تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور دفتر کار خود را در خانه برای کار آماده کنید

image چطور دفتر کار خود را در خانه برای کار آماده کنید

فضای کاری اختصاص‌یافته

اول از همه شما به یک فضای کاری اختصاصی نیاز خواهید داشت. این فضا ترجیحا باید یکی از اتاق‌های منزل به همراه میز و صندلی مناسب باشد. وسیله‌‌هایی که حواس شما را پرت می‌کنند، نباید در اطراف میز کار شما وجود داشته باشند. اگر امکانات لازم را ندارید، می‌توانید گوشه‌ای از منزل خود را انتخاب و آن را با استفاده از ابزار مناسب از دیگر قسمت‌ها جدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند از لحاظ روانی فکر کنید واقعا در محیط کار قرار دارید، نه اینکه تنها در یکی از اتاق‌های منزل خود هستید. درنتیجه میزانبهره‌وری شما افزایش پیدا خواهد کرد و با خارج شدن از آن محیط، احساس حضور در محیط کار نیز از بین خواهد رفت.

اضافه کردن مانیتور دوم

داشتن یک مانیتور اضافه در کنار دیگر تجهیزات دفتر خانگی ایده‌ی خوبی است. این کار به شما اجازه می‌دهد بتوانید چندین کار را همزمان انجام دهید. یا اینکه دید بهتری نسبت به کاری که انجام می‌دهید، داشته باشید.

تکفارس آی آر

image چطور دفتر کار خود را در خانه برای کار آماده کنید

تهیه‌ی صندلی مناسب

قدرت یک صندلی خوب را دست‌ کم نگیرید. این کار از بروز مشکلات جسمانی مانند کمردرد جلوگیری می‌کند. نشستن روی توپ‌های مخصوص و ثابت نیز ایده‌ی‌ خوبی است. اگر می‌خواهید مشکل نشستن را به کل حل کنید، می‌توانید از میزهای ایستاده استفاده کنید.

استفاده از سیستم صوتی

شاید فکر کنید سیستم صوتی باعث بر هم خوردن تمرکز می‌شود؛ اما واقعیت این است که یک موسیقی ملایم با صدای مناسب می‌تواند میزان بهره‌وری را بالا ببرد. هر نوع موسیقی که دوست دارید، انتخاب و با صدای مناسب پخش کنید. این کار احساس تنهایی را نیز به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.

www.takfars.ir

image چطور دفتر کار خود را در خانه برای کار آماده کنید

گیاهان، هنر، بوی خوش

اگر می‌خواهید فضای کاری خود را مانند یک دفتر واقعی شبیه‌سازی کنید، می‌توانید از گیاهان خانگی، تابلو‌های هنری و حتی روغن‌های عطری استفاده کنید. این کار علاوه بر افزایش بهره‌وری، میزان استرس را نیز کاهش می‌دهد.

دفترچه یادداشت‌ فیزیکی

اپلیکیشن‌های دفترچه یادداشت بسیار کارآمد هستند؛ اما یادداشت کردن مطالب روی کاغذ و با قلم واقعی کمک می‌کند اطلاعات بیشتر در ذهن شما باقی بمانند. همچنین حال‌و‌هوای دفتر خانگی شما را بیشتر شبیه به یک دفتر اداری می‌کند.

image چطور دفتر کار خود را در خانه برای کار آماده کنید

تهیه‌ی منابع پشتیبانی

دفتر خانگی شما باید وسیله‌های مختلفی برای پشتیبانی داشته باشد. شما نمی‌دانید چه موقع برق منزلتان قطع خواهد شد بنابراین حتما چند منبع انرژی برای پشتیبانی تهیه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که هر چند وقت یک بار باید از داده‌های موجود روی هارد خود یک بک‌آپ تهیه کنید.

انتخاب یک منظره‌ی زیبا

شاید فکر کنید نشستن در کنار پنجره تمرکز شما را از بین می‌برد؛ اما درواقع انجام این کار میزان هوشیاری شما را افزایش می‌دهد. بهره‌مند شدن از نور روز و هوای تازه، فکر شما را بیدار و فعال نگه‌ می‌دارد. اگر نمی‌توانید در دفتر خانگی خود پنجره داشته باشید، حداقل نزدیک به اتاقی باشید که پنجره دارد.

تک فارس

image چطور دفتر کار خود را در خانه برای کار آماده کنید

پرینتر و اسکنر

این روزها اکثر کارهای مرتبط به کسب‌و‌کار نیازی به چاپ کردن اطلاعات روی کاغذ ندارند. اما وجود یک پرینتر برای مواقع ضروری فکر خوبی است. اگر مشتری‌های شما ترجیح می‌دهند برای نقل‌و‌انتقالات خود از کاغذ استفاده کنند؛ باید به فکر تهیه‌ی یک دستگاهاسکنر نیز باشید.

استفاده از یک فضای عمومی

کار کردن در انزوا روی فکر و روان شما تأثیر می‌گذارد. شما هرچقدر در خانه احساس راحتی کنید، باید هرازگاهی در محیط‌های عمومی قرار بگیرید و با دیگران در ارتباط باشید. به‌عنوان مثال می‌توانید چند روز در هفته را در کافی‌شاپ‌، کتابخانه‌ و پارک‌ بگذرانید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر