بیان کنید

کودکان باید بدانند که نسبت به تکالیف شان از آنها چه انتظاراتی دارید. با آنها در این خصوص با حوصله صحبت کنید. برای او مرز تعیین کنید و در خصوص قوانین تان نیز ثابت قدم باشید.

از او تعریف و تمجید کنید

کودکان از اینکه کاری کنند شما به آنها افتخار کنید لذت می برند. البته می توانید هر از گاهی برای اینکه انگیزه او را در انجام دادن تکالیفش افزایش دهید، برای او جایزه ای تهیه کنید. البته این کار نباید دایما صورت گیرد تا تاثیرگذار باشد.

وقتی کودک تان تکالیف خود را به خوبی انجام می دهد، به او بگویید از اینکه مرتب و منظم و فعال است، به او افتخار میکنید.

خیلی مهم است به طور دقیق و واضح به او بگویید که به چه دلیل از او راضی و خشنود هستید.

هرگز به او رشوه ندهید

رشوه دادن بدترین روشی است که برخی از والدین به کار می برند. در این صورت کودکان صرفا به منظور به دست آوردن امتیازات مادی کاری را انجام می دهند و هرگز از خود کار لذت نمی برند و حتی ممکن است، درس های شان را نیز یاد نگیرند. رشوه دادن فقط انگیزه کودکان را از بین می برد.

تک فارس

گاهی اوقات برخی از رفتارهای نامناسب را نادیده بگیرید

توجه زیاد نشان دادن به کودکان، مثلا زمانی که تکالیف شان را انجام نمی دهند و یا کاری را که وقتش نیست، انجام می دهند، آن رفتار نامناسب را تشدید میکند. بنابراین در این گونه مواقع، صبوری به خرج داده و آرام بمانید. هرگز عصبانیت به خرج ندهید.

انجام تکالیف، مسئولیت اوست، نه شما

خیلی مهم است که کودک تان از همین زمان، مسئولیت های خود را بشناسد. مثلا اگر دفتر یا کتابش را در مدرسه جا گذاشت، اگر خودش راه حلی پیدا کرد، عالی است اما اگر نتوانست، شما به او کمک نکنید و بگذارید با عواقب سهل انگاری خود روبه رو شود.

اگر لازم است، بگذارید کودک تان توبیخ شود

اگرچه این لحظات هم برای شما و هم برای او دردناک و سخت خواهد بود، اما او باید در قبال کارهای خود احساس مسئولیت کند و با پیامدهای اعمالش رو به رو شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر