تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خلاقانه فکر کنم

image چطور خلاقانه فکر کنم

به مغزتان فرصت دهید

اگر ذهن خود را با طرح سوا های مختلف پیرامون یک موضوع پریشان و گسسته کنید قسمت پیش پیشانی مغزتان قادر به ایده پردازی و خلاقیت نخواهدبود. گاهی اوقات شما به چند ساعت استراحت یا یک هفته زمان نیاز دارید تا به یک راه حل خلاقانه دست پیدا کنید.

پاتوق خلاقیتتان را بشناسید

قسمت پیش پیشانی مغز شما با ایده های خلاقانه در ارتباط است، اما برای رسیدن به یک فکر بکر و خلاقانه نیازی به تمرکز آگاهانه روی آن نیست. گاشه اوقات قرار گرفتن در یک مکان با پرداختن به نوعی فعالیت باعث به جریان افتادن خلاقیت در ذهنتان می شود. برای مثال دوش گرفتن، قدم زدن، ظرف شستن، شنا کردن و… گاهی سبب یک جرقه ذهنی می شود و به خلاقیت می انجامد. اگر قرار است به یک راه حل تجاری برسید بهتر است اصل موضوع را فراموش کنید و سرتان را با یک وبلاگ یا یک سایت مفید گرم کنید. خیلی زود متوجه می شوید که یک ایده خلاقانه بدون اینکه متوجه شوید به ذهنتان خطور خواهدکرد.

تکفارس آی آر

گروهی فکر کنید

چند پیش پیشانی مغز بهتر از یک پیش پیشانی عمل خواهند کرد. اگر میخواهید در مورد یک موضوع خاص به جوانی خلاقانه برسید آن موضوع را با چند نفر مطرح کنید. از افراد بخواهید به تنهایی در مورد آن موضوع خاص فکر کنند. بعد از اینکه گروه ایده های خود را مطرح کردند، به بخش پیش پیشانی مغزتان فرصت دهید تا ایده ها را جذب کند و به یک ایده نهایی برسد. با این روش خلاقیت بیشتری در نتیجه به دست خواهید آورد.

کیفیت تصویر را بیشتر کنید

وقتی به موضوع خاصی فکر میکنید مغز شما در وهله اول تصویری کلی از یک موضوع را در اختیارتان قرار  می دهد. برای مثال وقتی به دریا فکر میکنید تصویری که در ذهن شما تداعی می شود بیشتر شبیه یک کارت پستال از دریاست. برای افزایش خلاقیت سعی کنید به جزییات توجه بیشتری کنید. برای مثال بو، صدا و احساسی که آمیخته با آن موضوع است را با تصویر ذهنی تان ترکیب کنید، درست مانند یک فیلم ویدئویی.

تجسم خلاقانه

www.takfars.ir

اکثر ورزشکاران از تجسم خلاقانه استفاده میکنند. یعنی در ذهن خود نحوه مبارزه یا برد و باخت خود را تصویرسازی میکنند. این کار برای سرگرمی نیست. بلکه واقعا نتایج خوبی را برایشان به وجود خواهد آورد. برای افزایش خلاقیت به تصویرسازی بپردازید.

کارشناس شوید

یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به خلاقیت این است که در هر رشته ای که هستید یا در آن به فعالیت مشغولید، توانایی ها و مهارت هایتان را به حداکثر برسانید و درواقع در آن زمینه خاص خبره و کارشناس شوید. وقتی تعریف و درک دقیق و کاملی از یک عنوان داشته باشید راحت تر می توانید به راه حل های خلاقانه بیندیشید.

کنجکاو باشید

یکی از موانع برای خلاقیت، داشتن این طرز فکر است که کنجکاو بودن زیاده روی و افراط است در حالی که با کمی کنجکاوی بیشتر می توانید به خلاقیت خود بیفزایید. به خودتان این فرصت را دهید که موضوعات جدید را شناسایی و کشف کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر