تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در وبلاگ خود مطالب مورد علاقه خوانندگان را بنویسید

image چطور در وبلاگ خود مطالب مورد علاقه خوانندگان را بنویسید

تیتر جذاب

کارآفرینانی که در حضور سرمایه‌گذاران سخنرانی می‌کنند تنها دو دقیقه زمان دارند تا کسب‌وکار خود را به آن‌ها معرفی کنند. هدف آن‌ها این نیست که در این مدت کم سرمایه‌ی مورد نظر خود را جذب کنند. بلکه قصد دارند در این مدت به‌اندازه‌ای اطلاعات در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهند که او را به کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کنند. موضوع پست وبلاگ نیز دقیقا مانند همان سخنرانی دو دقیقه‌ای عمل می‌کند و باید دارای دو ویژگی باشد:

دادن اطلاعات کلی در مورد موضوع مقاله

تشویق خواننده به باز کردن پست و دیدن حداقل یک تصویر

تکفارس آی آر

به عبارت دیگر موضوع وبلاگ باید به اندازه‌ای تأثیرگذار باشد که مردم را به خواندن پست تشویق کند. گاهی اوقات استفاده از کلمات احساسی در موضوع، جذابیت آن را بالا می‌برد و گاهی اوقات خود اطلاعات به اندازه‌ای جذاب هستند که نیازی به استفاده از کلمات اضافه نیست. مردم از روی احساسات عمل می‌کنند. پس در انتخاب تیتر دقت بالا داشته باشید تا نظر خوانندگان جلب شود و پست شما را برای خواندن باز کنند.

خلاصه‌ی متقاعد کننده

در گزارش‌های خبری، قسمت خلاصه‌ی مقاله باید نکات مهم داستان را در بر داشته باشد. اما این نکته لزوما در پست‌های وبلاگ صادق نیست. اولین جمله‌ی مقاله یا قسمت خلاصه‌ی آن باید برای خواننده متقاعد کننده باشد و او را به خواندن ادامه‌ی مطلب تشویق کند. پس این قسمت را طوری بنویسید که خواننده دلش بخواهد اطلاعات بیشتری کسب کرده و بعد از خواندن کل مقاله از شما تشکر کند.

زیرتیترهای مفید

زیرتیترها سه ویژگی دارند:

www.takfars.ir

ایجاد فاصله در متن و افزایش زیبایی ظاهری آن

راهنمایی خواننده به قسمت‌های مهم متن

کمک به بهبود بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو (سئو)

قبلا توصیه می‌شد که بهتر است از یک یا چند کلمه‌ی کلیدی در زیرتیترها استفاده شود اما امروزه چنین نیست. استفاده از عبارات توصیفی که ایده‌ی کلی مطلب را بیان کنند کافی بوده و به سئوی سایت نیز کمک می‌کند. دو نکته‌ی اول نیز بسیار مهم هستند. هیچ کس حوصله‌ی خواندن یک متن طولانی را ندارد و زیرتیترها خوانایی متن را بالا می‌برند. همچنین اگر شخصی بعد از خواندن مطلب نیاز به مرور بخش‌هایی از آن داشته باشد، با وجود زیرتیترها می‌تواند به راحتی به قسمت مورد نظر برسد.

آموزندگی و جذابیت بخش اصلی متن

همان‌طور که می‌دانید قسمت اصلی متن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. متن اصلی می‌تواند شامل اخبار، نکات آموزنده، آموزش نحوه‌ی انجام یک کار یا حتی داستان خنده‌دار باشد. هر کدام از این پست‌ها با نگارش مخصوص به خود نوشته می‌شوند. به‌عنوان مثال در داستان خنده‌دار از کلمات عامیانه استفاده می‌شود و لحن نوشتاری اخبار جدی است. پس مهم‌ترین کار این است که هدف پست را مشخص کنید.

همان‌طور که در مورد قبلی اشاره کردیم در گذشته توصیه می‌شد کلمات کلیدی باید چند بار در زیرتیترها و متن اصلی تکرار شوند اما امروز تحقیقات نشان داده است چگالی کلمات کلیدی برای گوگل بسیار کم اهمیت هستند. الگوریتم گوگل به اندازه‌ای هوشمند است که متوجه می‌شود متن شما چه موضوعی دارد و آن را برای ظاهر شدن در نتیجه‌ی جستجو ایندکس می‌کند. بنابراین اگر موضوع مشخصی دارید و به خوبی در مورد آن توضیح داده‌اید گوگل متوجه این موضوع می‌شود و نیازی به استفاده‌ی بیش از اندازه از کلمات کلیدی نیست.

تصاویر مرتبط و زیبا

یکی دیگر از راه‌های افزایش جذابیت و خوانایی متن، استفاده از تصاویر زیبا و مرتبط در متن اصلی است. گوگل مدت زمانی که برای خواندن هر پست صرف می‌شود را اندازه‌گیری می‌کند و وجود تصاویر کمک می‌کند خواننده برای مدت زمان بیشتری با پست درگیر باشد. همچنین از آنجایی که پست در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌شود استفاده از تصاویر زیبا به جلب توجه خواننده کمک می‌کند.

اقدام به عمل قوی

تک فارس

تمام پست‌هایی که در وبلاگ منتشر می‌شوند باید یک اقدام به عمل داشته باشند. اقدام به عمل می‌تواند پر کردن یک فرم یا درخواست بازدید از صفحه‌ای دیگر، کامنت گذاشتن یا عضویت در سایت به بهانه‌ی ارسال مقالات بیشتر باشد. پس در اولین گام تصمیم بگیرید خواننده چه اقدامی باید انجام دهد. سپس با نوشتن یک متن جذاب خواننده را به انجام آن تشویق کنید.

لینک‌های داخلی مرتبط

آیا دوست دارید از تبلیغات مجانی استفاده کنید؟ مطمئنا همه‌ی ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد. بنابراین در هر پست جدیدی که می‌نویسید یک لینک از پست‌های قدیمی‌تر قرار دهید. همان‌طور که یک دلال خانه به نشان دادن یک اتاق خواب به مشتری اکتفا نمی‌کند شما نیز باید سایر مقالات خود را در معرض دید خواننده قرار دهید. فراموش نکنید که مدت زمان حضور خواننده در سایت مهم است و لینک دادن به سایر مقالات حضور خواننده را تضمین می‌کند.

علاوه‌براین از لینک‌های داخلی همیشه به‌عنوان نکته‌ی مثبتی در بهبود سئو یاد می‌شود. به این دلیل که تعداد بازدید صفحات به ازای هر خواننده را افزایش می‌دهد و باعث حضور بیشتر او در سایت می‌شود. البته استفاده از لینک به تنهایی کافی نیست و موضوع آن باید با متنی که در آن قرار گرفته مرتبط باشد.

خوب بودن توضیحات متا (meta description)

توضیحات متا همان بخش خلاصه‌ای هستند که در نتیجه‌ی جستجوی گوگل و زیر لینک نشان داده می‌شوند. گوگل برای مقالاتی که توضیحات متای مشخصی ندارند، یک یا دو خط ابتدایی مقاله را به‌عنوان توضیحات متا انتخاب می‌کند و شاید این دو خط توصیف خوبی از کل متن ارائه ندهند. بنابراین بهتر است به صورت جداگانه نوشته شود. هفت مورد قبلی که بررسی کردیم در مورد نکاتی بود که خوانندگان در صفحه‌ی سایت مشاهده می‌کنند. اما توضیحات متا در داخل کدهای HTML قرار می‌گیرند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه‌ای به نام Yoast اجازه می‌دهد قسمت توضیحات متا را جداگانه پر کنید.

پست‌ها وبلاگ بازدید سایت را بالا می‌برند و به طور کلی باعث بهبود کسب‌وکار می‌شوند. دفعه‌ی بعد که خواستید پستی را داخل وبلاگ منتشر کنید کمی بیشتر زمان بگذارید و این هشت نکته را در آن رعایت کنید. مطمئن باشید بعد از مدتی نتیجه‌ی آن را در سایر جنبه‌های کسب‌وکار مشاهده خواهید کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر