تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خانه ای با بو و عطر خوش داشته باشید

image چطور خانه ای با بو و عطر خوش داشته باشید

عوامل بد بویی را حذف کنید.

در مرحله ی اول برای خوشبو کردن فضای خانه باید عوامل بد بویی را حذف کنید برای این منظور از آشپزخانه شروع کنید. سطل زباله را هر روز تعویض کنید و هر دو روز یک بار با آب و مواد شوینده داخل آن را بشویید تا گند زدایی شود.

در هنگام پخت و پز به بوی بدی که از سوختگی و یا ترکیب مواد غذایی مختلف بر جای میماند توجه داشته باشد همچنین بسیار مهم است که در هنگام پخت غذا از هود استفاده کنید.

در مرحله ی بعدی به یخچال سری بزنید قطعا با باز و بسته شدن درب یخچال جریان هوا همراه با انواع بو به داخل خانه وارد می شود بنابراین در اولین زمان ممکن اقدام به تمیز کردن کردن یخچال نمایید.

تکفارس آی آر

فاضلاب و آبراه موجود در آشپزخانه را فراموش نکنید.

حالا به سایر بخش های خانه سر بزنید بهتر است از سرویس بهداشتی شروع کنید.

حالا نوبت به اتاق خواب می رسد برای حذف عامل بد بو به کمد رختخواب ها سر بزنیم . رختخواب های خود را خوشبو کنید تا جریان هوای معطر در تمام بخش های خانه شما جریان داشته باشد.

خوشبو کننده طبیعی بسازید.

حالا که عومال بد بو را در فضای خانه حذف کردید اقدام به خوشبو کردن فضای خانه کنید. با ساخت خوشبو کننده های خانگی به سادگی می توانید فضای داخلی منزل تان را خوشبو کنید.

www.takfars.ir

از گل های معطر در خانه استفاده کنید.

با خرید گل های مطعر و قرار دادن آن ها در بخش های مختلف خانه می توانید عطر گل را در همه ی بخش های خانه پخش کنید. گل هایی فصلی مثل مریم، فلزیا، یاس، شبو، نرگس و… می تواند عطر و طراوت خاصی را در فضای خانه ی شما ایجاد نماید.

از شمع و عود استفاده کنید.

علاوه بر ساخت خوشبو کننده های طبیعی می توانید در فضای خانه در صورت عدم حساسیت از شمع های معطر و یا عود استفاده کنید. حتی خودتان می توانید با چسباندن ترکیبات گیاهی معطر مثل دانه های قهوه، چوب دارچین، رزماری و…. به بدنه ی شمع ها، شمع های معطر بسازید و به سادگی خانه تان را خوشبو کنید.

خوشبو کننده های صنعتی را فراموش نکنید.

اگر هیچ کدام از ترفندهای بالا برای خوشبو کردن فضای خانه تان موثر نبود از خوشبو کننده های صنعتی با رایحه های قوی استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر