تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در یک جمع به راحتی و حرفه ای حرف بزنید

image چطور در یک جمع به راحتی و حرفه ای حرف بزنید

آماده سازی

هر چقدر که بیشتر آماده باشید، در هنگام ارائه احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. به خاطر داشتن آنچه قرار است بگویید و تمرین آن می تواند به شما کمک کند. لازم نیست که برای آماده سازی خودتان را خیلی به دردسر بیندازید. اما اگر میخواهید مطمئن شوید که مردم از ارائه شما تحت تأثیر قرار میگرند، مطمئن شوید که آماده اید.

لباس مناسب

همانطور که شما در وبسایت ها کمتر از یک ثانیه اظهار نظر میکنید، دیگران نیز در مورد شما در کمتر از یک ثانیه نظر میدهند. اگر میخواهید که دیگران پیغام شما را جدی بگیرند، باید قبل از هر چیز خودتان را جدی بگیرند.

تکفارس آی آر

زود رسیدن

زود رسیدن، استرس را کم میکند و به شما اجازه میدهد تا با محیط اطراف خود بیشتر آشنا شوید و نیاز به عجله در کار نداشته باشید. اگر قرار است از میکروفون استفاده کنید، مطمئن شوید که کار میکند و اگر بی سیم است، باطری آن تموم نشده است. اگر از پاورپوینت استفاده میکنید، از ترتیب درست اسلایدها و چگونگی نمایش آنها اطمینان حاصل کنید.

تصویر سازی

استفاده از برنامه هایی مانند پاورپوینت و Keynote به شما کمک میکند. اسلایدهای جذاب نه تنها باعث جذب مخاطب به پیغام شما می شود، بلکه به شما کمک میکند تا در مسیر درست حرکت کنید.

مفهوم بودن تصویر سازی

www.takfars.ir

اطمینان حاصل کنید که اسلایدهای شما خوانا باشد. فونت و عکس هایی که استفاده میکنید به اندازه کافی بزرگ باشند تا همه افراد حاضر در اتاق بتوانند آن را ببینند. طبق آمار ۸۰ درصد از اسلایدها برای ارائه ناخوانا است و این موضوع باعث تضعیف علاقه مخاطبین می شود.

دستورالعمل معرفی کننده

اگر قرار است در سخنرانی شخص دیگری شما را معرفی کند، به او یک توصیه ای کوتاه در مورد آنچه قرار است ارائه دهید بگویید. هدف شما از ارائه و یا موضوع صحبت شما، گزینه های مناسبی هستند.

لبخند ابتدایی

بهتر است که سخنرانی خود را با یک لبخند و خوشامدگویی آغاز کنید. اینکار باعث می شود مخاطبین به شما لبخند زده و با شما ارتباط برقرار کنند.

ارتباط عاطفی

با آغاز سخنرانی خود، گرم و مهربان باشید و به دنبال راهی برای ارتباط احساسی با مخاطبان بگردید. به آنها احساس نیاز به آنچه که شما ارائه میدهید را القا کنید.

فروتن و قابل اعتماد بودن

زمانیکه مردم شروع به صحبت در مقابل جمعی میکنند، بنا به دلایلی در حرف هایشان اغراق میکنند. اکر میخواهید مردم از شما خوششان بیاید و به شما احترام بگذارند، قابل اعتماد و فروتنانه صحبت کنید.

مدیریت زمان

تک فارس

بخشی از احترام مخاطبین برای یک سخنران زمانی بدست میاید که شما آماده باشید تا پیام خود را در زمانیکه به شما داده اند، منتقل کنید. آگاه باشید که چه مقدار زمان برای ارائه خود دارید. مدیریت نکردن درست زمان باعث می شود ارائه خود را با عجله به پایان برسانید و این از عدم آمادگی ناشی می شود.

تماس چشمی

برای آنکه مردم با شما و صحبت هایتان ارتباط برقرار کنید، باید حس کنند که بخشی از ماجرا هستند. بهترین راه برای اینکار تماس چشمی است. اگر در گروه کوچکی صحبت میکنید، یک یا دو جمله را با نگاه به هر کدام از آنها بگویید. در گروه های بزرگتر در بخشی از سخنان خود با گروهی از یک سمت اتاق تماس برقرار کنید و سپس به سمت دیگر بروید.

قدم زدن

در هنگام ارائه می توانید از سمتی به سمت دیگر اتاق بروید، اما از راه رفتن به سمت عقب یا پشت کردن به مخاطبان خودداری کنید، ممکن است این حس به آنها منتقل شود که ارتباطشان با شما قطع شده است.

شفاف بودن

برای بیان منظورتان دست و پا نزنید. واضح و روشن صحبت کنید و هرگز با لهجه خاص و یا از اصطلاحات، لغات که ممکن است برای دیگران نامفهوم باشد استفاده نکنید.

ارائه ارزیابی و خلاصه کار

در ابتدای کار به مخاطبین بگویید که قرار است چه چیزی را با آنها به اشتراک بگذارید و در پایان خلاصه ای از آنچه گفته اید را ارائه دهید. انجام این کار با روش های خلاقانه می تواند بسیار موثر باشد.

یادگیری از هر تجربه

T A K F A R S

هدفتان را اینگونه تنظیم کنید که در هر ارائه وضعیتتان را بهبود دهید. بهترین راه برای اینکار اینست که ارائه های خود را ضبط کنید. به طور قطع از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد و این باعث می شود شما به نکاتی در ارائه خود پی ببرید که افراد دیگر متوجه آن نمی شوند. اگر امکان ضیط ویدئو برای شما وجود ندارد، ضبط صدا نیز راه مناسب و بی دردسرتری است.

سعی کنید که در ارائه بعدی خود این ۱۵ نکته را مد نظر داشته باشید و با تماشا و یا گوش دادن به آن ارائه خودتان را سورپرایز کنید. به یاد داشته باشید که مهمترین نکته برای سخنرانی در مقابل یک جمع این است که شما به صورت همه جانبه آماده باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر