تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور می توان فهمید من از دیگران باهوش تر هستم یا نه

image چطور می توان فهمید من از دیگران باهوش تر هستم یا نه

کلاس موسیقی می‌روید

مطالعات متعدد حاکی از آن است که آموزش نواختن ابزار موسیقی به پیشرفت کودکان کمک می‌کند. یکی از این مطالعات ادعا می‌کند که فقط یک ماه آموزش موسیقی به کودکان ۴ تا ۶۶ سال، نتایج آزمون و یادگیری مطالب را به طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد. پس آیا در کودکی به کلاس ویالون می‌رفتید؟ شاید دلیل این ایده‌های بکر این روزهایتان ناشی از همان کلاس باشد.

لاغر اندام هستید

در سال ۲۰۰۶ تحقیقات غیرمتعارفی صورت پذیرفت. این تحقیقات ارتباط جالبی را آشکار ساخت: هرچه دور کمر افراد بزرگ‌تر، توانایی‌های شناختی آن‌ها کم‌تر. طبق تحقیقات دیگری روی کودکان ۱۱ ساله که نتایج تست‌های ضعیفی داشتند، مشخص شد بیش از دیگر کودکان در خطر ابتلا به چاقی در سن ۴۰ سالگی هستند. بدین ترتیب احتمال زیادی وجود دارد که کودکان لاغرتر بهتر درس بخوانند، سطح تحصیلات بالاتری داشته باشند، و سالم‌تر باشند.

تکفارس آی آر

شما فرزند ارشد خانواده هستید

و به نقل از آی بانو؛ یک بخش جالب از تحقیقات دال بر آن است که بزرگ‌ترین فرزندان خانواده به طور میانگین بهتر از بقیه خواهر و برادران خود هستند، اما در مقایسه تست آی‌کیو فرزندان خانواده، مزایای قابل توجهی متوجه فرزندان ارشد در مقایسه خواهران و برادران کوچک‌تر شد. به همین دلیل بزرگ‌ترین فرزندان خانواده‌ها موفق‌تر از کوچک‌ترها هستند.

در نوزادی از شیر مادر تغذیه کرده‌اید

داشمندان بریتانیایی و دانمارکی بر روی ۳۰۰۰ کودک مطالعه نمودند و دریافتند کودکانی که از شیر مادر تغذیه نموده‌اند در تست آی‌کیو ۷ نمره بیشتر از کودکانی که از شیر مادر تغذیه نکرده‌ بودند، دریافت نمودند. البته این تست بر روی کسانی که صورت پذیرفت که ژن خاصی داشتند(این ژن در افرادی وجود داشت که از شیر مادر تغذیه نکرده بودند.) مکانیزم دقیقی که تعیین کننده ارتباط بین ژن و تغذیه از شیر مادر باشد همچنان ناشناخته است.

از کودکی عاشق خواندن بودید

www.takfars.ir

آیا خاطره‌ایی از کتاب خواندن خود از سنین کودکی خود دارید؟ پس شانس اینکه بسیار باهوش باشید، وجود دارد به ویژه اگر از نوزادی عاشق شنیدن داستان بوده‌اید. طبق اطلاعات به دست آمده از یکی از تحقیقات که ۲۰۰۰ دوقلو را مورد مطالعه قرار داد، مشخص شد کودکانی که از سنین بسیار پایین عاشق خواندن هستند، نمرات هوش بالاتری کسب می‌کنند. محققان بر این باورند که خواندن از سنین کودکی هم توانایی کلامی و هم توانایی غیرکلامی افراد را بهبود می‌بخشد.

چپ دست هستید

برخی از اطلاعات حاکی از آن است که جمع کثیری از افراد خلافکار چپ دست هستند. محققان در تلاش برای تفسیر این امر هستند. از طرف دیگر، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افراد چپ دست دارای تفکرات واگرا هستند، نوعی از تفکرات خلاقانه که برای حل مشکلات و امور موثر است. افراد چپ دست اغلب خلاق‌ترند و بهتر می‌دانند چگونه از شر موقعیت‌های دشوار خلاص شوند. آیا این از علائم هوش فوق‌العاده نیست؟

اغلب نگران هستید

مطالعات بیش از پیش اثبات می‌کنند هوش افرادی که اغلب نگران مسائل هستند بیش از افرادی است که معمولاً نگران نیستند. این امر احتمالاً ناشی از این واقعیت می‌باشد که آن‌ها دائماً درباره عواقب احتمالی عملکردشان می‌اندیشند و بنابراین تلاش می‌کنند تا در هر موقعیتی بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

قد بلند هستید

تحقیقات انجام شده در دانشگاه پریستون نشان می‌دهد که توانایی یادگیری کودکان قد بلند بهتر از همسالان کوتاه قد خود است و در بزرگسالی نیز درآمد بیشتری دارند. پس پشت خود را صاف کنید، شما مشخصه‌ایی برای افتخار دارید.

شوخ طبع هستید

مشخص شده است که حس شوخ طبعی و هوش زیاد به یکدیگر مرتبط هستند. در یکی از تحقیقات، از حدود ۴۰۰ دانش‌آموز تست هوش گرفته شد، و از آن‌ها خواسته شد تا صحنه بعدی کارتون را حدس بزنند. می‌توانید حدس بزنید که حدس چه افرادی جالب‌تر بود؟

کنجکاو هستید

تک فارس

استادان روانشناسی تجارت در دانشگاه لندن به این نتیجه رسیدند که کنجکاوی از خصیصه‌های مهم افراد باهوش است. افراد کنجکاو دارای تفکرات ناب و فرهیخته‌ هستند و در صدد کشف چیزهای جدید و پیشرفت بشریت گام برمی‌دارند.

بی‌نظمی را ترجیح می دهید

بی‌نظمی‌های خلاقانه، مفهومی است که مدتی پیش به اثبات رسیده است و تحقیقی در این زمینه وجود دارد که ادعا می‌کند همچون سوخت برای افرادیست که ذات خلاقانه دارند. بنابراین الهامات خود را با تمیزکاری به وحشت نیاندازید و اجازه دهید همه چیز روی زمین پخش و پلا باشد.

شب زنده دار هستید

مسخره به نظر می‌رسد، اما مشخص شده افرادی که دوست دارند شب‌ها تا دیر وقت بیدار بمانند باهوش‌تر از افراد سحرخیز هستند. همچنان که می‌دانید توانایی کار تا دیروقت و خلاقیت شبانه امری ذاتی نیست. به همین دلیل محققان به این نتیجه رسیدند که افراد باهوش دیرتر می‌خوابند، زیرا تلاش می‌کنند تا محدودیت‌های مرتبط با توانایی خود را گسترش دهند. البته اگر از کم خوابی جان سالم به در ببرند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر