تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کارهایی پوست صورت من را زود خراب و پیر میکند

image چه کارهایی پوست صورت من را زود خراب و پیر میکند

اشتباه شماره ی ۱:استفاده از محصولات معطر

شاید شما چندان به پوست تان توجه نکنید. ما همیشه نگران داشتن ریمل مرغوب و رژلب خوب هستیم، اما در نهایت پوست که اساس آرایش خوب است، همیشه در جایگاه دوم قرار می گیرد. ما هنگام مراقبت از پوست اشتباهات زیادی می کنیم. اما در این جا می خواهیم توصیه هایی به شما بکنیم تا پوستی زیباتر، سالم تر، و درخشان تر داشته باشید؛ که شما را حتی جوان تر نشان دهد!

ما اغلب آلرژی داریم و حتی نمی دانیم. بنابراین، بهترین کاری که می توانیم بکنیم این است که محصولات بدون عطر استفاده کنیم. هم چنین باید مواد شوینده و صابون های بدون عطر را انتخاب کنید تا بیش تر مراقب باشید. بسیاری از آلرژی ها ناشی از مواد شیمیایی است که حتی متوجه وجودشان نمی شویم، و ممکن است فقط کمی آزارمان دهد، یا شاید حتی متوجه این آلرژی نشویم. بنابراین، اگر نمیخواهید دچار مشکلات بلندمدت شوید، توصیه های ما را به کار بگیرید.

اشتباه شماره ی ۲:لایه برداری شدید

تکفارس آی آر

گاهی ما درگیر این هستیم که صورت زیبایمان را خیلی محکم بساییم. دیگر این کار را نکنید. اگر پوستی حساس دارید، باید بین لایه ی بیرونی پوست تان و محیط یک غشای محافظ وجود داشته باشد. لازم نیست هر روز از تونر، کرم لایه بردار، و محصولاتی که پایه ی آنها اسید است استفاده کنید. دوز پایینی از اسید سالیسیلیک معمولا برای کسانی که پوست حساس دارند خوب است، اما قبل از مصرف زیاد، باید آن را امتحان کنید.

اشتباه شماره ی ۳:استفاده ی نادرست از تونر

واقعیت را اشتباه درک نکنید:تونر مانند لایه بردار است. بنابراین باید مراقب باشید و تونر را با توجه به نوع پوست تان انتخاب کنید. هنگام انتخاب تونر، مطمئن شوید الکل و فندق افسون گر در فهرست مواد تشکیل دهنده جزء ۳ ماده ی اول نیست. پزشکان توصیه میکنند نیم درصد اسید سالیسیلیک معمولا خوب است.

اشتباه شماره ی ۴:شستن با لیف

شما می توانید پوست تان را با شستن با لیف آزار دهید. بهتر است صورت تان را با دست های تمیزتان بشویید. این روشی ساده و رایگان است!

www.takfars.ir

استفاده نکردن از ضدآفتاب به پوست شما آسیب میزند

اشتباه شماره ی ۵:محافظت نکردن از پوست

این جمله را بگویید و بعد دوباره تکرار کنید:آدم هایی که پوست حساس دارند باید آن را مرطوب نگه دارند. و هم چنین اگر می توانید در طول ماه های سردتر یک دستگاه رطوبت ساز در خانه قرار دهید، این عالی خواهدبود. این گونه پوست تان سالم تر و جوان تر به نظر خواهدرسید. به یاد داشته باشید پوست خشک چروکیده تر به نظر می رسد.

اشتباه شماره ی ۶:عدم استفاده ی روزانه از ضدآفتاب

حتی در زمستان! استفاده ی روزانه از ضدآفتاب واقعا مهم است چون اشعه های فرابنفش پوست تان را حساس تر میکند. و اگر در معرض آفتاب داغ قرار می گیرید، پس قطعا به آن نیاز دارید. اگر ضدآفتاب با پایه ی مواد معدنی باشد بهتر است، اما شما باید هر روز ضدآفتاب استفاده کنید.

اشتباه شماره ی ۷:خواب خیلی کم

دلیلی ندارد آن را خواب زیبایی بخش بنامیم! ضدآفتاب مهم است، اما خواب هم مهم است! شب زمانی است که پوست ما ترمیم می شود و زمانی است که ما رشد می کنیم. سر شب زمانی است که هورمون های استرس مانند کورتیزول در پایین ترین سطح هستند. مولکول های شفابخش، از قبیل هورمون رشد و بتا اندورفین در بالاترین سطح هستند، بنابراین خوب است زمانی که کورتیزول در پایین ترین حد است، پوست تان را در تمام این مواد خوب غوطه ور کنید. ما بین ۷ و ۸ ساعت خواب نیاز داریم.

اشتباه شماره ی ۸:شیوه ی غلط پاک کردن آرایش

آسان ترین کار این است که صورت تان را با آب خیس کنید و بعد با شوینده ی همیشگی تان بشویید. این معمولا خوب است. با پوست تان رفتاری ملایم داشته باشید. هم چنین اگر آرایش چشم تان ضدآب است و پاک نمی شود، آن را با پنبه ی آغشته به محلول پاک کننده ی ملایم تمیز کنید.

اشتباه شماره ی ۹:استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

تک فارس

همان طور که گفتیم، شما نباید پوست تان را بسایید، اما در عین حال نباید با آن رفتاری خشن داشته باشید. لیف به اندازه ی دستمال مرطوب آرایشی بد است. این دستمال ها سبب می شود پوست تان را بکشید. اگر واقعا به دستمال مرطوب احتیاج دارید، از نوع خوب و طبیعی آن استفاده کنید.

فشار دادن جوش ها از خطاهای بزرگ در مراقبت از پوست است

اشتباه شماره ی ۱۰:فشار دادن جوش ها

این چیز جدیدی نیست. مشکل فقط جوش نیست، مشکل حالتی است که پوست تان بعد از فشار دادن جوش پیدا میکند:خشن، ملتهب، خشک و آلوده! ممکن است به خودتان آسیب بزنید. به علاوه، اگر جوش "آماده” نباشد، خالی نخواهدشد! اگر واقعا "نیاز” دارید این کار را بکنید، ۲ تکه پنبه بردارید و به آرامی دو طرف جوش را فشار دهید. اما باز هم تکرار می کنم، اصلا این کار را توصیه نمی کنم. مراقب پوست زیبایتان باشید!

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر