تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور هم خانم خانه باشید و هم زنی موفق در کسب و کار

image چطور هم خانم خانه باشید و هم زنی موفق در کسب و کار

درباره زنان موفق مطالعه کنید

زنان موفق زیادی در دنیای تجارت و حرفه های دیگر وجود دارند که تحقیق و مطالعه درباره آن ها می تواند برای شما انگیزه و الهام بخش باشد. با مطالعه درباره زندگی آن ها درک می کنید که مسیر موفقیت چگونه است و با چه موانعی ممکن است در این مسیر مواجه شوید. خود سرگذشت نامه زنان موفق را بخوانید و از تجربیات علمی آن ها الهام بگیرید.

درباره زنانی که در زمینه تخصص شما موفق بوده اند تحقیق کنید

تخصص شما هر چه که باشد زنانی بوده اند که مسیر را برای دیگران هموار کرده اند. با شناخت آن ها با قدم هایی که باید برای موفقیت در حرفه خود بردارید آشنا می شوید. تحقیق کنید که در کدام دانشگاه درس خوانده اند؟ یا دوره کارآموزی خود را کجا گذرانده اند؟ اولین شعلشان را کجا شروع کرده اند؟ و هر اطلاعات دیگری درباره مسیر حرفه ای آن ها .

تکفارس آی آر

رشته ای را انتخاب کنید که زنان کمتری در آن وارد شده اند

به طور کلی زنان کمتری در زمینه های تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر حضور دارند. با ادامه دادن یکی از این رشته ها زنان بیشتری را تشویق به این کار می کنید.

بین کار و خانواده تعادل ایجاد کنید

بزرگ ترین نگرانی زنان در محل کار ایجاد تعادل بین کار و خانواده است. زنان معمولا در کنار مسئولیت های خانه به فکر پیشرفت در کارشان نیز هستند. تحقیقات نشان داده است که زنان زیادی به خاطر مسئولیت های خانه و بودن در محیط هایی که مسئولیت های زن را در خانه می شناسند شغلشان را ترک کرده اند. بهترین راه برای ایجاد تعادل بین کار و خانواده این است که در شرکت هایی کار کنید که سیاست ها و قوانین دوستانه ای در رابطه با والدین داشته باشند مثل مرخصی زایمان، مهد کودک، سلامت خانواده و مرخصی بعد از زایمان داشته باشند.

با نابرابری حقوقی مبارزه کنید

www.takfars.ir

علیرغم پیشرفت چشمگیری که زنان در کسب و کار داشته اند هنوز هم نابرابری حقوقی وجود دارد. واقعیت تلخ این است که زنان درآمد کمتری نسبت به مردان دارند حتی در یک شغل مشابه. مشکل بزرگ اینجاست که زنان خودشان را دست کم می گیرند و نمی توانند با کارفرما برای درآمد بیشتر مذاکره موثری داشته باشند. برای مبارزه با نابرابری حقوقی باید این کارها را انجام دهید

مذاکره کردن را یاد بگیرید: وقتی ارزش خودتان را شناختید کیفیت ها، مهارت ها و دستاوردهای تان را معامله کنید. هرگز مهارت های خود را ارزان معامله نکنید. هنگام مصاحبه اول خودتان مقدار حقوق و دستمزد را تعیین نکنید اما اگر مجبور شدید یک محدوده دستمزد فراهم کنید.

هرگز به درخواست ها فورا بله نگویید: ابتدا فکر کنید و اگر احساس کردید بی ارزش شده اید بحث را ادامه دهید.

بدانید که شما حق درخواست بیشتر شدن درآمد را دارید: اگر در جایی کار می کنید که به کارتان ارزش داده نمی شود یا به همکاری که همان کار شما را انجام می دهد درآمد بیشتر از شما پرداخت می شود از درخواست اضافه حقوق نترسید.

اعتماد به نفس داشته باشید

برای موفقیت باید به خودتان و توانایی های تان اعتماد کامل داشته باشید. مردم همان دیدی را به شما دارند که خودتان دارید. اگر اعتماد به نفس داشته باشید مردم هم شما را فرد با اعتماد به نفسی می بینند.

اعتماد به نفس تان را با زبان بدن نشان دهید. مثلا صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید، به دیگران محکم دست بدهید و لبخند بزنید. مهم تر از همه هنگام صحبت تماس چشمی برقرار کنید.

اگر روز خوبی نداشتید و یا حس خوبی به خودتان ندارید از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید. جلوی آینه بایستید و بگویید من در کارم عالی هستم. من موفق می شوم و پیشرفت میکنم.

جسور باشید

یکی از باورها نسبت به زنان این است که زن احساساتی و ضعیف است. برای مبارزه با این باور باید آن را تکذیب کرد. برای این که به عنوان یک زن شاغل توانمند احترام کسب کنید باید جسور باشید.

تک فارس

می توانید جسارت تان را در سخنرانی ها و کارهای تان نشان دهید. به تصمیم هایی که می گیرید باور داشته باشید و از خودتان انتقاد نکنید. وقتی واضح و با اعتماد به نفس حرف بزنید و عمل کنید دیگران هم هیچ شکی به تصمیمات شما نخواهند داشت.ب

در مقابل انتقادها منطقی رفتار کنید. ابتدا کمی فکر کنید و ببینید آیا می توانید از این انتقاد استفاده سازنده ببرید یا این که باید آن را نادیده بگیرید. هر کاری که می کنید نباید اجازه دهید انتقاد باعث شک به خودتان و توانایی های تان شود.

علایق تان را پیدا کنید و آن ها را دنبال کنید

برای پیشرفت باید به کاری که می کنید علاقه داشته باشید. وقتی انرژی و هیجان بیشتری داشته باشید انگیزه بیشتری هم خواهید داشت.

مسیر موفقیت طولانی است و پر از فراز و نشیب. وقتی به کارتان علاقه داشته باشید در سختی های کار قوی هستید.

سازمان یافته باشید

موفقیت نتیجه برنامه ریزی درازمدت و فعالیت روزانه است. یک سازمان خوب به شما کمک می کند زمان تان را کنترل کرده و همه کارها را برای رسیدن به هدف تکمیل کنید.

روی چیزهای مهم تمرکز کنید و اهداف دازمدت را یادآوری کنید.

اولویت بندی کنید. هر روز اهدافتان را بنویسید و آن ها را اولویت بندی کنید.

چند کار را با هم انجام ندهید. قبل از شروع یک کار جدید کار قبلی را تکمیل کنید و تمام تمرکزتان را روی کارتان جمع کنید.

T A K F A R S

ارتباط برقرار کنید

ارتباط برقرار کردن در کارتان بسیار مفید و کاربردی است. با حرفه ای های دیگر ارتباط مفید داشته باشید. این کار به شما کمک می کند فرصت های شغلی را کشف کنید و پیشرفت های جدید در زمینه شغل تان یاد بگیرید و راه حل مشکلات کاری تان را پیدا کنید.

خلاق باشید

از یک کارمند این انتظار می رود که تفکر خلاقانه داشته باشد و در مقابل موانع و مشکلات به راه حل های خلاقانه برسد. زمانی که در محل کار با مشکل مواجه شدید کاغذ بردارید به راه حل های ممکن فکر کنید و هر چیزی که به ذهن تان می رسد را بنویسید. به ذهن تان اجازه دهید آزادانه فکر کند.

شجاع باشید

برای این که در کارتان زن موفقی باشید باید از محدوده امن خود بیرون بیایید ریسک کنید و از دنبال کردن اهداف تان نترسید. هر موفقیتی اعتماد به نفس تان را بالاتر می برد و تشویق تان می کند به موفقیت های بیشتری برسید. حتی اگر همه چیز آن طور که برنامه ریزی کرده بودید پیش نرفت یادتان باشد که به آخر دنیا نرسیده اید و می توانید دفعه بعد عملکرد بهتری داشته باشید. قوی، بااعتماد به نفس و شجاع باشید تا به تمام اهداف تان برسید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر