تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه بخورید تا قدرت تمرکز و حواس خود را افزایش دهید

image چه بخورید تا قدرت تمرکز و حواس خود را افزایش دهید

قهوه+ دارچین

بله،همه می دانیم که قهوه میزان هوشیاری را افزایش می دهد، اما آیا می دانید که قهوه با حافظه بلند مدت و کوتاه مدت هم در ارتباط است؟نوشیدن روزانه ۲تا ۳ فنجان از آن به بهبود عملکرد حافظه کمک بسیاری میکند. قهوه با بالا بردن هوشیاری مغز موجب افزایش تمرکز می شود،اما برای تاثیر گزاری بیشتر بر روی مغز می توانید یک چوب دارچین یا مقداری پودر دارچین به قهوه خود اضافه کنید. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد نشان داد که حتی بوی دارچین می تواند به افزایش حس هوشیاری و کاهش سرماخوردگی کمک بسزایی کند.پس هر روز صبحتان را با یک فنجان قهوه دارچیلینگ آغاز کنید و از داشتن یک روز با حواس جمع لذت ببرید.

چای سبز

این نوشیدنی باستانی در کنار تمام خواص فوق العاده ای که برای لاغری و تناسب اندام دارد، به خاطر داشتن ال-تیانین(نوعی آمینه اسید) امواج آلفا( امواجی هستند که،مغز زمانی که در ریلکس ترین حالت مثل مدیتیشن هست فعال می شوند) را در ذهن شما فعال میکند.در این حالت چون ذهن شما آرام است قدرت تمرکزتان افزایش می یابد. چای سبز را می توانید در یک بعدازظهر کاری که خستگی یک روز بر شما غالب شده و البته ساعت کاری هنوز تمام نشده میل کنید. به خصوص که کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد و در خواب شب شما اختلال ایجاد نمیکند.

تکفارس آی آر

یک صبحانه حسابی

صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی در روز است که باید متشکل از فیبر و پروتئین باشد تا یک جریا انرژی را در بدن شما به حرکت بیاورد. این مواد در تخم مرغ،ذرت،شیر و غلات و…. موجودند. یک صبحانه کامل به شما کمک میکند تا چرت زدن پشت میز محل کارتان را فراموش کنید و یک روز کاری عالی،مثل یک رییس داشته باشید.

شاه توت

نه تنها خوردن میوه های تیره مثل شاه توت،بلوبری و زغال لخته ریسک داشتن آلزایمر در دوران کهنسالی را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد بلکه برخی مطالعات نشان داده که خوردن این میوه ها به تقویت تمرکز و حافظه تا ۵ساعت بعد از آن کمک میکند.با داشتن آنتی اکسیدان که موجب افزایش گردش خون و در نتیجه اکسیژن رسانی بیشتر به مغز می شود.این عمل موجب می شود تا فعالیت های مغز سریعتر و ساده تر انجام شود. سعی کنید حتما از این میوه ها در وعده صبحانه خود استفاده کنید تا مغز در طول روز کارایی بهتری داشته باشد.

شکلات تلخ یا پودر کاکائو

www.takfars.ir

تحقیقات نشان داده که مقدار کمی از شکلات تلخ حدود یک سوم از یک تکه کوچک می تواند به الزایمر و فراموشی های کوتاه مدت که گاهی مربوط به افزایش سن است کمک بسزایی داشته باشد.همچنین شکلات با تحریک و تولید مواد شیمیایی در بدن،احساس خوب و انرژی مثبت زیادی را از طریق انتقال دهنده های عصبی به مغز ارسال میکند. به همین راحتی یک تکه شکلات به شما کمک میکند تا کل روز یک لبخند زیبا بر صورتتان بشیند.

آب+لیمو

گاهی یک لیوان آب می تواند لذیذترین نوشیدنی دنیا باشد به خصوص در روزهای گرم تابستان. تحقیقات نشان داده است که از دست دادن آب بدن می تواند به عملکرد حافظه و کارهای فکری مغز در مدت طولانی آسیب برساند.همچنین دانشمندان دریافتند که عطر و بوی لیمو باعث بهبود عملکرد مغز در کارهایی که نیاز به تمرکز دارند می شود.پس از این به بعد سعی کنید چند قطره آب لیموی تازه یا یک برش از آن داخل لیوان آبتان باشد تا علاوه بر حس تازگی و سلامتی قدرت تمرکز خودتان را بالا ببرید.

چغندر(شکر طبیعی)

چغندر از طریق ریشه اش نیترات موجود در خاک را جذب کرده و در بدن آن را تبدیل به نیتریت میکند.نیتریت بر روی افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به مغز تاثیر زیادی دارد و به همین خاطر هم در اکثر رژیم های غذایی وجود دارد.از طعم خام آن خوشتان نمی آید؟نگران نباشید، می توانید آن را روی آتش کباب کنید تا شیرینی طبیعی اش آزاد شود و یا می توانید مثل همیشه آنها را با مقدار کمی آب بپزید. چغندر را به سالادی که کنار ناهارتان است اضافه کنید تا بعد از ناهار دچار خواب آلودگی نشوید.

دم نوش نعنا

این دم نوش خوشبو حتی بدون داشتن کافئین هم خوشمزه بودنش را به مغز اعلام میکند. تحقیقات نشان داده که عطر و بوی نعنا موجب کاهش اضطراب و خستگی و بالا بردن انگیزه و کارایی می شود.برای درست کردن این دم نوش کافی است مقداری برگ نعنای تازه را همراه چند پر زعفران داخل آب جوش بریزید و کمی اجازه دهید تا دم بکشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر