تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کارهایی که نمی شود با یک لیمو ترش انجام داد

image چه کارهایی که نمی شود با یک لیمو ترش انجام داد

درمان تهوع

برای تسکین فوری حالت تهوع، آبلیمو را با کمی شکر مخلوط کرده و بیاشامید. تازگی و عطرمطبوع لیمو باعث رفع حالت تهوع می شود.

محافظت از میوه و سبزیجات

با آبلیمو می توانید برش های میوه و سبزی تان را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید. اسید سیتریک موجود در لیمو به نگهداری آنها دربرابر قهوه ای شدن کمک میکند. سعی کنید برش هایی از سیب یا آووکادو را توسط آن پوشش محافظتی مراقبت کنید.

تکفارس آی آر

پاک کننده چند منظوره

پاک کندده های مملو از مواد شیمیایی و آسیب رسان را با یک پاک کننده بر پایه لیمو جایگزین کنید. برای تمیز کردن آینه ها، پنجره ها و روی میزها میتوانید از مخلوط آب لیمو و آب معمولی در یک بطری اسپری استفاده کنید. با اضافه کردن یک فنجان آب لیمو به لباسشویی، لباس های سفیدتان رو بدون سفیدکننده شیمیایی روشن کنید. برای تمیز کردن شیرآلات، یک لیمو را بر روی شیرهای آب کثیف و دسته دوش بمالید. شما حتی می توانید لکه های فرش را با مقداری آبلیمو و نمک اسکراب پاک کنید.

بهبود لکه های تیره و روشن

شما می توانید با استفاده موضعی از آب لیمو لکه های تیره را محو کنید. آب لیمو سرشار از ویتامین C است که حتی می تواند رنگ پوست شما را روشن کند. آب لیمو را به پوست بمالید و اجازه دهید به مدت ۵ الی ۱۵ دقیقه روی پوست تان بماند. بعد از ۲هفته نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

سفید کردن دندانها

www.takfars.ir

با ترکیب ساده آبلیمو و جوش شیرین دندان های سفید درخشانی داشته باشید. در یک کاسه کوچک، جوش شیرین و آبلیمو را مخلوط کنید تا حباب ایجاد شود. با استفاده از یک اسفنج پنبه ای این ترکیب را به دندان ها بزنید و اجازه دهید به مدت یک دقیقه روی دندان بماند سپس با مسواک به آرامی دندانها را بشویید. این شیوه ای مقرون بصرفه برای داشتن لبخندی زیبا، بدون پرداخت هزینه های سنگین دندانپزشکی است. با این حال باید دقت داشت که این دستورالعمل را دقیق انجام دهید زیرا اگر این ترکیب بیش از یک دقیقه روی دندان ها بماند، اسید سیتریک موجود در آن باعث ساییدگی مینای دندان می شود.

تسکین گلودرد

غرغره با آب لیمو یا افزودن آن به چای داغ، یک راه عالی برای تسکین التهاب گلو است. همچنین لیمو یک ضد باکتری قوی برای خلاصی گلو از شر هرگونه باکتری است.

رفع بوی نامطبوع

عطر لیمو می تواند به سرعت بوی نامطبوع خانه شما را برطرف کند. برای این کارلیموها را بجوشانید تا یک خوشبوکننده بدون سم تهیه کنید، بدین شکل که لیموها را به مدت چند ساعت روی اجاق گاز با شعله ملایم بگذارید، بوی خوش و دلنشینی به آرامی در هوا منتشر می شود. اگربوی بد آشپزخانه برایتان معضل شده است، با گذاشتن پوست لیمو کنار زباله ها و مالیدن لیمو روی اقلام چوبی آشپزخانه مانند کابینت ها از شر این بو خلاص شوید.

مراقبت از پوست

برای داشتن یک ماسک صورت دست ساز، لیمو و عسل را باهم مخلوط کنید. ویتامین C موجود در لیمو پوست شما را روشن خواهد کرد، همچنین عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد و با نرم و مرطوب کردن پوست شما مانع از ایجاد آکنه و جوش می شود. برای کسب نتیجه بهتر، این ماسک را به مدت ۲۰دقیقه روی پوست تان قرار دهید.

مراقبت از ناخن

برای رفع فوری لکه های تیره ناخن و صیقل دادن آنها، مقداری آبلیمورا درون ظرفی ریخته و ناخن هایتان را درون آن قرار دهید.

تمیزکردن مایکروویو

تک فارس

اگر مایکروویو شما لکه دار و بدبو هست، می‌توانید با کمی لیمو این مشکل را حل کنید. یک لیمو را نصف کرده و با مقداری آب در کاسه مخصوص ریخته و به مدت سی ثانیه در مایکروویو روشن قرار دهید. وقتی دستگاه خاموش شد، درون آن را پاک کنید. ازاین پس بوی تمیزی و تازگی را احساس می‌کنید.

صیقل دادن وسایل

شما می توانید با یک ترکیب عاری از مواد شیمیایی که مخلوطی از یک فنجان روغن زیتون و نصف فنجان آبلیمو است وسایل چوبی خودرا صیقل بدهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر