تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور مشکل فرو رفتن ناخن در شست پا را درمان کنید

image چطور مشکل فرو رفتن ناخن در شست پا را درمان کنید

برای جلوگیری از بروز این مشکل و جلوگیری از فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا ، باید ناخن های پای خود را به درستی کوتاه کنید ، از کفش مناسب استفاده کنید و روزانه چندین ساعت انگشتان پای خود را بدون پوشش در معرض هوای آزاد قرر دهید . مخصوصا بعد از ورزش و پیادروی زیاد .

علائم فرورفتن ناخن در انگشت شست پا

قرمز شدن پوست لبه های ناخن انگشت شصت پا از اولین نشانه های این مشکل است. در صورتی که قرمزی پوست لبه های ناخن شست پای شما از بین نمیرود و روز بروز بیشتر میشود و دردناک است ، فرورفتن ناخن در گوشت انگشت پای شما درحال ایجاد عفونت است .

image چطور مشکل فرو رفتن ناخن در شست پا را درمان کنید

تکفارس آی آر

احساس گرما و حرارت در محل قرمزی انگشت شست پا و احساس درد ضربان دار نشان دهنده این است که عفونت در محل فرورفتگی جدی است . در صورت عدم درمان مناسب ، این عفونت میتواند باعث ایجاد تب شود .

به دقت به محل درد و فرو رفتگی ناخن دقت کنید . در صورتی که در اطراف محل درد ، چرک ( ترشحات به رنگ زرد ، سبز یا سفبد و بد بود ) مشاهده میکنید ، عفونت محل فرورفتگی ناخن شدید است . در این صورت سریعا به پزشک مراجعه کنید . درمان های معمول برای این مشکل میتواند خیساندن ناخن در آب گرم ، استفاده از آنتی بیوتیک های مناسب و در نهایت اگر مشکل بسیار جدی باشد ، برداشتن ناخن ، میتواند باشد .

image چطور مشکل فرو رفتن ناخن در شست پا را درمان کنید

درمان های ساده خانگی برای ناخن فرورفته ای که هنوز عفونی نشده است .

روزانه سه الی ۵ بار پای خود را حداقل به مدت ۱۰ دقیقه در آب ولرم قرار دهید . به این آب ، مقدار کمی نمک و یا صابون ملایم اضافه کنید تا محل فرو رفتن ناخن ، نرم و تمیز شود .

www.takfars.ir

پای خود را با یک حوله تمیز خشک کنید و با استفاده از باند زخم یا گاز پانسمان ، انگشت خود را پانسمان کنید .

برای نتیجه بهتر ، از ضدعفونی کننده ها و آنتی بیوتیک های موضعی مانند Neosporin میتوانید استفاده کنید .

image چطور مشکل فرو رفتن ناخن در شست پا را درمان کنید

موقع کوتاه کردن ناخن و گرفتن ناخن دقت کنید که لبه های ناخن نباید به صورت گرد گرفته شود و لبه های ناخن باید از روی پوست قابل مشاهده باشد .

برای جلوگیری از ایجاد فشار روی انگشتان پا ، از کفش و جوراب مناسب و راحت استفاده کنید . اگه کفش شما به گونه ای است که به راحتی در داخل کفش نمیتوانید انگشتان خود را تکان دهید ، بهتر است کفش خود را عوض کنید و از کفش مناسب تری استفاده کنید .

کفش های پاشنه بلند و کفش های نوک تیز بدترین انتخاب ها برای شما میباشد . در صورتی که بیشتر اوقات روز در حال فعالیت هستید و کفش و جوراب به پا دارید ، روزانه چندین بار کفش و جوراب خود را در آورده و پاهای خودتان را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا نفش بکشدند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر