تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خود را برای یک گردش در دل جنگل و کوه آماده کنید

image چطور خود را برای یک گردش در دل جنگل و کوه آماده کنید

با چیپس آتش روشن کنید.

به فهرست خریدهای خود برای پیک‌نیک ماجراجویانه‌تان چیپس تردیلا هم اضافه کنید زیرا چیپس‌های ترد فقط یک میان وعده برای رفع گرسنگی نیستند. شما می‌توانید با کمک آنها آتش روشن کنید. به دلیل وجود روغنی که برای سرخ کردن این اسنک به کار می‌رود، شما تنها کاری که باید بکنید این است ک با یک کبریت یا فندک یکی از آنها را آتش بزنید و کنار یک مشت چیپس دیگر نگه دارید. وقتی آنها در حال سوختن هستند، هم نور دارید و هم می‌توانید از چوب‌های خشک برای بزرگ‌تر کردن آتش استفاده کنید.

گیاهان را بسوزانید تا حشرات را از خود دور کنید.

مریم گلی، سدر یا بومادران را در آتش بسوزانید؛ این یک روش طبیعی برای دور کردن حشرات مزاحم است. یک بسته از این گیاهان مفید را از فروشگاه مواد غذایی یا عطاری نزدیک خانه خود خریداری کنید و با خود به اردو ببرید تا در کنار آتش روشن کنید. اگر حشرات شما را گزیدند، از دئودورانت برای آرام کردن و کاهش خارش استفاده کنید. فقط قبل از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که دئودورانتی که استفاده می‌کنید ضدعرق است زیرا آلومینیوم کلروهیدرات موجود در دئودورانت این ترفند را برای شما انجام می‌دهد.

تکفارس آی آر

با موم عسل خودتان را در برابر بارش باران تجهیز کنید.

اگر جنگل بارانی بود، کفش‌های خود را با مالیدن موم عسل و مسدود کردن راه‌های نفوذ به داخل کفش برای ضد آب کردن تجهیز کنید. وقتی همه سطح را پوشاندید، مومی که روی کفشتان است را با سشوار خشک کنید تا ثابت شود. علاوه بر این، یادتان نرود که سازگاری مواد کفش خود را با موم بررسی کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از کفش‌هایی که پارچه‌های نازک مانند مخمل یا جیر دارند استفاده نکنید. در عوض، کفش‌های برزنتی یا چرم نرم به پا کنید که مناسب شرایط بارانی جنگل باشند.

محیط پیرامون خود را با یک گالون آب و یک چراغ جلو روشن کنید.

خرید فانوس‌های گران‌قیمت را فراموش کنید و به جای آن از چراغ‌هایی که روی سر بسته می‌شود استفاده کنید. با کمک یک گالون آب و یک چراغ سر، شما می‌توانید به راحتی نور پیرامون ایجاد کنید و اطرافتان را روشن نمایید. چراغ را نزدیک ظرف آب بگذارید و نور را رو به داخل آب بتابانید. یادتان نرود که چند باتری یدک همراه داشته باشید.

کافئین بدن خود را با کیسه‌های کوچک قهوه تأمین کنید.

www.takfars.ir

قهوه‌های فوری در بسته‌های مسافرتی و کوچک را در هر فروشگاه مواد غذایی می‌توانید پیدا کنید اما می‌توانید بی‌خیال خرج و هزینه‌های اضافی شوید. خودتان در منزل این بسته‌ها را درست کنید. قهوه دلخواه خود را در وسط یک فیلتر قهوه بریزید و قسمت بالای آن را جمع کنید. سپس، با یک کشش لاستیکی دور آن را ببندید و به راحتی آن را در یک کیسه درب‌دار بیاندازید و همراه خودتان ببرید. وقتی آماده برای نوشیدن قهوه صبح خود شدید، یکی از بسته‌ها در فنجان خود بیاندازید و آب جوش روی آن بریزید؛ درست مثل زمانی که چای کیسه‌ای می‌خورید. هر چه بیشتر قهوه در آب جوش بماند، طعم قوی‌تری می‌دهد.

با پوست پرتقال، صبحانه بپزید.

یکی از جالب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین شیوه‌ها برای صرف صبحانه کنار آتش طبخ کلوچه بلوبری در پوست پرتقال است. (بله، کلوچه هم می‌توان جزو یکی از غذاها برای وعده صبحانه به حساب آورد.) مخلوط کلوچه را در خانه و طبق راهنمایی‌های مندرج روی بسته آماده کنید و خمیر را با قاشق در نصف پوست پرتقال بریزید. نیمه دیگر پوست پرتقال را روی آن بگذارید و یک فویل ضخیم دور تا دور آن بپیچید. (حدوداً دو تا سه لایه از فویل‌های نازک هم کار فویل ضخیم را می‌کند). برای طبخ آن، پرتقال‌های فویل‌پیچ شده را درست داخل آتش بیاندازید و آنها را به مدت ۱۰ دقیقه هر از چند گاهی زیر و رو کنید. وقتی تمام شد، خمیر داخل پوست پرتقال پخته خواهد شد و در نهایت یک کلوچه بلوبری خیلی آبدار و خوشمزه با کمی رایحه پرتقال خواهید داشت.

محصولات معتبر
محصولات معتبر