تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور روزهای خوب و شاد برای خودمان بسازیم

image چطور روزهای خوب و شاد برای خودمان بسازیم

تعیین مدت زمانی مشخص برای اتمام آن هدف.

تعیین هدفی مشخص و سعی و تلاش برای رسیدن به آن.در صورتی که در آن زمان موفق به اتمام آن کار نشدید با برنامه ریزی تازه ای از نو شروع کرده و زمان جدیدی را برای خود تعیین کنید.

ساعت خواب و خوراکتان را تنظیم کنید

برای رسیدن به انضباط شخصی به اولویت های فیزیکی تان اهمیت دهید تا انرژی کافی برای کار را داشته باشید به این ترتیب که ساعت خواب و خوراکتان را تنظیم کنید تا با خواب آلودگی و گرسنگی کار نکنید. به اندازه ی کافی استراحت کنید و هرگز بیش از حد توانتان از بدنتان کار نکشید. چون کاری که با خستگی انجام شود نتیجه ای نخواهد داد.

تکفارس آی آر

برای تقویت روحیه تان قوانینی داشته باشید.

به طور مثال در طی روز با انجام کارهایی که به شما انرژی می دهند به خودتان روحیه بدهید، به موسیقی مورد علاقه تان گوش کنید، با دوستانتان رفت و آمد کنید، به سفر بروید، یک نوشیدنی گرم بنوشید تا خستگی کار از تنتان بیرون آید و با روحیه ی بیشتری ادامه دهید.

در زندگی خود قانونی برای انجام نوعی ورزش به طور منظم ایجاد کنید.

در هفته سه روز یا بیشتر در کلاسهای مورد علاقه ی ورزشیتان ثبت نام کنید تا به صورت گروهی با نتیجه ای بهتر ورزش کنید. با ورزش روحیه ای شاد و سالم خواهید داشت.

داشتن نظم در امور مالی

www.takfars.ir

این یکی از مهمترین مواردی است که باید در مورد آن نظم خاصی اعمال کرد. بدین منظور ابتدا با در نظر گرفتن درآمدتان مقداری پول برای خرج های ماهیانه ی خود در نظر بگیرید و حتما مبلغی را به عنوان پس انداز در هرماه کنار بگذارید. با برقراری این نظم پس از مدت زمان نه چندان زیادی شما پس انداز قابل ملاحظه ای خواهید داشت و بین دخل و خرجتان نظم و قانونی برقرار خواهد شد.

داشتن نظم و برنامه ریزی برای کارهای

این کار یکی دیگر از روش های برقراری انضباط شخصی است. برای این منظور یک دفتر سررسید یا دفتر یادداشت ترجیحا تاریخ دار تهیه کرده و هرروز آن کارهایی را که باید فردا انجام دهید یادداشت کنید. به طور مثال: تلفن های مهم، قرارهای ملاقات و …پس از انجام هریک از آنها مقابل آن کار را یک تیک یا ضربدر بزنید تا مطمئن شوید که آن کار انجام شده است.کسی که در زندگی شخصی اش دارای نظم و انضباط است به طور حتم در مابقی کارهایش هم موفق و پیروز خواهد بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر