تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

image چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

آمونیاک و جوش شیرین

در حالی که آمونیاک برای تمیز کردن همه چیز ایده آل نیست، اما هیچ چیز برای گازتان بهتر از آن نیست. با این روش کار کمتری برای انجام دادن دارید.مشعل های قابل برداشت را در کیسه ای قرار دهید و آمونیاک را بریزید و روز بعد، آن ها را بشویید و ببینید که چطور می درخشند.

image چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

آب اکسیژنه و جوش شیرین

تکفارس آی آر

چند تمیز کننده دیگر این مقدار قدرت را دارند. این را روی هر گونه باقی مانده روی اجاق خود بمالید. سطح را با جوش شیرین بپاشید و سپس آب اکسیژنه را نم نم روی آن بریزید.بعد انجام کار، آبکشی کنید.

آب جوش

اگر شما محصولات اضافی در اطراف خانه نداشته باشید، اما قطعا باید آب جوش خود را داشته باشید و این را امتحان کنید. آرام و با احتیاط آب جوش را روی سطح کثیف بریزید.اگر بگذارید بماند تا خنک شود، چیزهای سخت به سادگی محو می شوند و اگر لازم شد، با یک تکه صابون روی اسفنج کار کنید این یک راه حل ساده و دوست دار محیط زیستاست، چون از عناصر کاملاً طبیعی و عاری از مواد شیمیایی استفاده می کند.

image چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

نمک و جوش شیرین

www.takfars.ir

یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری نمک را به هم بزنید ؛ سپس یک قاشق سوپ خوری آب بریزید تا خمیر تهیه شود. پارچه ای را داخل مخلوط فرو کنید و روی کثیفی ها بکشید و مخلوط را روی کثیفی ها بمالید. مایعات را جذب و تمیز می کند.

روغن گیاهی و یا روغن زیتون

این روش به شما این امکان را می دهد که روغن گیاهی و یا روغن زیتون را بر روی اجاق گازخود بریزید. با استفاده از یک پارچه، روغن را روی سطح بمالید. سپس روی آن را تمیز کننده همه کاره اسپری کنید و این کار بر روی هود آشپزخانه هم جواب می دهد.

image چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

صابون و آب

برای این کار شعله های گاز را از گاز جدا کنید. با استفاده از یک پارچه و یک صابون ملایم و آب ، هر باقیمانده از آن را بشورید. هر نوع مواد غذایی پخته شده که از بین نمی رود، یک خمیر غلیظ از جوش شیرین و آب تهیه کنید و سپس آن را روی محل مورد نظر بمالید. پس از حدود ۲۰ دقیقه، تمیز کنید و مشعل را آبکشی کنید ؛ بعد از این که کاملاً خشک شد، مشعل ها را سر جایش بگذارید.

image چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

سرکه سفید

سرکه سفید بهترین تمیز کننده است. برای تمیز کردن ظروف شیشه ای نیز به کارر می رود و رگه ها و لکه ها را محو و پاک می کند. یک نسبت سرکه سفید را با دو قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید و سپس محلول را روی جرم ها بزنید و تمیز کنید که اسیدیته سرکه به حذف کثیفی ها کمک می کند. شما می توانید از این ترکیب برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن آشپزخانه تان استفاده کنید.

جوش شیرین و لیمو

تک فارس

لیمو یک روغن طبیعی دارد و جوش شیرین خاصیت ضد باکتری دارد. جوش شیرین شامل ذرات بسیار خوبی است که به پاک کردن لکه ها کمک می کند و به اندازه کافی ملایم است که شیشه ها را خراش ندهد. کمی جوش شیرین را روی سطح بپاشید و سپس یک نصفه لیمو را روی سطح بمالید و حالا منطقه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا باقیمانده ذرات جوش شیرین و لیمو را از بین برود.

image چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

مایع ظرفشویی و جوش شیرین

نسبت های مساوی از صابون ظرفشویی و جوش شیرین را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید ؛ آن را با هم مخلوط کنید تا یک بافت کمی کف آلود ایجاد شود . سپس، مخلوط را زیاد روی سطح و تابه بریزید ، مخلوط را روی ظرف بمالید تا کثیفی را شل کنید. برای یک ساعت ظرف را به کیسه های زیپ دار انتقال دهید، سپس آن را بیرون بیاوریدو باز تمیز کنید.

image چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

مواد تمیز کننده صنعتی گاز

تمیز کننده های گاز به خوبی عمل می کنند. قسمت های جدا شدنی گاز را بردارید و در جایی با تهویه خوب قرار دهید و با پاک کننده تجاری رویش اسپری کنید و بگذارید آن ها برای چند ساعت یا یک شب بمانند سپس، در آب داغ و مایع تمیز کننده قرار دهید و بشورید.

از طرف زبر یک اسفنج برای سطوح غیر صاف استفاده کنید و برای سطوح براق از یک پارچه نرم استفاده کنید. قبل از جایگزین کردن آنها روی گاز اجازه دهید به طور کامل خشک شوند.

تیغ

برای آن لکه هایی که سوخته اند و بسیار سفت و سخت هستند، سعی کنید از یک تیغ استفاده کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تیغه تیغ را در زاویه ای نگه دارید و آن را محکم بگیرید. هنگامی که لکه های سوخته را از شعله های اجاق گازتان کندید، می توانید بقیه مواد را به صورت معمول پاک کنید.

T A K F A R S

image چطور حرفه ای اجاق گاز خود را تمیز کنید

قبل از امتحان هر کدام از این روش ها، اطمینان حاصل کنید که اجاق گاز سرد است .

با یک دستمال کاغذی مرطوب، هر گونه خرده و تکه هایی از غذاها را پاک کنید.

به یاد داشته باشید که آن را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید تا مجبور نباشید خیلی شدید و سخت و عقی به تمیز کردنش بپردازید.

تمیز کردن اجاق به طور مرتب، کمک می کند تا به راحتی تمیز شود هر چه زمان تمیز کردن اجاق و وسایل آشپزخانه را به تاخیر بیندازید،لکه ها سخت تر می شوند.

تمیز نگه داشتن آن از دیدگاه زیبایی شناختی و عملی بسیار مهم است.

بدون تعمیر و نگهداری مناسب، دریچه های سوخت و منافذ اجاق می توانند مسدود شوند و باعث آسیب شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر