تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا شب ها بتوانم راحت و سریع بخوابم

استفاده از تشک های مرغوب و با کیفیت برای خواب

تشک های مرغوب و استاندارد طوری طراحی شده اند که وضعیت اندام ها و ستون فقرات در بهترین شکل ممکن قرار بگیره و همین امر باعث بهتر شدن جریان خون در اندام ها و تنفس بهتر میشه. علاوه بر این تشک خوب و مرغوب کمتر باعث درد ماهیچه ها و عضله ها و خواب رفتن اندام ها در حین خواب میشه بنابراین میتونیم بدون تکون های زیاد راحت توی تختمون بخوابیم و در طول شب کمتر بیدار بشیم.

داشتن برنامه ای روتین و ثابت برای خواب

ممکنه اکثر ما اینکه برنامه ای روتین شبانه برای خواب داشته باشیم و هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بریم، رو دوست نداشته باشیم. ولی مطمئن باشین این برنامه خیلی به خواب بهترمون کمک میکنه. چون هنگامی که بدنمون به خوابیدن در یک ساعت مشخص عادت کنه، در آینده دقیقا حدود همان ساعت احساس خستگی و خواب آلودگی خواهیم کرد و وقتی به رختخواب برویم خیلی زود به خواب خواهیم رفت، بنابراین ناخوداگاه زمان خواب و بیدار شدنمون تنظیم میشه.

خودداری از مصرف برخی نوشیدنی ها

تکفارس آی آر

ساختار نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای یا قهوه و همچنین نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه ها به گونه ایست که باعث افزایش انرژی ما خواهند شد و سر حالمون میارن. بنابراین این نوشیدنی ها خواب رو مختل میکنن. پس بهتره که ۱ الی ۲ ساعت قبل از خواب از مصرف این نوشیدنی ها خود داری کنیم و به جای اون ها از آب یا شیر استفاده کنیم. مخصوصا مصرف ۱ لیوان شیر ولرم نیم ساعت قبل از خواب باعث ریلکس تر شدن بدن و در نتیجه خواب بهتر خواهد شد.

خودداری از مصرف برخی نوشیدنی ها

انتخاب فضای مناسب برای خواب

سر و صدای محیط خونه یا خیابون و نور زیاد اتاق تاثیر زیادی بر نامطلوب بودن خواب خواهند گذاشت. بنابراین سعی کنیم اتاق خوابی رو انتخاب کنیم که ساکت و تاریک باشه و همچنین میتونیم قبل از خواب از موزیک های ملایم برای ریلکس شدن و خواب راحت تر استفاده کنیم.

ورزش کردن در طول روز

www.takfars.ir

ورزش مناسب در طول روز علاوه بر کمک به سلامت بدن باعث خواب بهتر تر هم میشه چون باعث خسته شدن بدنمون و راحت تر به خواب رفتن ما میشه. علاوه بر این وقتی که سالم تر باشیم کیفیت تنفس و جریان خون بدنمون مطلوب تر شده و سم زدایی از بدن بهتر انجام خواهد شد و همین سم زدایی بهتر کیفیت خواب رو بالا میبره.

خواب به اندازه علاوه بر اینکه باعث داشتن احساسی خوب در طول روز میشه سلامت جسمی و ذهنی ما رو نیز افزایش می دهد. تحقیقات ثابت کرده اند افرادی که خواب شبانه بهتری دارند زندگی شاد و سالم تری رو پیش رو خواهند داشت.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر