تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه بخوریم تا موهای سر شاداب و پرپشت باشد

image چه بخوریم تا موهای سر شاداب و پرپشت باشد

ماهی سالمون

این ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین دی و اسید چرب امگا ۳ می باشد که برای سلامت مو ضروری است و بدن انسان به صورت طبیعی این اسید های چرب را نمی سازد. وجود این اسید های چرب در رژیم غذایی بسیار مهم است چون تقریبا ۳ درصد مو را تشکیل می دهد.

گردو

گردو تنها دانه روغنی است که مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ ، بیوتن و ویتامین E دارد که از DNA سلول ها محافظت میکند. همینطور مس موجود در گردو رنگ مو را تقویت میکند. پس حتما گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید چرا که کمبود بیوتن موجب ریزش مو می شود.

تکفارس آی آر

سیب زمینی شیرین

غذای مفید برای داشتن موهای سالم – وبلاگ ایسامسیب زمینی شیرین یک منبع غنی کاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. سلولهای بدن بدون ویتامین A نمیتوانند فعالیت کنند و کمبود آن موجب خارش و خشک شدن پوست سر می شود.

تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع عالی پروتئین و حاوی چهار ماده معدنی اصلی یعنی روی، سلنیم، سولفور و آهن است. نقش آهن در بدن بسیار مهم است چون به رساندن اکسیژن به فولیکول مو کمک میکند و به همین جهت یکی از دلایل اصلی کاهش مو کمبود آهن است.

اسفناج

www.takfars.ir

آهن، بتا کاروتن، فولیک اسید و ویتامین c موجود در اسفناج، فولیکول های مو را سالم نگه می دارد.

عدس

این دانه های کوچک حاوی مقدار زیادی پروتئین، آهن، روی و بیوتن هستند و انتخاب مناسبی برای تامین پروتئین گیاهخواران و گوشت خواران می باشند.

ماست چکیده

مواد لبنی کم چرب مانند ماست چکیده دارای مقدار زیادی پروتئین مفید برای مو ، ویتامین B5 و ویتامین D هستند. جالب است بدانید که ویتامین B5 در بسیاری از محصولات مراقبت مو وجود دارد. همینطور تحقیقات نشان داده است که ویتامین D باعث سلامت فولیکول ها می شود.

بلو بری

بلوبری ویتامین c زیادی دارد که برای سلامتی پوست سر و فولیکول مو بسیار مفید است و کمبود آن ممکن است باعث آسیب مو بشود.

ماکیان (مانند مرغ، بوقلمون و اردک)

این دسته از پرندگان مقدار زیادی پروتئین، روی، آهن و ویتامین B دارند که برای سلامتی مو بسیار مفید می باشند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر