تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه چیزهایی بخوریم تا چشم ها ضعیف نشوند

image چه چیزهایی بخوریم تا چشم ها ضعیف نشوند

ماهی

ماهی هایی از قبیل سالمون و ماهی تن حاوی مقدار بالای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. مطالعات بالینی نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد طبیعی نوزاد ضروری هستند. به نظر میرسد فرمول مکمل های امگا ۳۳ در تحریک تکامل بینایی نوزادان موثرند. ضمن اینکه مطالعات روی اسیدهای چرب امگا ۳ امکان محافظت از چشم بزرگسالان در برابر سندرم خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا (کوری به علت تخریب لکه ی زرد چشم ) را نشان میدهند.

مرکبات

انواع مرکبات از قبیل توت ها و لیمو ها سرشار از ویتامین C هستند. زمان زیادی است که تاثیر مثبت ویتامین C بر روی سلامت رگهای خونی موجود در چشم به اثبات رسیده است . مصرفویتامین C خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش میدهد. در یک مطالعه، زنانی که به مدت ۱۰ سال یا بیشتر ویتامین C مصرف کرده بودند میزان ابتلا به آب مروارید در آن ها به میزان ۶۴ درصد کاهش نشان داده است.

تکفارس آی آر

سبزیجات

سبزی های برگ دار از قبیل کلم و اسفناج حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زیگزانتین هستند که به عنوان مواد مغذی موثر در سلامت چشم شناخته میشوند. ضمن اینکه این سبزیجات میتوانند از چشم در مقابل اشعه ماورای بنفش و بیماریهای مربوط به بالا رفتن سن محافظت نمایند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و ویتامین A است. ثابت شده است که زرده تخم مرغ سرعت روند ابتلا به دژانسیون ماکولا که به سن وابسته است را کاهش میدهد. به گزارش اخبار طبیعی بدن لوتئین موجود در تخم مرغ را خیلی راحت تر از لوتئین موجود در میوه ها و سبزیجات جذب میکند بنابراین میتوان گفت که تخم مرغ به عنوان یکی از غذاهای مفید در سلامت چشم شناخته میشود.

بلوبری Blueberry (زغال اخته آبی)

www.takfars.ir

بلوبری دارای خواص ضدالتهابی موثر و شناخته شده در سلامت چشم است. به سادگی با اضافه کردن بلوبری به اسموتی، ماست یا به عنوان دسر میتوانید آن را مصرف نمایید و از مزایای باورنکردنی آن بهره مند شوید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر