تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه بخوریم تا پوستی بدون چروک و صاف داشته باشیم

image چه بخوریم تا پوستی بدون چروک و صاف داشته باشیم

مرغ بدون پوست

گوشت های بدون چربی مانند گوشت سینه مرغ و ماهی سرشار از پروتئین هستند البته لوبیا نیز گزینه غیر گوشتی است که می توانید استفاده کنید. درحالی که این غذاها را هضم میکنید بدنتان پروتئین های آنها را به آمینو اسید ها می شکند تا برای سلول ها پشتیبانی بسازد. داشتن مقدار زیادی آمینواسید کمک میکند بدن بتواند سریع تر سلول های پوست و کلاژن را بازسازی کند. سعی کنید به تمام وعده های خود مقداری از این پروتئین های بدون چربی اضافه کنید، مخصوصا اگر دچار کمبود پروتئین هستید.

سیر

سیرهای تند و تیز حاوی آنتی اکسیدان محافظت کننده از پوستی هستند به نام پلی فنول که پوستتان را از رادیکال های آزاد محافظت میکند، مولکول های ناپایداری که تبدیل به کلاژن می شوند. سیر خرد شده را قبل از اینکه به غذا اضافه کنید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید تا ترکیباتش فعال شوند و خاصیتش افزایش بیابد. سیر و دیگر غذاهایی که حاوی پلی فنول ها هستند همچنین جزء بهترین غذاهای مقابله و پیشگیری از سرطان نیز به حساب می آیند.

تکفارس آی آر

چای سبز

قهوه ممکن است با بالا بردن هورمون های استرس مانند آدرنالین و نورآدرنالین باعث افزایش چین و چروک شود. به جای قهوه، کافئین خود را از چای سبز بگیرید که سرشار از پلی فنول ها است. روزانه ۴ فنجان چای سبز بنوشید اما اگر بدنتان به کافئین حساس است از ساعت ۳ بعد از ظهر به بعد ننوشید.

آب

وقتی چای نمی نوشید بدن خود را با یک لیوان آّب آبرسانی کنید. وقتی سلول ها را سرشار از مایعات نگه دارید آنها نیز مواد مغذی را راحت تر وارد خود میکنند و غشا را انعطاف پذیر میکنند. این یعنی ظاهر پوستتان نرم و صاف میماند. سعی کنید در طول روز ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید و اگر در معرض گرمای زیاد یا فعالیت شدید قرار گرفتید، مقدار آبی که می نوشید را افزایش دهید.

توت ها چه تمشک، توت فرنگی، بلوبری، یا توت سیاه از دیگر میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان بیشتری دارند.

www.takfars.ir

توت ها چه تمشک، توت فرنگی، بلوبری، یا توت سیاه از دیگر میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان بیشتری دارند. این آنتی اکسیدان ها نجات دهنده پوست هستند و شما را از چین و چروک و آسیب های پوستی محافظت میکنند. در صورت امکان روزی یک فنجان به صورت اسموتی یا میکس با سالاد میل کنید.

روغن زیتون

این روغن سالم سرشار است از اسید اولئیک، اسید چربی که با نگه داشتن مایع غشای سلولی پوست را صاف میکند. ویتامین E و پلی فنول ها همچنین کمک میکنند ظاهر پوست جوان بماند. برای اینکه بیشترین آنتی اکسیدان را دریافت کنید یک روغن اکسترا ویرجین ۱۰۰ درصد طبیعی انتخاب کنید. این نوع روغن زیتون بیشترین آنتی اکسیدان را دارد چون کمترین تغییر در آن داده شده است. از این روغن به عنوان چربی در بیشتر غذاها استفاده کنید اما مواظب باشید آن را زیاد حرارت ندهید چون ترکیبات مفید خود را از دست می دهد.

سالمون

اسید چرب های امگا ۳ موجود در سالمون تنها برای قلبتان مفید نیستند. آنها همچنین مایع غشا سلولی را حفظ میکنند تا به پوست جوانی و لطافت ببخشند. سعی کنید هر هفته دو وعده ماهی چرب مانند سالمون و خال مخالی میل کنید. ماهی سالمون همچنین یکی از منابع خوب ویتامین D است.

لوبیاها

تحقیقات محققان استرالیایی نشان داده افرادی که بیشتر لوبیا، ماهی، سبزیجات و روغن زیتون میل میکنند کمترین چین و چروک را دارند. محققان بر این باورند ترکیب چربی های غیر اشباع، پروتئین های بدون چربی و آنتی اکسیدان ها به مقابله با پیری کمک میکنند. سعی کنید هفته ای یک بار غذایی بر پایه لوبیا میل کنید و روزانه ۵ تا ۶ وعده سبزیجات داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر