تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور پول پس انداز کنید و موفق شوید

image چطور پول پس انداز کنید و موفق شوید

برای پس انداز کردن پول برنامه‌ریزی کنید

مهم نیست درآمد ماهیانه‌تان چقدر باشد. کم یا زیاد به هر حال شما یک مبلغی را پایان ماه به عنوان حقوق و دستمزد دریافت می‌کنید که باید سعی کنید حداقل ۱۵ درصد از آن را در حسابی جداگانه به عنوان حساب پس اندازتان واریز کنید.

خودتان خوب می‌دانید که به محض واریز حقوق به حسابتان انواع و اقسام مخارج سروکله‌شان پیدا می‌شود و تا ریال آخر پول‌تان خرج می‌شود. پس قبل از اینکه غول هزینه‌ها به سراغتان بیاید مبلغ پس‌انداز را کسر کنید. نگران نباشید تا آخر ماه خدا بزرگ است.

حساب غیرقابل برداشت با کارت مخصوص حساب پس اندازتان داشته باشید

تکفارس آی آر

خب حالا که مبلغی را به عنوان پس انداز ماهیانه کنار گذاشتید به سراغ یک بانک خوب بروید و آن مبلغ را به حسابتان واریز کنید اما حواستان باشد که برایش کارت عابر بانک و حساب اینترنتی نگیرید. این طوری پول را از دسترس دایمی خودتان نجات داده‌اید و برای برداشت از آن باید سختی بکشید و البته که شاید منصرف شوید.

فهرستی از هزینه‌هایتان یادداشت کنید

بعد از این مبلغ مورد نظر را به حساب پس اندازتان واریز کردید یک فهرست از تمام هزینه‌هایی که دارید تهیه کنید و به این طریق یک بودجه ‌بندی جمع و جور و اصولی کرده باشید. با این بودجه بندی مخارج اضافی تان کم‌ می‌شود و مخارج ضروری سر وقتش انجام می‌شود. از طرفی دیگر نیاز ندارید که برای سایر مخارج‌تان به حساب پس اندازتان مراجعه کنید.

قانون ۵۰/۲۰/۳۰ را حتما امتحان کنید

حالا که فهرست مخارج‌تان را نوشته‌اید می‌دانید که هر ۱۰۰۰ تومانی از پولتان کجا باید خرج شود و به این ترتیب با توجه به قاعده ۵۰/۲۰/۳۰ باید عمل کنید

www.takfars.ir

۵۰ درصد: نیازهای ضروری: این نیازها شامل اجاره مسکن، غذا و قبوض آب و برق هستند.

۲۰ درصد: تعهدات مالی: وام‌های دانشجویی، وام مسکن، بیمه یا سایر تعهدات مالی که دارید.

۳۰ درصد: خریدهای شخصی: خرید هر آنچه که برایتان ضروری است را در این فهرست بنویسید

روی افزایش و رشد پس انداز خود نظارت کنید

حواستان باشد که میزان پس اندازتان را دائما رصد کنید زیرا این کار هم باعث می‌شود اگر خرج اضافه‌ای کرده‌اید و از حساب پس‌اندازتان کسر شده متوجه شوید و جلوی ولخرجی را بگیرید و هم دانستن میزان پول جمع شده برایتان انگیزه آفرین خواهد بود.

برنامه رستوران‌گردی و بیرون غذا خوردن را محدود کنید

غذا یک نیاز است، اما بیرون رفتن برای صرف غذا هزینه‌بر است. بنابراین سعی کنید برنامه‌های تفریحی‌تان که بیشتر شامل رستوران رفتن می‌شود را به یک سوم کاهش دهید. پول اضافی‌اش هم می‌توانید در همان حساب پس‌انداز ذخیره کنید.

خریدهای اضافی‌تان را به زمان دیگری موکول کنید

خریدن یک روسری تازه و خوشرنگ، یک کت شلوار جدید، یک گوشی موبایل تازه به بازار رسیده و بسیاری چیزهای دیگر همیشه خوب است اما اگر از خریدهای غیرضروری‌تان حذف کنید به آن حساب پس انداز چاق و چله تان کمک کرده‌اید. پس این ماه هم همان لباس را بپوشید و اندکی بیشتر پس انداز کنید. حتما ماه آینده هم می‌توانید یک لباس خوشگل بخرید.

دنبال تفریحات رایگان باشید

تک فارس

یکی از سخت‌ترین بخش‌های بودجه‌بندی و پس انداز کردن پول این است که بعد از اختصاص پول کافی برای هزینه‌های ماهیانه به فهرست بودجه بندی نگاه کنید و ببینید چیز زیادی برایتان نمانده است.

خب این خیلی بد است امانباید باعث شود شما از تفریحات خود غافل شوید. تفریح کردن هم خوب است اما نباید باعث شود شما به حساب پس اندازتان دستبرد بزنید. پس باید چه کار کرد؟ از تفریحات رایگان بهره برد. مثلا به جای رفتن به کنسرت گرانقیمت خواننده محبوب تان برنامه کوهنوردی بگذارید یا به جای رفتن به مجموعه ورزشی گرانقیمت با دوستان تان اطراف دریاچه چیتگر دوچرخه سواری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر