تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور یک پسورد مطمئن برای خود بسازید که براحتی پیدا نشود

image چطور یک پسورد مطمئن برای خود بسازید که براحتی پیدا نشود

امروزه هکرها به راحتی میتوانند پسوردهایی آسان و نه چندان آسان را هک کنند و از اطلاعات شخصی ما سو استفاده کنند.

پسوردهای آسان مثل ۱۲۳۴۵۶ یا qwerty پسوردهایی هستند که بدون شک بسیاری از ما برای حساب های کاربری و حتی کارت های بانکی خود انتخاب می کنیم ولی آیا واقعاً پسورد هایی که ما انتخاب می کنیم دارای استاندارد های لازم هستند.

مشکل اصلی بسیاری از پسورد ها کوتاه بودن و قابل پیش بینی بودن پسورد ها است. یکی از مشکلات اصلی پسورد ها قابل پیش بینی بودن آن ها است. پسوردها معمولاً کوتاه و در عین حال از جملات بسیار کوتاهی تشکیل شده اند.

این موضوع باعث می شود تا هر فردی به راحتی بتواند پسورد شما را حدس بزند. معمولاً بسیاری از پسوردها با کلمات پشت سرهم انتخاب می شوند که این کلمات بر روی کیبورد و یا بر روی صفحه کلید پشت سر هم هستند و کاربر به راحتی می تواند آن ها را وارد کند و نیازی نیست دست خود را بر روی کیبورد یا هر صفحه کلید دیگری تکان دهد.

تکفارس آی آر

هکر ها بعد از پیدا کردن هر دستگاهی ابتدا اعداد و حروفی را که به صورت پشت سرهم بر روی صفحه کلید و یا قسمت اعداد وجود دارد را انتخاب میکنند و این اعداد و یا حروف را امتحان میکنند که در بسیاری از موارد نیز گوشی هوشمند به آسانی باز می شود.

استفاده از اسکنر های اثرانگشت می تواند یکی از راه های مطمئن برای باز کردن گوشی هوشمند باشد که دیگر فردی به آسانی نمی تواند اثرانگشت شما را از روی هر شی‌ء بردارد و گوشی هوشمند شما را باز کند کاربران باهوش رمز هایی را انتخاب میکنند که از لغات و اعداد آسانی تشکیل نشده باشد.

۱۷۱۰۰۰ لغت در فرهنگ لغت انگلیسی وجود دارد که کاربران میتوانند به راحتی با برهم زدن ترتیب لغت ها رمز جدیدی برای خود ایجاد کنند و از رمز های ساده و حروف پشت سر هم روی کیبورد استفاده نکنند.اما در بسیاری از موارد نیز رمز هایی که با استفاده از فرهنگ لغت انتخاب شده اند نیز به راحتی هک می شود و کاربر باید به دنبال راهی امن تر باشد.

طریقه ساختن پسورد امن ٬ انتخاب یک رمز عبور ایمن

محققان به این نتیجه رسیده اند که پسوردهای طولانی سخت تر از پسوردهای کوتاه هک می شوند و خود این راه می تواند به انتخاب پسورد ایمن به ما کمک کند. برای اثبات این جمله مثالی را بررسی می کنیم. یک پسورد ۶ کاراکتری از ۹۵ واحد محتمل تشکیل می شود که با حساب این ۹۵ واحد چیزی حدود ۳۷۵ بیلیون رمز با این ۶ کاراکتر ساخته می شود.

www.takfars.ir

اگر این ۶ کاراکتر به ۱۰ کاراکتر افزایش پیدا کند ۱۴۱ تریلیون رمز با استفاده از این ۱۰ کاراکتر ساخته می شود و بدون شک با افزایش کاراکتر ها این احتمال و اعدا نیز بالاتر می رود. به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت ها هنگام باز کردن حساب کاربری در قسمت انتخاب رمز این نکته را ذکر میکنند که رمز شما باید از حروف و اعداد تشکیل شده باشد و در غیر این صورت رمز شما پذیرفته نمی شود.

شما می توانید اعداد و حروف ساده را به عنوان رمزخود انتخاب کنید ولی با شکل جدیدی آن ها را بنویسید. فرض کنید میخواهید رمز خود را ninety بگذارید. شما می توانید به سادگی ۹۰ را تایپ کنید و یا آن را به این صورت ۹Ty بنویسید.

با این روش دیگر کسی نمی تواند رمز شما را حدس بزند. راه های زیادی برای خلق این گونه رمز ها وجود دارد فقط نیاز به کمی خلاقیت دارد.یکی از پیشنهاد هایی که در این زمینه و در انتخاب پسورد به بسیاری از کاربران می شود این است که در رمز های خود از کلمات تکراری استفاده نکنید و استفاده از اعداد و حروف تکراری باعث می شود تا رمز شما راحت تر هک شود.

بسیاری از شرکت های معتبر نظیر یاهو، ادوب در سال های گذشته دارای نشت اطلاعات وسیع بوده اند و این موضوع نشان می دهد که تنها بزرگی و نام یک شرکت نمی تواند گواه اطمینان حفاظت از اطلاعات شما باشد و شما در هر صورت در انتخاب رمز خود باید هشیار باشید.

تنها افراد معمولی نیستند که نیاز به رمز عبور های مطمئن دارند، بسیاری از وب سایت ها و بسیاری از وبلاگ ها نیز برای حفظ اطلاعات خود باید از رمز های بدون ریسک استفاده کنند.

نرم افزارهایی در زمینه ساخت رمز وجود دارند که به شما کمک میکند تا رمز هایی ایمن بسازید. یکی از مواردی که باعث هک شدن رمز شما به خصوص رمز های کارت های بانکی می شود بی احتیاطی است که افراد هنگام وارد کردن رمز عبور جلوی افراد دیگر میکنند و افراد به راحتی میتوانند از روی حرکت دست های افراد رمز آن ها را حدس بزنند.

البته سیستم های احراز هویت این روزها کار را برای بسیاری از هکر ها سخت تر کرده است و با استفاده از سیستم احراز هویت دیگر هیچ فردی نمی تواند به حساب های کاربری دست پیدا کند. البته در این میان نکته ای نیز وجود دارد که سیستم های احراز هویت دارای امنیت بالایی باشند تا اطلاعات افراد مورد سو استفاده قرار نگیرد.

رمزهای عبور در هر صورت کد شخصی شما است که اجازه ورود به دنیای شخصی شما را به هر فردی می دهد، شما باید در انتخاب رمز عبور خود نکات ذکر شده را رعایت کنید تا با اطمینان خاطر اطلاعات خود را ذخیره کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر