تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا در دانشگاه محل کار و باشگاه اعتماد به نفس داشته باشم

image چه کنم تا در دانشگاه محل کار و باشگاه اعتماد به نفس داشته باشم

با انجام گام های ساده زیر می تونید اعتماد به نفستون رو افزایش بدید و با موفقیت بیشتری به سمت اهدافتون حرکت کنید.

به قول خودتون عمل کنید

به نظر ساده میاد، درسته؟ عمل کردن به حرفی که می زنیم. وقتی حتی به کوچکترین توافقاتمون عمل کنیم شخصیتی با هسته ی قوی می سازیم. هر بار به خودمون یا شخص دیگه بگیم فلان کارو می کنیم و اونو انجام ندیم، اعتماد به خودمون رو کاهش دادیم. اما هر بار که حتی به کوچکترین حرفمون مثل از این به بعد هر روز برای ورزش ساعت ۷ از خواب بیدار می شم عمل می کنیم، در واقع به قدرت درونی خودمون کمک کردیم.

صاف بنشینید و بلند بشید

تکفارس آی آر

قوز کردن نه تنها باعث بروز مشکلاتی مثل کمر درد و گردن درد میشه، بلکه می تونه روی اعتماد به نفستون هم تاثیر بذاره. حالت صحیح ایستادن و نشستن باعث انتقال نگرش مثبت میشه و به دیگران این تصورو میده که شما فردی لایق احترام هستید. تحقیقات نشون داده صاف نگه داشتن کمر و بالا نگه داشتن سر، این پیام رو به مغزتون ارسال می کنه که به چیزی که فکر میکنید و می گید باور دارید.

صحبت هاتون رو مثبت نگه دارید

هیچ فرد با اعتماد به نفسی رو ندیدم که دائم در حال غر زدن باشه. وقتی به جای فکر کردن به نشدن ها، شدنی ها رو در نظر بگیریم به فردی عملگرا و صاحب نظر تبدیل می شیم. اگه خودتون رو با افراد باقدرت، احاطه کنید به مرور به جای پایین رفتن، اوج می گیرید. در مقابل سختی ها و یا نظرات مخالف، به جای اینکه جنبه منفی ماجرا رو ببینید بهتره از اون موقعیت بهره ببرید. این کار کمک می کنه شنونده ای خوب و متفکری خلاق بشید. یادتون باشه، با مخالفت یا انتقاد، محدود نمی شیم بلکه فکرمون بازتر می شه و دنبال راهی می گردیم تا برای رسیدن به هدفمون، همراهای بیشتری پیدا کنیم.

همیشه با دیگران درست رفتار کنید

هرگز دهانتون رو برای تحقیر دیگران باز نکنید. درست رفتار کردن با دیگران یعنی دیگه نگران این نباشید که رفتار بدتون مثل بومرنگ دوباره به طرف خودتون برگرده. اگه در مسیر ساخت اعتماد به نفس برای خودتون، هیچکسی رو قربانی نکنیم، دیگه لازم نیست همیشه نگران واکنش های منفی باشیم. این موضوع درباره خودتون هم صدق می کنه، یعنی با خودتون هم نباید منفی صحبت کنید. سرزنش و نبخشیدن خود، باعث میشه اعتماد به نفستون کمتر بشه.

www.takfars.ir

هر روز سالمتر بشید

بهای ورزش نکردن، غذای سالم نخوردن، به اندازه کافی استراحت نکردن و زیاده روی کردن توی هر چیزی، از دست دادن شور و نشاط و ایمان داشتن به ظرفیت هامونه. تلاش برای سالم زندگی کردن، به تقویت اعتماد به نفس افراد کمک می کنه. وقتی می بینید سبک زندگی سالمی که پیش گرفتید چطور تاثیرش رو نشون می ده، اعتمادی که به خودتون دارید افزایش پیدا می کنه. اما سالمتر شدن رو فقط به معنی متناسب موندن فیزیکی ندونید. باید از همه نظر سالم بشیم: احساسی، فکری و فیزیکی.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر