تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در محل کار اعصاب آرامی داشته باشیم

image چطور در محل کار اعصاب آرامی داشته باشیم

چند راه برای مسلط شدن و کنترل چالش های موجود در محل کار:

۱ – در همه چیز تعادل را رعایت کنید
شاید شما هم زیاد این جمله کلیشه ای را شنیده اید اما هیچ وقت با خود فکر نکرده اید که منظور از تعادل و مراقبت چیست. این تعادل و مراقبت می تواند بهره گیری منظم و متعادل از غذا به ویژه صبحانه باشد. همچنین خواب و ورزش کافی برای بدن شما لازم است و نوعی مراقبت به شمار می رود.
۲ – خوش برخورد باشید
در میان گذاشتن احساسات آشفته و نامطلوب با افرادی که مورد علاقه شما هستند اولین گام برای رفع آنهاست. از کار کردن در کنار افرادی که تفکر منفی دارند و احساسات منفی را در آدم ها تقویت میکنند, اجتناب کنید.
۳ – مرخصی هایتان را نگذارید برای روز مبادا
هر فردی که برای نخستین بار مرخصی گرفتن در محیط کار را باب کرد یکی از عالمانه ترین کارها را انجام داد. بنابراین از مرخصی های استحقاقی استفاده کنید یا تعطیلات آخر هفته را خوش بگذرانید. هر هفته زمانی را به خودتان اختصاص دهید به طوری که طی آن به هیچ تلفنی جواب ندهید. تلویزیون را خاموش کنید و از سکوت اطراف تان لذت ببرید. شما می توانید این کارها را در روزهای کاری و استراحت های کوتاه هم انجام دهید.
۴ – از مشاجره پرهیز کنید
از دعوا و مشاجره با دیگران بپرهیزید. هر وقت کسی با شما مخالفت میکند با او بحث نکنید. به اعصاب خود مسلط باشید و بر سر مسایل جزیی خون تان را کثیف نکنید. یک نکته دیگر را نیز در ذهن داشته باشید که حد و مرز خود را مشخص کنید و در صورت لزوم خیلی محکم اما دوستانه بگویید "نه".
۵ – هدف دار حرکت کنید
اهداف کاری خود را مشخص کنید. کارهای خود را اولویت بندی کرده و پروژه های بزرگ را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید. نظم و ترتیب در کارها به رفع فشار عصبی کمک میکند.
۶ – یک راه فرار درست کنید
منظور از ایجاد راه فرار چیست؟ ورزش کنید, کتاب بخوانید, یک سرگرمی پیدا کنید یا به کارهای دیگری بپردازید که با آنها احساس آرامش میکنید یا ذهن تان را از محیط کار دور می سازند.
۷ – کمک بخواهید
اگر هیچ یک از این اقدامات, اعصاب خردی و فشار عصبی یا خستگی شما را برطرف نساخت برای یافتن راه حل به یک پزشک یا مشاور مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر