تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه بخوریم تا کمتر گرشنه شویم و چاق هم نشویم

image چه بخوریم تا کمتر گرشنه شویم و چاق هم نشویم

برخی میوه ها مانند موز، سیب و توت فرنگی به دلیل داشتن پکتین احساس سیری ایجاد میکنند. همچنین میوه ها چون نیاز به جویدن دارند یکی از عوامل مهم کاهش اشتها محسوب می شوند.

غذاهای پروتئینی نظیر گوشت سفید و برخی از انواع ماهی ها عاملی برای مهار قابل توجه اشتها هستند.

سبزیجات خام سرشار از فیبر بوده و شدت گرسنگی را کاهش می دهند و از کالری بسیار پایینی برخوردار هستند و به دلیل نیاز به جویدن زیاد در ایجاد سیری نقش دارند.

سوپ ها علاوه بر تامین مایعات حاوی فیبر هستند که اشتها را کاهش می دهند. پس سوپ سبزیجات همراه با جوانه ها و حبوبات میتوانند مناسب باشند.

تکفارس آی آر

لوبیا مملو از فیبر است و می تواند مدتی طولانی شما را سیر نگه دارد.

مصرف روزانه سه وعده اصلی غذایی همراه با دو میان وعده را از دست ندهید. فاصله این پنج وعده نباید از چهار ساعت بیشتر شود. در غیر این صورت پایدار نگه داشتن سطح قند خون و هورمون های اخطاردهنده گرسنگی، چیزی نیست که در کنترل شما باشد و در وعده بعدی اشتهای زیادی برای خوردن غذای بیش از حد خواهید داشت.

هنگام گرسنگی به جای اینکه به دنبال غذا برای خوردن باشید، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. نوشیدن آب در چنین مواقعی، بدن را فریب می دهد و احساس گرسنگی فراموش می شود.

جویدن فیبر زمان بیشتری می ‌برد و فضای بیشتری از دستگاه گوارشتان را به خود اختصاص می ‌دهد، ضمن اینکه به تنظیم قندخون و واکنش انسولین کمک می ‌کند که همه اینها باعث می‌شود که در مدت زمانی طولانی یک منبع انرژی مداوم داشته باشید. به عبارت دیگر، استفاده از فیبر زیاد در وعده‌ های غذایی یک استراتژی ضدگرسنگی عالی به شمار می ‌رود. میزان متوسط مصرف روزانه فیبر حداقل ۱۵ گرم در روز است که بهتر است مصرف ۲۵ گرم روزانه را هدف قرار دهید.

یکی از بهترین راه‌ ها برای تعدیل و تنظیم روحیه و اعصاب خودداری از مصرف نوشیدنی ‌های قنددار و شیرین‌کننده‌ های مصنوعی است و به جای آنها تا می ‌توانید از چای سبز بدون قند استفاده کنید. یک تحقیق ژاپنی نشان داده که سطح استرس روانشناختی در کسانی که در روز حداقل ۵ فنجان چای سبز می‌نوشند، تا ۲۰ درصد پایین‌ تر است.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر