تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور عادت خود را به خوردن نوشابه های مضر ترک کنید

image چطور عادت خود را به خوردن نوشابه های مضر ترک کنید

برای اینکه موفق شوید یک عادت را ترک کنید لازم است کمی از فلسفه کمک بگیرید. با خود فکر کنید چرا به سودا نیاز دارید؟ موقعیتی را تصور کنید تنها کاری که باید بکنید این است که یک قوطی سودا را باز کنید. آیا در محل کار در وقت استراحت به سمت خرید سودا می روید؟ آیا اغلب در مسیر خانه یکی از این نوشیدنی ها را می نوشید؟ آیا در این موقعیت ها به سودا نیاز دارید؟ شناخت انگیزه های نوشیدن سودا به شما کمک میکند تا ولع خود را پیش بینی کرده و جایگزینی برای پر کردن خلاء ای که هم اکنون به آن نیاز دارید پیدا کنید.

تغییر را ایجاد کنید

در مرحله ای مجبور خواهید بود که کار را به صورت ناگهانی انجام داده و مصرف نوشابه ها را قطع کنید. در اینجا به یک راه فرار اساسی نیاز دارید. در حالی که برخی از مردم ترجیح می دهند مانند شیر مادر به تدریج عادات بد خود را کنار بگذارند، دیگران ترجیح می دهند به طور ناگهانی و کامل آن را قطع کنند. چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که کاملا به خودتان تکیه کنید. قطع تدریجی نوشابه ها ممکن است روش ساده تری باشد اما راحت تر وسوسه خواهید شد در حالی که کسی که ناگهان نوشابه را قطع میکند، در خطر کلافگی و شکست بیشتری است. به خاطر داشته باشید که هر لغزشی، راهی را که در پیش گرفته اید از بین نمی برد.

از جای دیگری کافئین را دریافت کنید

تکفارس آی آر

اگر به طور مداوم نوشابه مصرف میکنید، تلاش برای ترک آن ممکن است به خاطر کمبود کافئین دشوارتر باشد، که کاملا هم واقعی و جدی است. نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در هر روز می تواند سردردها و خستگی های ناشی از کمبود کافئین را کنترل کند. با اینکه این قهوه و چای از نوشابه های گاز دار سالم تر هستند اما همچنان مصرف بیش از اندازه آنها خطراتی ایجاد میکند، بنابراین به میزان کافئین دریافتی در طول روز حتما توجه داشته باشید. ضمن اینکه قرار نیست اعتیاد خود به نوشابه ها را با اعتیاد جدیدی جایگزین کنید.

آب فراوان بنوشید

شکستن عادت با وجود جایگزین راحت تر خواهد بود. تغییر سودا به آب بهترین کار ممکن خواهد بود، چرا که هیچ مشکلی در نوشیدن میزان بیشتری آب در طول روز به وجود نمی آید. البته ممکن است به اندازه نوشابه جذاب نباشد اما آب با اینکه گاز دار یا خوشمزه نیست، اما به تدریج عاشقش می شوید. مصرف آب، خواص فراوان دیگری نیز مانند کاهش خستگی و داشتن پوست بهتر دارد. اگر همچنان آب نمی تواند برای شما قانع کننده باشد، می توانید کمی طعم به آن اضافه کرده یا آدامس بدون قند بجوید که نقاط تحریک مزه را مشغول نگه دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر