تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور یک اصلاح صورت عالی انجام دهید مخصوص آقایان

برای اصلاح کردن عجله نکنید. این یک روش خوب برای جلوگیری از آسیب رساندن به صورت شماست. در عوض، باید زمان کافی را برای سر و سامان دادن به پوست خود زیر تیغ اختصاص دهید.

اول صورت خود را با پاک‌کننده صورت بشویید تا به نرم کردن پروتئین مو کمک کند. از طرف دیگر، صابون‌های سخت، چربی نرم‌کننده مو را از بین می‌برد. بگذارید حدود یک دقیقه مایع پاک‌کننده روی موهای صورت شما بماند و سپس صورت خود را آب بکشید.

در مرحله بعد، کرم، کف یا ژل اصلاح را روی صورت بمالید. (مارک مهم نیست، اما اگر پوستتان حساس است، محصولی که مخصوص پوست‌های حساس است را انتخاب کنید). بگذارید کف یا ژل اصلاح دو تا سه دقیقه روی صورت بماند. در این فاصله، می‌توانید موهایتان را شانه کنید یا دندان‎های خود را مسواک بزنید تا زمان بگذرد و وقتتان هدر نرود.

این مرحله بسیار اهمیت دارد زیرا واقعاً مو را نرم می‌کند و با یک حرکتِ تیغ اصلاح به راحتی صورت می‌گیرد.

هر چه بیشتر بگذارید مواد روی صورتتان بماند، بهتر است؛ هر چند، وقت گذاشتن بیش از حد نیز همیشه پرفایده نیست.

تکفارس آی آر

فرچه یا برس بکشید

برای مالیدن کف یا ژل اصلاح روی موهای صورت به انگشتان خود اکتفا نکنید.

یک فرچه خوب می‌تواند کف اصلاح را به خورد موهای صورت بدهد و اصلاح را خیلی راحت‌تر کند. همین فرچه‌های مویی که دوره‌گردها و دستفروشان می‌فروشند هم می‌تواند موها را بلند کند و کف اصلاح را در همه قسمت‌های پوست و مو بپوشاند.

در مورد تیغ هم بهتر است بدانید لازم نیست فریب چندتیغه یا چندلبه بودن را بخورید. تیغ‌های یک لبه هم کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. فقط نکته مهم این است که تیغ باید تیز باشد. اگر شکستگی یا دندانه روی لبه تیغ می‌بینید، از آن استفاده نکنید و تیغ را دور بیندازید. اگر بیشتر روزها صورت خود را اصلاح می‌کنید، پس بهتر است هر یک یا دو هفته تیغ‌ها را عوض کنید.

تعداد دفعاتی که تیغ‌های خود را عوض می‌کنید نیز دلیل دیگری برای خرید تیغ‌های ارزان قیمت به جای مدل‌های سه‌تیغه و پنج‌تیغه است که قیمت بالاتری دارند. هر چه تیغ گران‌تر باشد کمتر احتمال دارد که بخواهید زود به زود آن را عوض کنید یا حتی صورتتان را اصلاح و تر و تمیز کنید.

www.takfars.ir

تیغ‌های راست و عمودی مخصوص حرفه‌ای‌ها و آرایشگرها هستند. کار کردن با این تیغ‌ها سخت است و نمی‌توان اصلاح تمیزی داشت. مهم‌تر از همه اینکه اگر آماتور هستید و نمی‌دانید چطور از این تیغ‌ها استفاده کنید، می‌توانند خیلی هم خطرناک باشند.

سرد و گرم

یکی دیگر از نکات مهم در اصلاح خوب این است که پوست گرم و نم‌دار یا مرطوب باشد. بهترین روش این است که زیر دوش یا فوراً بعد از آن اصلاح کنید. در آرایشگاه‌ها، با استفاده از حوله پوست را گرم و مرطوب و آماده اصلاح می‌کنند و در هنگام اصلاح نیز باز هم همین کار را می‌کنند تا موها را نرم نگه دارد.

یکی دیگر از مزایایی که آرایشگرها و متخصصان اصلاح نسبت به آماتورها در خانه دارند توانایی گرم نگه داشتن کف اصلاح است. شما می‌توانید کیت‌های لازم برای این کار را بخرید اما وقتی از آنها استفاده نمی‌کنید ممکن است جرم بگیرند و مسدود شوند.

اصلاح صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید. آب سرد التهاب را کاهش می‌دهد؛ درست مثل اینکه کمپرس سرد روی جراحت خود بگذارید.

در جهت خواب مو اصلاح کنید

آرایشگران توصیه می‌کنند اصلاح صورت را در جهت رویش مو انجام دهید زیرا اصلاح شما نزدیک‌تر و تمیزتر خواهد بود. اگر خلاف جهت رویش مو اصلاح کنید، ممکن است صورت خود را ببرید یا پوست خود را خراش دهید. علاوه بر این، احتمال فرو رفتن مو زیر پوست و سر نزدن موها از زیر پوست بیشتر خواهد بود.

پس همان طور که در بالا گفتیم، ابتدا مو را نرم کنید تا اصلاح شما نزدیک‌تر به پوست و راحت‌تر باشد و با یک حرکت تیغ موها زده شود. این یعنی یک اصلاح ایده‌آل.

هر چه بیشتر روی یک ناحیه با تیغ مانور دهید و تیغ را روی صورت بکشید، پوست شما بیشتر تحریک می‌شود.

اگر موهای شما ضخیم و زبر است، مهم است که فقط در جهت رویش مو اصلاح کنید.

تک فارس

گهگاه، کار را به یک حرفه‌ای بسپارید

این روزها بر تعداد مردانی که اصلاح حرفه‌ای می‌کنند افزوده شده و نسبت به دهه اخیر تغییرات زیادی کرده است.

یک اصلاح حرفه‌ای متداول، ۱۲ تا ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. تنها کاری که باید بکنید این است که روی صندلی لم بدهید و استراحت کنید.

مدت زمان اصلاح بستگی به تعداد حوله‌های نرمی دارد که می‌خواهید استفاده کنید و اینکه آیا ماساژ صورت می‌خواهید یا نه. هر از گاهی، بگذارید یک حرفه‌ای و متخصص اصلاح این کار را برای شما انجام دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر