تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور کانال گرفته ظرفشویی را باز کنیم

image چطور کانال گرفته ظرفشویی را باز کنیم

از آنجا شروع شد که شما کمی تنبلی و بی‌حوصلگی کردید و ظرف‌های غذا را پاک نکرده و با ته‌مانده‌های غذا راهی ظرف‌شویی کردید. با این کار وقتی که اقدام به شستن ظرف‌ها نمودید، ته‌مانده‌های غذا که درونشان باقی مانده بود مثل برنج، خرده نان یا تکه‌های ریز گوشت، روانه چاه ظرف‌شویی شدند و در گلوگاه سیفون ماندند. از اینجا به بعد دیگر هر آدم عاقلی می‌تواند حدس بزند که چه اتفاقی می‌افتد. این خرده غذاها به مرور زمان فاسد می‌شوند و چون یک محیط آلوده درون سیفون ظرف‌شویی به وجود آمده، عرصه برای عرض اندام سوسک‌ها و پشه‌ها باز می‌شود. در این صورت ظرف‌شویی و محیط اطرافش که ظاهرا باید تمیزترین جای خانه باشند، به علت انتقال میکروب و آلودگی از طریق همین حشرات موذی، به ظروف شسته شده و حتی مواد غذایی داخل کابینت‌ها در رده آلوده‌ترین مکان خانه قرار می‌گیرند.

● پیشگیری بهتر از درمان

بهترین توصیه این است که ظروف کثیف را قبل از اینکه داخل ظرف‌شویی بگذاریم خوب پاک کنیم و باقی ‌مانده غذاهای داخل ظروف را اگر خرده نان و برنج است در گوشه‌ای از قسمت‌ بیرونی پنجره یا بالکن روی تکه‌ای مقوا بریزیم تا پرندگان یا حتی مورچه‌ها را هم در نعمتی که خدا به ما داده سهیم کنیم. اگر هم ته مانده غذای درون ظرف‌ها چیزی جز اینها است که سطل زباله بهترین گزینه برای قرار دادنشان است. روش دیگری که می‌توانید برای جلوگیری از ورود آشغال‌های ریز به درون ظرف‌شویی به کار ببرید، استفاده از توری‌های مخصوص چاه ظرف‌شویی است. این توری‌ها از جنس استیل و ضدزنگ هستند و در اندازه‌های متفاوت نسبت به ظرف‌شویی‌های مختلفی که در بازار پیدا می‌شوند، وجود دارند.

وقتی شما روی چاه ظرف‌شویی‌تان این توری‌ها را می‌گذارید خرده‌های غذا یا هر زباله دیگری به آن گیر می‌کند و دیگر راهی برای ورود به سیفون برایشان باز نمی‌ماند. یکی از کارهایی که ممکن است باعث گرفتگی و بد بو شدن چاه ظرف‌شویی بشود شستن مرغ و ماهی است. برای جلوگیری از این مشکل هم توصیه ما به شما این است که هنگام شستن مرغ یا ماهی در ظرف‌شویی یک آبکش با سوراخ‌های خیلی ریز، زیر شیر آب بگذارید تا نگذارد کوچک‌ترین پس‌مانده‌ای از مرغ یا ماهی داخل ظرف‌شویی یا چاه آن شود. بعد از اتمام کارتان هم می‌توانید تمام زایدات باقی‌مانده در آبکش را به راحتی در نایلونی بریزید و درون سطل زباله قرار دهید. اگر بعد از این کار کل ظرف‌شویی را با اسفنج و مایع ظرف‌شویی بشویید بهتر است.

تکفارس آی آر

● راه‌حل

ساده‌ترین کار، باز کردن سیفون ظرف‌شویی است. البته با رعایت نکات بهداشتی، حتما قبل از اینکار دستکش بپوشید و یک لگن زیر سیفون بگذارید، سیفون را باز کنید و تمام موادی را که درونش گیر کرده خارج کنید. راه دیگر استفاده از محلول‌های چاه بازکن‌ است. البته برخی خانم‌ها هم به علت خاصیت اسیدی‌وایتکس از این محلول برای باز کردن چاه ظرف‌شویی یا حتی ضدعفونی کردن ظرف‌شویی استفاده می‌کنند. محلول‌های چاه بازکن همان‌طور که از نامشان برمی‌آید، محلول هستند، یعنی وقتی آن را به داخل چاه ظرف‌شویی می‌ریزید، هر ماده‌ای را که سر راهش باشد، در خود حل می‌کند و از بین می‌برد.

● هشدار به خانم خانه‌دار!

وقتی که شما از محلول‌های چاه بازکن‌ یا هر ماده اسیدی دیگری استفاده می‌کنید، در اثر ساطع شدن گازهای سمی از این مواد، ریه‌های شما تحریک می‌شوند و آسیب می‌‌بینند و حتی ممکن است شما به فیبروز ریه که یک بیماری برگشت‌ناپذیر ریوی است، مبتلا شوید. برای جلوگیری از این مشکل توصیه‌هایی هست که باید هنگام استفاده از مواد اسیدی حتما آنها را رعایت کنید:

هنگام کار با این مواد حتما پنجره را باز بگذارید یا حداقل هواکش را روشن نمایید.

www.takfars.ir

این مواد را به صورت خالص مصرف نکنید و قبل از استفاده با آب رقیق‌شان کنید.

حتما هنگام مصرف این مواد با ماسک‌های ضخیم و چند لایه دهان و بینی‌تان را بپوشانید.

هنگام کار، دستکش به دست داشته باشید.

درصورت استشمام زیاد و پاشیدن این مواد به صورت و چشم‌تان فورا به پزشک مراجعه کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر