تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه بخوریم تا هوش و حواس درست و حسابی داشته باشیم

image چه بخوریم تا هوش و حواس درست و حسابی داشته باشیم

آووکادو

آووکادو یکی از میوه های موجود در دنیا است که حاوی چربی سالم است.این میوه سطح قند خون را ثابت نگه داشته و پوست را درخشان میکند.بطور کلی آووکادو به بهبود عملکرد شناختی کمک کرده و در افزایش تمرکز و حافظه نقش دارد. بعلاوه آووکادو حاوی فولات و ویتامین K از شما در برابر سکته مغزی و لخته شدن خون در مغز محافظت میکند.

چای سبز

در اواسط روز زمانیکه تمرکز کردن دشوار است باید کافئین را در بدن خود افزایش دهید تا انرژی دریافت کنید.برخی از افراد قهوه می نوشند که اضافه کردن شیر و شکر می تواند میزان کالری آن را افزایش دهد. کافئین موجود در چای سبز با وجود تیانین – اسید آمینه موجود در مواد غذایی – متعادل شده است. مطالعات نشان می دهد که تیانین در بهبود حافظه و تمرکز نقش اساسی ایفا میکند. بعلاوه چای سبز حاوی کاتچین است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و در نتیجه شما کالری بیشتری می سوزانید.

تکفارس آی آر

ماهی

اسیدهای چرب در نحوه عملکرد بدن ضروری هستند.اما باید آنها را از طریق مصرف برخی از مواد غذایی بدست آورد. امگا۳ موجود در ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، شاه ماهی و ساردین برای سلامت حافظه و بدن بسیار مفید است. بعلاوه امگا۳ موجود در ماهی شانس شما را در ابتلا به بیماری آلزایمر کاهش می دهد.

زغال اخته

این میوه در واقع نوعی توت بشمار می آید که حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است که در برابر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی از فرد محافظت میکند. همچنین زغال اخته در افزایش تمرکز و حافظه نقش دارد. آنتی اکسیدان طبیعی موجود در زغال اخته با تحریک جریان خون و رسیدن اکسیژن به مغز در بهبود عملکرد مغز و هوشیار نگه داشتن آن نقش دارد.

سبزیجات برگ سبز

www.takfars.ir

هنگامی که زمان تهیه سالاد می رسد بهتر است از سبزیجات با برگ های سبز تیر همانند اسفناج و کلم پیچ استفاده کنید. این سبزیجات سرشار از ویتامین E و فولات می باشند که در مراقبت و سلامت مغز نقش دارند. همچنین فولات میزان homocysteine را که نوعی اسید آمینه بشمار می آید که در مرگ سلول های عصبی مغز و ابتلا به بیماری قلبی موثر است ، کاهش می دهد.

آجیل و شکلات

دانه ها و آجیل یک منبع بزرگ از ویتامین E هستند این ویتامین براساس مطالعات صورت گرفته در جلوگیری از زوال شناختی نقش مهمی ایفا میکند.شکلات تلخ نیز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و سطوح طبیعی از کافئین را که باعث افزایش تمرکز می شوند در اختیار بدن قرار می دهد. از آنجاییکه آجیل و شکلات هر دو از مواد غذایی چرب هستند پس باید در حد تعادل مورد استفاده قرار گیرند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر