تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چند راه مفید برای داشتن آرامش در زندگی

اگر گاهی آرامش تان به هم میخورد دل نگران نشوید زیرا تا ابد در آرامش بودن برای هیچ کس میسر نیست. همین قدر کافی است که در کل زندگی آرامی داشته باشید.

اقدامات زیر به حفظ آرامش ما کمک شایان میکند:

خلوت با خود

گاهی با خود خلوت کنید و در سکوتی مجموعه اعمال و گفتار خود را بررسی کنید. البته هرگز به خود نمره رد ندهید و صرفاً به بررسی اعمال خود بپردازید. آنگاه از توصیه های درون خود پیروی کنید، زیرا ندای درون صحیح ترین راه را به شما نشان می دهد. گاهی به حرف دلتان گوش دهید همان که گاهی کار دستتان داده است.

تفکر

تکفارس آی آر

می گویند: «ارزش تفکر بیش از عبادت است.» فکر کردن و به عمق اتفاقات روزمره دقیق شدن و دلایل رویدادها را بررسی کردن باعث آرامش انسان می شود، چون انسان راه را از چاه تشخیص می دهد و می تواند شیوه حل مشکل خود را بیابد.

قدرشناسی کردن

باید روی محاسن اطرافیان خود تمرکز کنیم و از ارزش هایشان قدردانی کنیم. ضمن اینکه عیب های احتمالی آنها را نادیده بگیریم. این رفتار باعث می شود هم خود به آرامش برسیم و هم بستگان و اطرافیان ما.

مطالعه

ما به جای آنکه وقت خود را پای رادیو، تلویزیون، ویدئو و ماهواره تلف کنیم باید به دانش و خردمان بیفزاییم. هنوز هم مستقیم ترین و بهترین راه در این عصر پیشرفت های جهشی علم و فن، مطالعه کتاب است. با فزونی دانایی، نگاهی دیگر به همه چیز پیدا می کنیم و در نتیجه به میزان آرامش ما اضافه می شود.

www.takfars.ir

ورزش

زیرا سرلوحه برنامه روزانه ما باید حفظ سلامت باشد که از طریق ورزش میسر است، و به این طریق می توانیم به اغلب بیماری ها نه بگوییم. باز می رسیم به همان مثل درست قدیم که روح سالم در بدن سالم است و یا سلامتی یک پای آرامش است.

بخشش

منظور من هم بخشش مادی و هم بخشش خطاهای دیگران و هم بخشش عاطفه به نیازمندان است. آیا هیچ از خود پرسیده اید چه کسانی یا چند نفر به ابراز محبت شما نیاز دارند؟ چه اشکالی دارد حیطه نیازمندان به خود را تا کودکان یتیم پرورشگاهی، بیماران بی کس بستری در بیمارستانها یا کهنسالان تنهای مقیم خانه سالمندان گسترش دهید؟ آیا تاکنون به کانون اصلاح و تربیت رفته اید؟ به پرورشگاهها چطور؟ آیا به سر و صورت بچه هایی دست کشیده اید که کمبود عاطفی دارند؟ اگر نه هنوز دیر نشده است. بخشش فقط با پول نیست گاهی با یک قدم یا قلمی می توان بزرگترین بخشش ها را انجام داد و دل انسان دردمندی را شاد کرد.

معاشرت با دوستان خوب

چنین دوستانی به ما نیروی بسیار می دهند به شرط آنکه هنر انتخاب معاشران مناسب و حفظ آنها را داشته باشیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر