تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه میخورم که مرتبا شکمم چاق و بزرگ می شود

image چه میخورم که مرتبا شکمم چاق و بزرگ می شود

شیرینی و سودا

آب نبات و شیرینی های دیگر چیزی جز کالری ندارند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در موسسات تغذیه اگر میخواهید چربی های شکمی را از دست بدهید اولین قدمی که باید بردارید عدم مصرف مواد غذایی با کالری بالا است. در این میان نوشابه یکی از مضرترین نوشیدنی ها است که سرشار از شیرین کننده و قند است و برخی از مردم آن را در وعده های غذایی خود مصرف میکنند. براحتی می توانید نوشیدنی های طبیعی یا آب را جایگزین آنها کنید و در هفته صدها کالری از دست دهید.

فست فود

یک وعده غذایی فست فود حاوی ۲۰۰۰ کالری است که این مقدار کالری موردنیاز در روز است. فست فودها حاوی چربی های بد بوده که ارزش غذایی کمی دارند.

تکفارس آی آر

الکل

طبق تحقیقات صورت گرفته یک نوشیدنی الکلی در هرروز می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. با این حال الکل دو مشکل ایجاد میکند همانند شیرینی حاوی کالری بالا است که ارزش تغذیه ای کمی دارد. همچنین نوشیدن الکل باعث جذب هزاران کالری در بدن شما می شود.

لبنیات

فرآورده های لبنی ، اگرچه منبع خوبی از کلسیم است اما غنی از کربوهیدرات و چربی های بد است. بهتر است کلسیم خود را از برگ های سبز و دیگر مواد غذایی کم کالری کسب کنید.

غلات تصفیه شده

www.takfars.ir

غلات تصفیه شده کربوهبدرات خالص است.شما را به خوردن قند تحریک میکند. کالری های موجود در این ماده غذایی از جمله کالری های بد است. اما زمانی که قند بالای موجود در این ماده غذایی محو می شود شما دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد.

آب میوه

آب میوه بسیار خوشمزه است.که شامل بسیاری از مواد مغذی می شود که دارای قند بالا می باشد. بسیاری از افراد کالری مواد غذایی را با کالری نوشیدنی ها متفاوت می دانند و آن را در نظر نمی گیرند. اگرچه یک لیوان آب میوه در صبح توصیه می شود.

اسنک

اسنک هایی نظیر چیپس ، چوب شور و مخلوط های آجیل اگر در حد تعادل مصرف شوند مفید می باشند. با این حال، همانند شیرینی اگر به مدت طولانی و زیاد مصرف شوند کالری بالایی خواهند داشت و ارزش غذایی اندکی دارند. اکثر مربیان توصیه میکنند برای میان وعده از گیاهان یا میوه ها استفاده کنند.

سیب زمینی

با توجه به تحقیقات صورت گرفته یک عدد سیب زمینی کامل اثری را بر روی بدن شما دارد که یک قاشق شکر دارد. سیب زمینی نیز سرشار از کالری است و همچنین حاوی قند می باشد که ولع شما را در مصرف مواد غذایی بیشتر میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر