تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چند پیشنهاد برای پوشیدن لباس های مختلف در فصل سرد زمستان

۱-مشخص کنید که چند لایه لباس میخواهید روی همدیگر بپوشید. اگر تغییرات هوا و محیط‌هایی که قرار است در آن قرار بگیرید خیلی زیاد نیست، می توانید این لایه‌های لباس را محدود کنید.

۲-از لایه زیرین لباس خود شروع کنید. شما باید یک زیرپیراهنی گرم و جوراب مناسب بپوشید. اگر هوا خیلی سرد است، لباس زیر و زیر پیراهنی بلند و گرمتری بپوشید. جوراب‌های شما باید به اندازه کافی گرم باشد تا پاهای شما را از سرما محافظت کند چون کف پا یکی از مهمترین قسمتهای گرم‌کننده بدن است.

۳-یک پیراهن نخی یا کشباف آستین بلند روی زیر پیراهنی خود بپوشید. پیراهن نباید حجیم و بادکرده باشد تا به‌راحتی بتوانید لباس‌های دیگر را روی آن بپوشید؛ همچنین پیراهن نباید خیلی تنگ و چسب باشد، تا لایه نازکی از هوا بین لایه‌های لباس شما جریان داشته باشد، این هوای گرم بین لباس‌ها باعث می شود که بدن شما گرمتر بشود.

۴-در هوای خیلی سرد، می‌توانید زیر شلواری تنگ و نازکی زیر شلوار اصلی خود بپوشید. برای فصل سرد زمستان شلوار بلندی انتخاب کنید؛ پارچه‌های کتان و مخمل کبریتی برای هوای سرد بسیار مناسب هستند و به اندازه کافی قابلیت تطبیق پذیری دارند. اگر امکان بارش باران وجود دارد، شلوار بارانی مناسب بپوشید.

۵-یک ژاکت یا پلوور روی پیراهن خود بپوشید. این پلوور باید کمی گشادتر و حجیمتر از پیراهن باشد؛ اما نباید خیلی تنگ و چسب باشد یا برعکس خیلی بزرگ و بادکرده باشد که نتوانید کت و کاپشن روی آن بپوشید.

تکفارس آی آر

۶-اگر قصد دارید مدت طولانی را خارج از خانه بمانید، چکمه گرم مناسبی به پا کنید. اگر قرار است روی برف یا یخ قدم بزنید، چکمه ضد آب و با کفی ضد لغزش انتخاب کنید.

۷-لایه آخر لباس شما اورکت، کاپشن یا پالتو، دستکش و کلاه است. در هوای خیلی سرد پالتو و اورکت گرم بپوشید. بسته به پیش‌بینی وضع هوا کاپشن بادگیر یا بارانی به تن کنید.

۸-در هوای خیلی سرد سر خود را با کلاه و شال بپوشانید. بدن بیشترین گرمای خود را از قسمت پا و سر از دست می‌دهد، بنابراین پوشیدن مناسب این قسمتها و گرم نگاه داشتن آنها بسیار مهم است. از دستکش هم برای گرم کردن دستهای خود استفاده کنید.

۹-در پوشیدن چند لایه روی هم، به رنگ لباس ها دقت کنید و سعی کنید لباس هایی با رنگی مشابه و از یک طیف رنگی انتخاب کنید.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر