تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا شوهر چاق خود را لاغر کنید

قدم اول برای کمک به کاهش وزن همسر

انگیزه‌ی شوهرتان برای کاهش وزن و حساسیت او به این موضوع را ارزیابی کنید. شما نمی‌توانید کسی را مجبور به کاهش وزن کنید. اگر شوهرتان برای کاهش وزن انگیزه ندارد، کمک کردن به او دشوار است. اگر در مورد وزنش حساس است، در هنگام صحبت با او درباره‌ی کاهش وزن، خیلی احتیاط کنید.

قدم دوم برای کمک به کاهش وزن همسر

عادات خودتان را ارزیابی کنید، حتی اگر اضافه وزن ندارید. اگر فعال باشید و حواستان به چیزهایی که می‌خورید باشد، ممکن است عادات شما به شوهرتان انگیزه دهد که همان کار را انجام دهد. حتی اگر نیازی به کاهش وزن ندارید، با این کار، سلامتی‌تان را بهبود خواهید بخشید.

اگر میخواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن

تکفارس آی آر

قدم سوم برای کمک به کاهش وزن همسر

برای تشویق همه‌ی افراد خانواده به سالم غذا خوردن، غذاهای ناسالم را از خانه دور کنید. اگر شوهر شما موافق این کار نیست، برای اینکه او را کم کم ترغیب کنید، مقدار مواد غذایی ناسالمی‌که می‌خرید را کاهش دهید یا انواع کم چرب‌تر را انتخاب کنید. ریخت و پاش‌های گاه به گاه، مانع این می‌شود که احساس محرومیت کنید، اما در دسترس نگه داشتن مقدار زیادی مواد غذایی ناسالم، بعضی از افراد را به افراط بیش از حد وسوسه می‌کند.

قدم چهارم برای کمک به کاهش وزن همسر

در هنگام پخت و پز، مواد غذایی ناسالم را با گزینه‌های سالم‌تر جایگزین کنید. بعنوان مثال از خامه ترش و پنیر خامه‌ای کم چرب به جای انواع پر چرب استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که بجای غذاهای سرخ کرده از غذاهای پخته شده یا بخار پز استفاده کنید. این تغییرات ساده به شما امکان می‌دهد که از غذاهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید، در حالیکه چربی و کالری غذاها را کاهش داده‌اید.

قدم پنجم برای کمک به کاهش وزن همسر

www.takfars.ir

بیشتر در خانه غذا بخورید تا بیرون از خانه. اگر شوهرتان پیشنهاد می‌کند که به رستوران بروید، بجای اینکار، در خانه برای او یک غذای رمانتیک درست کنید. این کار به شما امکان می‌دهد که برای انتخاب گزینه‌ی سالم‌تر، موادی که در وعده‌های غذایی بکار می‌رود را کنترل کنید. غذاهای رستورانی، اغلب پر چرب و پر کالری هستند و اندازه‌های آنها نیز بیش از حد بزرگ است.

قدم ششم برای کمک به کاهش وزن همسر

فعالیت‌های فیزیکی را برنامه‌ ریزی کنید تا به همراه یکدیگر از انجام آنها لذت ببرید. با اینکار در حالی که ورزش می‌کنید، یک زمان دو نفره را با هم می‌گذرانید. شب‌ها بعد از شام، یک برنامه برای پیاده روی یا دوچرخه‌سواری در محلتان ترتیب دهید. گزینه‌ی دیگر، پیدا کردن ورزشی است که هر دوی شما از آن لذت می‌برید و انجام آن بصورت منظم می‌باشد.

قدم هفتم برای کمک به کاهش وزن همسر

با تصدیق تلاش‌های شوهرتان، او را تشویق کنید که به انتخاب‌های سالم‌تر ادامه دهد. پیشنهاد می‌کنیم که بطور ماهرانه از شوهرتان تعریف کنید، بطوریکه او احساس نکند که هر حرکتی که انجام می‌دهد، بررسی می‌شود.

هشدار : برای عادات ورزشی یا غذایی نادرست شوهرتان، او را تهدید نکنید و از او انتقاد هم نکنید. ممکن است این کار باعث شکافی در رابطه‌ی شما شود و او را از تلاش برای کاهش وزن، دلسرد کند.

نکته : هنگام صحبت با همسرتان، بجای جنبه زیبایی کاهش وزن، روی جنبه‌های سلامتی آن تمرکز کنید. اگر به او بگویید که می‌خواهید وزن کم کند تا عمری طولانی داشته باشد، شاید او بیشتر پذیرای کاهش وزن شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر