تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه نوع ظروفی برای استفاده طولانی مدت در آشپزخانه مناسب هستند

image چه نوع ظروفی برای استفاده طولانی مدت در آشپزخانه مناسب هستند

استفاده از ظروف مسی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که نه تنها نیاز بدن به مس را تأمین نمی‌کند بلکه از آنجایی که مس جزو مواد معدنی است اضافه دریافت آن می‌تواند سبب بروز مسمومیت در بدن شود و افرادی که در منزل مدام از ظروف مسی استفاده می‌کنند معمولاً با علائمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال مواجه می‌شوند.

حتی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نسبت به مصرف ظروف مسی هشدار داده است چرا که ظروف مسی را قلع ‌اندود می‌کنند و برای اینکه قلع طی واکنش شیمیایی به مس متصل شود کمی سرب هم به آن اضافه می‌کنند.

وقتی ظروف حرارت می‌بیند و در عین حال غذاهایی که پایه اسیدی دارند هنگامی که در ظرف ریخته می‌شوند (مثل گوجه‌فرنگی و آبلیمو) ممکن است قلع و سرب در غذا آزاد شود.

مناسب‌ترین ظروف برای پخت غذا شیشه و پیرکس و ظروف لعابی هم به شرط آنکه لعاب آن آسیب ندیده باشد جزو ظروف مناسب برای پخت و پز محسوب می‌شود.

تکفارس آی آر

ظروف استیل نیز برای پخت و پز مناسب است به شرط آنکه بعد از پخت چیزی را در آن نگهداری نکنیم و سریع ظرف را جابه‌جا کنیم تا واکنش شیمیایی صورت نگیرد.

ظروف تفلون و چدن که دارای لایه محافظ هستند چقدر برای پخت مناسبند؟

تا زمانی که این ظروف سالم باشند مشکلی نیست اما به محض آنکه کوچکترین آسیب‌دیدگی بر اثر حرارت و ضربه به سطوح فلزی این ظرف‌ها وارد شود سطوح تفلونی این ظروف وارد غذا می‌شود که برای بدن مضر است.

مصرف ظروف آلومینیومی نیز توصیه نمی‌شود چرا که بر اثر حرارت، آلومینیوم موجود وارد غذا شده و در طولانی مدت ممکن است مشکلات گوارشی روده و کولیت ایجاد کند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر