تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چند راه حل ساده برای درمان سیاهی دور چشم

علت بروز تیرگی اطراف چشم در خود پوست قرار ندارد، بلکه باید علت را در رگ‌های خونی و لنفاوی زیر چشم جست‌وجو کرد.

راه‌‌های ساده‌ ای برای خلاص شدن و کاهش تیرگی دور چشم یا حتی پیشگیری از بروز آن وجود دارد.

نخستین راه نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی است. اگر سلول‌های پوست از آب کافی برخوردار شوند تیرگی رگ‌های زیر آن کمتر نمایان می‌شود. برای رهایی از تیرگی اطراف چشم باید روزانه مقدار کافی آب بنوشید.

دومین راهی که باعث کمتر شدن تیرگی اطراف چشم در درازمدت می‌شود، خواب کافی است.

نه تنها مدت خواب بلکه کیفیت آن نیز تعیین‌کننده است. کسی که خواب طولانی دارد، اما بارها در طول خواب بیدار می‌شود به اندازه‌ی کافی استراحت نکرده است. این فرد، نتیجه خواب ناآرام خود را روز بعد هنگام نگاه کردن به چهره خود درآینه خواهد دید.

تکفارس آی آر

سومین راه بهره ‌بردن از هوای آزاد است. قدم زدن در هوای آزاد حتی اگر کوتاه مدت باشد، برای رفع تیرگی دور چشم مفید خواهد بود.

چهارمین راه رعایت فاصله با صفحات تلویزیون و کامپیوتر است. زندگی سالم بر روی گردش خون تأثیر مثبت می‌گذارد و گردش سالم خون در چهره نمایان می‌شود.

گاهی با هیچ‌یک از این راه‌ها نمی‌توان تیرگی اطراف چشم را درمان کرد. در این صورت باید نزد پزشک رفت، چرا که برخی از بیماری‌ها مانند آلرژی می‌توانند سبب تیرگی اطراف چشم شوند. به ویژه اگر تیرگی چشم به مشکلی درازمدت تبدیل شود، انجام برخی معاینات توسط پزشک می‌تواند کمک‌کننده باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر