تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بالم لب چیست و فایده استفاده آن

image بالم لب چیست و فایده استفاده آن

بالم لب یک محصول با بافت غلیظ است که استفاده از آن بر روی لب ها، پوست های خشک لب را مرطوب می سازد.

همانطور که در خرید رژ لب به نوع محصول و کیفیت آن دقت می کنید، در مورد بالم لب هم باید توجه داشته باشید تا محصولات حاوی مرطوب کننده را تهیه نمایید. استفاده از بالم لب از پوست این ناحیه در برابر سرما یا اشعه خورشید محافظت می کند. همچنین این محصول به کاهش درد ناشی از خشکی کمک کرده و پوست لب را سریع التیام می بخشد.

اگر نمی دانید فواید بالم لب چیست و چرا باید آن را همیشه در جیب یا کیف خود داشته باشید، باید گفت که این محصول ظاهر لب ها را سالم، صاف و زیبا نشان می دهد. همچنین بالم لب های رنگی که حاوی نرم کننده هستند، علاوه بر لطافت لب ها می توانند جلوه خاصی به چهره شما بدهند و برای انجام میک آپ های ملایم و روزمره بسیار مناسب هستند.

لب های خشک و کدر می تواند بسیار آزاردهنده باشد و حتی انجام آرایش را سخت کند. استفاده از انواع بالم لب می تواند به عنوان یک زیرساز خوب برای میک آپ لب عمل کند. همچنین این محصول تنوع زیادی داشته که می توانید مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. برای مثال مدل های براق علاوه بر نرم کنندگی لب ها، درخشش خاصی به آن ها می بخشد.

تکفارس آی آر

چه زمانی از بالم لب استفاده کنیم

می توان گفت که بالم لب جزو لوازم بهداشتی صورت محسوب می شود که همراه داشتن آن برای هر خانمی ضروری است. فرقی نمی کند که برای مرطوب کنندگی لب ها آن را تهیه می کنید یا برای رنگ ملایمی که دارد. تنوع بالایی که این محصول عرضه می کند، تقریبا هر سلیقه و نیازی را پوشش می دهد.

در مورد این که چرا باید از بالم لب استفاده کنیم می توان به این نکته اشاره کرد که این محصول با آبرسانی لب ها به رفع خشکی آن کمک می کند. علاوه بر آن، بالم لب برای حفظ جوانی و لطافت لب ها مناسب است. البته مهم است که در هنگام خرید این محصول، حتما به سراغ مدل هایی بروید که خاصیت مرطوب کنندگی یا آبرسانی بسیار بالایی دارند.

ممکن است برایتان سوال باشد که چه زمانی از بالم لب استفاده کنیم . هر زمانی که لب ها دچار خشکی شدند باید از این محصول استفاده شود. هنگامی که با کمک لایه بردار، سلول های مرده لب را از بین می برید، سلول های جدید شروع به تشکیل شدن می کنند. یکی از بهترین زمان ها برای زدن این محصول، بعد از لایه برداری لب است.

همچنین هنگام خواب، دمای لب ها افزایش می یابد تا بتوانند سموم را دفع کرده و سلول های پوستی جدیدی تولید کنند. این کار باعث می شود لب ها رطوبت خود را در طول شب از دست بدهند، بنابراین استفاده از بالم لب در شب فواید زیادی دارد. استفاده از این محصول قبل از خواب لب ها را زیبا و مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این، از سلول های جدید پوست در حال تولید هم محافظت می شود.

www.takfars.ir

برخی از بالم لب ها، علاوه بر مرطوب کننده، حاوی رنگدانه هستند که به لب ها رنگ ملایمی می دهند. همین ویژگی یکی از مزایای استفاده از این محصول بوده و برای زمان هایی که می خواهید لب هایتان کمی خوشرنگ به نظر برسند، گزینه مناسبی هستند. همچنین افرادی که لب های کدر دارند، می توانند از بالم لب های رنگی که کمی براق هستند، استفاده کنند.

وقتی پوست لب ها به هر دلیلی خشک می شوند، شروع به پوسته پوسته شدن کرده و حتی در برخی موارد خونریزی می کنند. این مشکل به دلیل نبود آب کافی در پوست اتفاق می افتد. علت استفاده از بالم لب این است که رطوبت مورد نیاز پوست لب را تامین کرده و همچنین این کار از درد ناشی از خشکی جلوگیری می کند.

علت استفاده از بالم لب

اکثر افراد بالم لب را برای ترمیم لب های ترک خورده در طول فصل های مختلف انتخاب می کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، یک بالم لب خوب خشکی را از بین می برد و در عین حال ظاهری نرم و براق به لب ها می بخشد. اما بهتر است بدانیم چه زمانی از بالم لب استفاده کنیم تا تاثیر بیشتری داشته و روند بهبودی خشکی سرعت بگیرد.

هنگامی که به یک تقویت کننده عالی برای لب ها نیاز دارید، بالم لب یک انتخاب فوق العاده محسوب می شود. همچنین این محصول بسیار موثر است، زیرا با ترکیبات تسکین دهنده از ایجاد ترک پوست لب جلوگیری می کند. اگر به دنبال محصولی هستید که بدون مواد شیمیایی و مضر باشد، بالم لب بهترین گزینه است. زیرا در فرمولاسیون خود مواد مضر و نگهدارنده ندارد.

مهم ترین علت استفاده از بالم لب حفاظت از پوست لب در برابر نور آفتاب است؛ برخی از بالم لب ها حاوی محافظ SPF هستند که از لب ها در برابر آسیب های خورشید محافظت کرده و آن ها را سالم و جوان نگه می دارد. همچنین مدل های رنگی و براق این محصول می تواند لب ها را حجیم کرده و ظاهری زیبا به آن ها بدهد.

هوای سرد زمستان و یا آفتاب گرم تابستان ممکن است در طولانی مدت به پوست لب ها آسیب برسانند . استفاده از یک لایه بالم لب از پوست آن در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت می کند. بنابراین بهتر است این محصول را تهیه کرده و همراه خود داشته باشید، تا در صورت بروز خشکی از آن استفاده کنید.

در میان علت های استفاده از بالم لب، می توان گفت که اگر این محصول را قبل از رژ لب به لب ها بزنید، باعث ماندگاری بیشتر آن می شود. البته اگر از رژ لب های مات استفاده می کنید، بهتر است فقط یک لایه نازک از بالم را زده و سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود. همچنین این محصول کمک می کند تا رژ لب کاملا یکدست بر روی لب ها پخش شود .

اکثر خانم ها دوست دارند لب هایشان نرم و زیبا به نظر برسد. با این حال، با افزایش سن، لب ها شروع به ایجاد خطوطی می کنند که آن ها را پیر و کدر نشان می دهد. در اینجا باید به سراغ بالم لب بروید و برای جلوگیری از پیری پوست لب ها، بهتر است آن ها را با بالم لب در تمام طول روز مرطوب نگه دارید. استفاده این محصول موجب حجیم و نرم شدن خطوط لب ها شده و آن را مرطوب نگه می دارد.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر