تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در خانه کسرو ذرت شیرین درست کنیم

image چطور در خانه کسرو ذرت شیرین درست کنیم

بهترین روش برای پخت ذرت بخار پز کردن است که هم طعم متفاوتی دارد هم بسیاری از مواد مغذی آن حفظ می‌شود. بعد از پختن ذرت می‌توانید به آن مقداری نمک، فلفل و کمی کره بیفزایید. نکته قابل‌ ذکر در تهیه ذرت این است که نباید در حین پخت به آن نمک اضافه کنید، همچنین آن را بیش از اندازه روی حرارت قرار ندهید زیرا هم طعم خود را از دست می‌دهد و هم بسیار سفت و غیرقابل‌هضم می‌شود. ۱۵-۲۰ دقیقه زمان برای پخت آن کافی می‌باشد. ذرت‌ها را بعد از دانه دانه کردن و پختن، می‌توانید در انواع غذاها مانند پاستا، ماکارونی، پیتزا، سوپ، سالاد و … و نیز به همراه انواع ساندویچ‌ها یا مخلوط با برنج استفاده نمایید.

آیا میدانستید که:

ذرت شیرین نوعی ذرت است که میزان قند بالایی دارد. ذرت شیرین در نتیجهٔ جهش برگشتی در ژن‌هایی که در درون‌دانه تبدیل قند به نشاسته را کنترل می‌کنند به وجود آمده است. ذرت شیرین باید به صورت نارس چیده شده و نه به عنوان غلات بلکه به عنوان سبزی آماده شده ومصرف شود.

از آنجایی که مرحلهٔ رسیدن ذرت به تبدیل قند آن به نشاسته مربوط است، ذرت شیرین در انبار نمی‌ماند وباید به صورت تازه، قبل از اینکه دانه‌های آن سفت و نشاسته‌دار شود، خورده شده، کنسرو، یا منجمد شود.

تکفارس آی آر

ذرت مانند سیب‌زمینی یکی از سبزیجات نشاسته‌ای می‌باشد و در بسیاری از کشورها یکی از منابع اصلی تامین کننده غلات کامل است و از جمله منابع اصلی نشاسته در رژیم غذایی آن‌ها می‌باشد که بخش اعظمی از انرژی روزانه ‌شان را تامین می‌کند.

ذرت دارای بیش از صدها گونه متفاوت است و به رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارد. در حقیقت علاوه بر ذرت زرد و سفید، ذرت به رنگ‌های صورتی، بنفش، آبی، قرمز و مشکی نیز وجود دارد. جالب است بدانید اخیراً ذرت‌های چند رنگ هم در کشور آمریکا کشت شده‌اند.

از این گیاه محصولات متعددی مانند نشاسته ذرت، آرد ذرت، شربت ذرت، روغن ذرت، پاپ کورن و … تهیه می‌شود.

ذرت سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله انواع ویتامین‌های گروه B مانند: B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (پانتوتنیک اسید)، B6 (ریبوفلاوین)، B9 (فولات) و نیز ویتامین C می‌باشد. همچنین دارای املاحی چون: پتاسیم، فسفر و منگنز است.

انواع فیبرهای محلول و نامحلول به فراوانی در ذرت یافت می‌شوند و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵ درصد نیاز روزانه فیبر را تامین می‌کند؛ که در کاهش کلسترول خون و سرطان کولون کارآمد است.

www.takfars.ir

ذرت بالأخص زمانی که به همراه حبوبات مصرف شود از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می‌تواند نیاز پروتئینی بدن را تامین کند. در هر فنجان از آن ۵-۶ گرم پروتئین وجود دارد.

ذرت یکی از غلات فاقد گلوتن می‌باشد که می‌تواند منبع مناسبی از نشاسته برای بیماران مبتلا به سلیاک باشد.

کالری ذرت شیرین:

دانه‌های ذرت شیرین موجود در صد گرم کنسرو ذرت، ۸۶ کالری انرژی دارند.

روش نگهداری کنسرو ذرت شیرین:

در جای خشک و خنک نگهداری شود.

لطفاً برای حفظ کیفیت پس از باز کردن باقیمانده ی محتوی قوطی را در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر