تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور روز خود را در روزهای سرد سرحال و پرانرژی شروع کنید

image چطور روز خود را در  روزهای سرد سرحال و پرانرژی شروع کنید

آسان است که زمستان را مقصر سخت بیدار شدن در صبح بدانید اما احتمال زیادی دارد که شما و عادات تان حداقل تا حدی مقصر باشید. داشتن عادات خواب نامناسب باعث قسمت اعظم دشواری بیدار شدن از خواب می شود که توسط نبود نور در طول ماه های زمستان افزایش می یابد. بنابراین می ارزد که یک قدم به عقب بروید و کارهایی که قبل از رفتن به رختخواب و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب انجام می دهید را بررسی کنید.

اول از همه باید نهایت تلاش تان را به کار بگیرید تا به یک برنامه خواب منظم پایبند بمانید. ساعت بیولوژیکی شما یک چیز واقعی است و به الگوهای منظم خواب وابسته است. همچنین حداقل یک ساعت قبل از خواب از صفحات نمایش اجتناب کنید. در حالی که بسیاری از ما عادت داریم که گوشی هایمان را در رختخواب چک کنیم، اما آن نور آبی صفحه نمایش باعث بهم خوردن تنظیم ملاتونین بدن شما که تنظیم کننده خواب است، می شود. در نهایت هنگامی که از خواب بیدار می شوید، سعی کنید بارها و بارها دکمه چرت را نزنید. آن فقط بدن شما را در مورد اینکه آیا واقعا زمان بیدار شدن از خواب است یا نه، سردرگم میکند.

ورزش کنید و خوب غذا بخورید

کارهایی که شما مستقیما قبل و بعد از وقت خواب انجام می دهید، بر کیفیت خواب شما اثر می گذارند اما کارهای دیگری که در طول روز انجام می دهید نیز تاثیر گذار هستند. فقط کمی ورزش کردن در هر روز می تواند خوابیدن را برای شما آسان تر کند، این یعنی شما با نشاط تر و پرانرژی تر از خواب بیدار خواهید شد. به علاوه، ورزش منظم می تواند به مبارزه با اختلال اضطراب فصلی که یک عارضه جانبی ناخوشایند دیگر ماه های زمستان است، کمک کند.

تکفارس آی آر

خوب غذا خوردن و نوشیدن مایعات کافی نیز بخش مهمی از معادله خواب است. محققان می گویند که درست قبل از خواب از خوردن اجتناب کنید اما اگر به خوردن آن میان وعده در نیمه شب نیاز دارید، چیزی انتخاب کنید که معده تان را ناراحت نکند. بدیهی است که باید از مصرف کافئین نیز در اواخر روز اجتناب کنید چون همه ما آگاهیم که آن چگونه بر انرژی و هوشیاری ما تاثیر میگذارد. و به محض بیدار شدن از خواب سعی کنید اول یک لیوان آب بنوشید. انجام این کار، متابولیسم شما را به کار می اندازد و باعث می شود با آمادگی بیشتری به استقبال روز بروید.

اجازه دهید نور داخل بیاید

قسمت اعظم مشکل بیدار شدن از خواب در طول زمستان، آن است که وقتی ساعت تان شروع به زنگ زدن میکند، هنوز بیرون تاریک است. مواجه شدن با نور صبح برای کمک به بیداری بدن شما و توقف تولید ملاتونین در بدن تان ضروری است. به طوری که با فرا رسیدن زمان خواب در شب بتواند دوباره تولید شود. بنابراین حالا درک میکنید که چرا بیدار شدن در یک اتاق تاریک در صبح ممکن است بخشی از مشکل باشد.

اگر هیچ نوری در صبح از پنجره ها وارد اتاق نمی شود، باید خودتان چنین نوری ایجاد کنید. تکنولوژی، خودکار کردن چراغ های خانه شما را آسان تر از همیشه کرده است. بنابراین اگر می توانید پول کمی برای این کار هزینه کنید، یک کیت استارتر نور هوشمند یا یک ساعت زنگ دار با نور بیدار باش خریداری کنید. این چراغ ها میتوانند با تلفن همراه شما جفت شوند یا به طوردستی تنظیم شوند تا وقتی ساعت تان شروع به زنگ زدن کرد، روشن شوند.

در حالی که شما همچنان باید برای بیدار شدن و بیرون آمدن از رختخواب از نیروی اراده تان کمک بگیرید اما اعمال این تغییرات زندگی کوچک قطعا به بهبود خواب شما و در واقع احساسی که در طول روز دارید، کمک خواهد کرد. شاید شما حتی قادر باشید که این عادات خوب مربوط به خواب را به فصول گرم تر نیز گسترش دهید. نیازی به نور خورشید یا پرنده های در حال آواز خواندن نیست.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر