تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور ساندویچ بخوریم تا هم خوشمزه باشد هم سلامت

image چطور ساندویچ بخوریم تا هم خوشمزه باشد هم سلامت

همه مواد تشکیل دهنده‌ ساندویچ‌ها اعم از نان، محتویات و ادویه‌جاتی که در آنها مصرف می‌شود، باید از سلامت کامل برخوردار باشند.

نان ساندویچ‌ها باید از آرد کامل و غنی تهیه شده باشد و هنگام تهیه آنها تا حد ممکن از نان‌های سبوس‌دار و غلات کامل استفاده شود.

هنگام تهیه ساندویچ‌ها باید از غذاهای سرخ‌کردنی، گوشت‌های فرآوری شده و پرچرب مانند سوسیس و کالباس‌ها پرهیز کرد و به جای آن از گوشت‌های سفید و سالم استفاده شود.

باید به همراه ساندویچ‌ها از سبزیجات و صیفی‌جات تازه و متنوع استفاده شده و از مصرف سس‌های پرچرب و نمک فراوان به همراه آنها خودداری کرد.

تکفارس آی آر

وزن و وضعیت فیزیکی هر فرد هنگام تهبه ساندویچ از عوامل کلیدی محسوب می‌شود؛ افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، باید از مصرف مواد سرخ‌کردنی و فرآوری شده در تهیه ساندویچ‌ها بپرهیزند و در مقابل منع چندانی برای افراد لاغر از بابت کالری دریافتی ناشی از خوردن ساندویچ‌ها وجود ندارد.

در صورتی که ساندویچ نیازهای غذایی فرد و میزان کالری مورد نیاز را تامین کند و در تهیه آن از مواد سالم استفاده شود، می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل در مدرسه، دانشگاه و محل کار مورد استفاده قرار گیرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر