تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا صدای موبایل بلندتر و واضح تر شود

image چه کنید تا صدای موبایل بلندتر و واضح تر شود

بررسی تنظیمات گوشی

امکان بهینه سازی کیفیت صدا دستگاه های اندرویدی از طریق منوی تنظیمات فراهم آمده است. با این حال به خاطر داشته باشید که تمامی رابط های کاربری اندرویدی چنین قابلیتی را ارائه نمی دهند. در صورتی که گوشی اندرویدی شما از چنین قابلیتی بهره ببرد، دسترسی به آن بسیار آسان است. برای گوشی های سامسونگ با رابط کاربری TouchWiz، نیاز است تا دستگاه صوتی مورد استفاده خود را به گوشی متصل کنید. سپس به قسمت Sound منوی تنظیمات مراجعه نمایید. در این قسمت گزینه Audio settings را لمس کنید. حال تنظیمات مربوط به بهبود کیفیت صدا قابل مشاهده خواهد بود.

گوشی های شیائومی با رابط کاربری MIUI نیز دارای یک گزینه تقویت کننده صدا برای هدفون ها هستند. رابط کاربری اکسپریا از تنظیمات ClearAudio استفاده کرده و دارای اکولایزر است که دسترسی به آن از طریق منوی تنظیمات امکان پذیر خواهد بود. همچنین در رابط کاربری Sense می توانید قابلیت BoomSound را فعال کنید. متأسفانه بهینه سازی تنظیمات صوتی در رابط های کاربری Oxygen، Optimus و یا اندروید استوک امکان پذیر نیست.

دانلود یک اپلیکیشن جدید پخش کننده آهنگ

تکفارس آی آر

در صورت تمایل می توانید یک اپلیکیشن جانبی موسیقی که قابلیت های کنترل بیشتری را ارائه می دهد جایگزین اپلیکیشن موسیقی پیش فرض دستگاه خود کنید. بدین منظور استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر Poweramp و یا Equalizer+ توصیه می شود. هر دو اپلیکیشن قابلیت های بسیاری را ارائه می دهند. اپلیکیشن Equalizer+ 5 باند EQ و اپلیکیشن Poweramp 10 باند EQ را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که به منظور دسترسی به قابلیت های پیشرفته تر به پرداخت هزینه و استفاده از نسخه غیر رایگان این اپلیکیشن ها نیاز خواهید داشت.

دانلود EQ

در اکثر گوشی های هوشمند به غیر از گوشی های سونی و وان پلاس ۲، کنترل های صوتی پیش فرض چندان جامع نیستند. برخی از آن ها تنظیمات پایه EQ را ارائه می دهند که تنها امکان استفاده از آن در اپلیکیشن پیش فرض موسیقی دستگاه فراهم آمده است.

بدین ترتیب کاربر کنترل چندانی بر روی تنظیمات صوتی اپلیکیشن پخش کننده آهنگ ندارد.

لازم به ذکر است که زمانی که سخت افزار به درستی کار نکند نمی توان از دستگاه انتظار زیادی داشت با این وجود با انجام برخی از تنظیمات ساده می توان کیفیت صدا را تا حد بسیار چشم گیری افزایش داد. بنابراین به Play Store مراجعه و یک EQ مناسب برای گوشی خود دانلود کنید. بدین منظور دانلود اپلیکیشن های نظیر Music Volume EQ و Bass Booster توصیه می شود.

www.takfars.ir

محل قرارگیری اسپیکر خود را بشناسید

اولین قدم به منظور بهبود کیفیت صدا شناسایی محل قرار گیری اسپیکر بر روی دستگاه است. بسیاری از گوشی های دارای دو خروجی صدا هستند با این حال تنها یکی از این دو خروجی، صدا تولید می کند. در صورتی که خروجی اسپیکر مسدود شده باشد، کیفیت صدا ضعیف خواهد بود و یا اصلا شنیده نخواهد شد. بنابراین توصیه می شود تا محل قرار گیری اسپیکر گوشی خود شناسایی کنید. پس از شناسایی محل قرار گیری اسپیکر تصمیمات هوشمندانه تری در رابطه با قرار دادن گوشی خود در موقعیت های مناسب به منظور دریافت صدای بهتر خواهید گرفت. همچنین به خاطر داشته باشید که هنگامی که گوشی در دست شما قرار دارد خروجی های صدا را مسدود نکنید. این اتفاق در اکثر مواقع در هنگام بازی با گوشی رخ می دهد. در نهایت نیز به منظور دریافت صدای بهتر، اسپیکر گوشی را به سمت خود قرار دهید.

بررسی مسدود شدن اسپیکر توسط قاب محافظ گوشی

در صورتی که گوشی شما داری یک قاب محافظ باشد، بر روی کیفیت صدای اسپیکر تاثیر گذار خواهد بود. همچنین ممکن است برخی از قاب ها، اسپیکر گوشی شما را مسدود کنند. بنابراین قبل از خرید کیس حتما آن را بررسی کنید.

از هدفون استفاده کنید

در واقع اسپیکرهای اکثر گوشی های هوشمند به قدر کافی قوی نیستند بنابراین نمی توان از آن ها انتظار زیادی داشت. در چنین شرایطی توصیه می شود تا از هدفون های مناسب استفاده کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر