تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خانه ای خوشبو داشته باشید

image چطور خانه ای خوشبو داشته باشید

قرص های خوشبوکننده

مواد لازم: ۲ پیمانه جوش شیرین. ½ پیمانه آب. کاغذ روغنی. روغن ضروری (گیاهی) دلخواه. گل خشک

جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس آن ها را داخل قالب های مافین که با کاغذ روغنی پوشانیده اید بریزید. اگر قالب مافین سیلیکونی دارید نیازی به کاغذ روغنی نیست. سپس قالب را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر در دمای ۳۵۰ درجه قرار دهید تا خشک شود. بعد از اینکه سرد شدند روی آن چند قطره روغن ضروری بریزید و در آخر با گل های خشک شده تزئین کنید. این قالب ها را در هر جای خانه که نیاز به خوشبوکننده دارد قرار دهید.

image چطور خانه ای خوشبو داشته باشید

تکفارس آی آر

شمع عسل و دارچین

مواد لازم: ۴۵۰ گرم موم عسل. ۲ الی ۴ عدد شیشه مربا. نخ پنبه ای برای فتیله شمع. ۲ قاشق غذاخوری عسل. یک مشت چوب دارچین.

موم عسل را ذوب کنید. مقدار مومی که استفاده میکنید بستگی به خودتان دارد. ۴۵۰ گرم برای درست کردن ۴ شمع در شیشه های متوسط مربا کافی است. فتیله ها را با استفاده از مقداری موم به کف شیشه بچسبانید. سپس چوب های دارچین را خرد کنید و داخل شیشه بریزید. آن ها را طوری کف شیشه بچینید که فتیله درست در وسط شیشه قرار بگیرد. در این مرحله موم ذوب شده را داخل شیشه بریزید تا زمانی که ۱ و نیم سانتیمتر از سر فتیله بیرون بماند. سپس عسل را روی آن اضافه کنید. من حدود ۱ قاشق غذاخوری عسل به هر کدام از شمع ها اضافه کردم. اما باز هم مقدار آن بستگی به خودتان دارد. می توانید عسل را با یک وسیله کوچک روی شمع پخش کنید.

image چطور خانه ای خوشبو داشته باشید

خوشبوکننده پوست میوه

www.takfars.ir

مواد لازم: مرکبات تازه (پرتقال، لیموترش، لیمو شیرین). گیاهان تازه.

ابتدا میوه دلخواه را برداشته و از وسط دو نیم کنید. برای این کار مرکبات بهتر هستند چون عطر تندی دارند. میوه را از پوست جدا کنید سپس داخل پوست را تا نیمه با نمک دریا پر کنید. نمک بوی میوه را در فضا بیشتر پخش میکند و بوهای نامطلوب را به خود جذب میکند. در آخر گیاهان مختلفی مثل نعناع و میخک را داخل آن ها بچینید.

image چطور خانه ای خوشبو داشته باشید

عطر لیمو و رزماری

مواد لازم: ۲ عدد لیمو اسلایس شده. ۲ شاخه رزماری. ½ قاشق غذاخوری رزماری.

تمام مواد را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را پر از آب کنید. حدود ۲ سانت از سر قابلمه خالی بماند. سپس قابلمه را روی گاز بگذارید بجوشد. به همین راحتی این محلول حداقل تا ۳ روز دوام می آورد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر