تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در تمام طول روز زیبا و جذاب باشیم

image چطور در تمام طول روز زیبا و جذاب باشیم

شما می توانید با اجرای یک برنامه صحیح و اصولی پوست تان را کاملا متحول کنید. سعی کنید، نیازهای متفاوت پوست تان را بشناسید تا به خوبی آن ها را برآورده کنید، پوست شما در هر زمان از روز حالت متفاوتی دارد.

صبح ها (از ساعت ۷ تا ۱۲)

خشکی آزاردهنده صبحگاه

شب ها هنگامی که خواب هستید پوست و لب های تان رطوبت خود را از دست می دهند و مسلما در این خشکی صبحگاهی قسمت هایی که بیشتر از همه صدمه می بینند جاهایی است که پوست ظریف تر و آسیب پذیری دارند، مثل پوست زیر چشم که به راحتی چروکیده می شود و زیبایی را از چشم ها می گیرد.

تکفارس آی آر

وقتی خواب هستید حدود ساعت های ۴ صبح دمای بدن بالا می رود (شاید زیاد تجربه کرده باشید که نزدیک های سحر کلافه از گرما از خواب بپرید) همچنین در این زمان فشارخون و سطح هورمون ها نیز بالا می روند و همه این ها باعث می شود، پوستی که هنگام خواب کاملا چرب بوده، این چربی را از دست بدهد و خشک شود، البته شاید کرم هایی که هنگام خواب مصرف کرده اید مانع از دست رفتن کامل آب پوست شوند ولی هر صورت پوست شما نیاز به کمک دارد.

صبح ها پوست تان کثیف تر از هر زمانی است

اگر روبالشی کاملا تمیز باشد و حتی همان روز آن را عوض کرده باشید با این حال پوست در طی شب کثیف می شود به همین دلیل باید صبح پوست را با یک پاک کننده حاوی مرطوب کننده ولی غیرفومی بشویید تا تمام مواد آلوده و پوست های مرده روی پوست تان از بین بروند.

پف ناشی از خواب را از بین ببرید

برای چشمان پف آلود، دکتر فرانسزکا فوسکا، متخصص پوست در نیویورک توصیه میکند، برای پف چشم ها به دنبال ژل زیر چشمی باشید که کافئین داشته باشد، این ژل باید نخستین چیزی باشد که صبح ها زیر چشم تان می مالید و دقت داشته باشید این ژل را در یخچال نگه دارید تا هنگام استفاده هم دمای پایین و هم کافئین آن کمک کند که رگ ها دوباره تنگ شوند و پف و ورم چشم به سرعت از بین برود.

www.takfars.ir

برای مالیدن کرم از انگشت تان تان استفاده کنید و کرم زیر چشم را از سمت خارج به سمت گوشه داخلی بمالید اما راه حل دیگر، نوشیدن کمی قهوه است. ولی حواس تان باشد که زیاد هم نباید قهوه بنوشید، یک فنجان قهوه می تواند ادرارآور باشد و در نتیجه مقدار کمی از رطوبت بدن را دفع میکند اما نوشیدن قهوه زیاد می تواند میزان بیشتری از رطوبت را دفع کند.

اگر میخواهید لب های تان پوسته پوسته نباشد

برای اینکه خشکی لب های تان را از بین ببرید تا زیباتر به نظر برسند، پیشنهاد می کنیم از جوش شیرین استفاده کنید. کافی است مقداری جوش شیرین را روی مسواک تان بگذارید و آرام روی لب ها بکشید تا پوسته های مرده از روی لب ها برداشته شود تا در نهایت لب ها کاملا هموار شوند و در این صورت رژلب نیز روی لب ها جلوه بیشتری خواهد داشت.

۲۰ دقیقه قبل از خروج از خانه فراموش نشود

حدود ۲۰ دقیقه قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، مقدار زیادی از مرطوب کننده که حاوی فاکتور ها حفاظتی در برابر اشعه ماورای بنفش آفتاب(spf ۳۰ یا بیشتر) باشد را روی صورت تان بمالید، در واقع بهتر است به دنبال ضدآفتابی باشید که مواد مرطوب کننده ای چون گلیسیرین و سرامید داشته باشد. این مواد رطوبت را در سلول های پوستی به دام می اندازند و باعث می شود، ساختار پوستی قوی تر شود. علاوه بر این ها، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E، چای سبز نیز باعث می شوند مقاومت پوست در برابر آفتاب بیشتر شود.

ظهر(ساعت ۱۲)

بیشترین چربی در این ساعت آشکار می شود

میزان بعضی از هورمون ها در طول روز بالا و پایین می رود، هورمون هایی که سحرگاه شروع به بالا رفتن کرده بودند حدود ظهر تا ساعت ۴ بعد از ظهر به بالاترین میزان خود در طول روز می رسند. یکی از این هورمون ها «کورتیزول» است که موجب چرب شدن منطقه T یعنی پیشانی، بینی و چانه می شود به گونه ای که انگار یک لایه چربی روی پوست خوابیده است. ظهر، هنگام ناهار چربی های منطقه T را با یک دستمال پاک کنید البته بهتر است صورت تان را به طور کلی بشویید و بعد با یک پودر بسیار سبک برق صورت را کمی بپوشانید تا پوست تان یکنواخت تر به نظر برسد.

بعد از ظهر(حدود ساعت ۵)

از اسپری های مرطوب کننده چیزی شنیده اید

تک فارس

بدن تقریبا حدود ساعت ۴ بعدازظهر حالتش را عوض میکند دمای بدن پایین می آید، فشارخون کمتر می شود و همه این ها باعث می شود، پوست بدون آب و خسته به نظر برسد. اگر بخواهید دوباره آب را به پوست تان بازگردانید بهتر است از یک مرطوب کننده بسیار سبک استفاده کنید و اگر مرطوب کننده تان به صورت اسپری باشد اثر بیشتری خواهد داشت .

شب (۹ به بعد)

بهترین زمان برای زیباتر کردن پوست

شما می توانید با رعایت نکاتی خواب شب های تان را تبدیل به یک مرحله خوب در زیباتر شدن پوست تان کنید. شب ها هنگام خواب بدن شما شروع به ترمیم بافت های آسیب دیده و بازسازی سلول های پوستی میکند. دکتر اوا وینار، متخصص پوست و مو در بورلی هیلز می گوید: «افزایش هورمون ها برای ترمیم پوست بسیار لازم است و این هورمون ها شب ها هنگام خواب به بیشترین حد خود می رسند و در نتیجه زمان خواب فرصت مناسبی برای بالا نگه داشتن کلاژن و مبارزه با چروک هاست. وقتی سرعت گردش خون زیر پوست افزایش می یابد باعث می شود، پوست ناخالصی ها را پس بزند و مواد مغذی را جذب میکند.»

کرم چشم باید چه ماده ای داشته باشد

قبل از خواب پوست زیر چشم های تان را فراموش نکنید یک کرم چشم حاوی پپتید می تواند بسیار موثر باشد، چون تولید کلاژن را زیاد میکند. چنین کرمی را باید روی پوست گوشه خارجی چشم، استخوان ابرو و زیر چشم بمالید تا کاملا پوست اطراف چشم را استحکام بدهد. کرم شب شما نیز باید حاوی موادی چون گلیسیرین، هیالورونیک اسید(برای محافظت از رطوبت پوست) و پپتید باشد.

هنگام استفاده از کرم باید اول مقداری از آن را کف دست بریزید و بعد آرام و با ملایمت روی صورت تان ماساژ دهید. هفته ای یک بار برای دست ها و پاهای تان از یک کرم مرطوب کننده مغذی و بسیار قوی استفاده کنید و بعد برای تمام شب دست ها را با دستکشی نخی و پاها را با جورابی نخی بپوشانید تا مواد مغذی و رطوبت کرم به خوبی جذب پوست تان شود.

حواس تان به روبالشی باشد

اگر روبالشی کاملا تمیز باشد و حتی همان روز آن را عوض کرده باشید با این حال پوست در طی شب کثیف می شود به همین دلیل باید صبح پوست را با یک پاک کننده حاوی مرطوب کننده ولی غیرفومی بشویید تا تمام مواد آلوده و پوست های مرده روی پوست تان از بین بروند.

چرا کرم های شب از همه موثرترند؟

T A K F A R S

یکی از زمان های اصلی و مهم بدن برای ترمیم خودش شب است و در ۲۴ ساعت شبانه روز باید بیشترین تمرکز برای ترمیم های پوستی روی این ساعت ها باشد. به همین دلیل است، توصیه می شود بسیاری از کرم ها هنگام شب و قبل از خواب استفاده شود. شب ها بهتر است از یک شوینده صورت به همراه تونر استفاده کنید تا تمام آلودگی ها، چربی ها، کرم ها و مواد آرایشی از روی پوست تان پاک شود البته استفاده از یک اسکراب ملایم هم می تواند کمک فراوانی به پوست شما کند.

علاوه بر این ها، سعی کنید حتما هفته ای ۲بار از کرم های لایه بردار استفاده کنید چون این کرم ها با برداشتن سلول های مرده به پوست شما کمک فراوانی میکنند. اسکرابی که حاوی گلیکولیک، اسید سالیسیلیک یا میزان کمی رتینول باشد می تواند بسیار موثر باشد شما باید این کرم ها را خیلی ملایم با حرکات دورانی به صورت بمالید. کرم هایی که خستگی را برطرف میکنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر