تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور جلوی بروز سوتفاهم را در زندگی مشتکر بگیریم

image چطور جلوی بروز سوتفاهم را در زندگی مشتکر بگیریم

۱. از ته قلب گوش کنید.

گوش دادن به حرفها و نظرات همسرتان رمز موفقیت در روابط است. این کار باعث میشود در حل مشکلاتتان پیشرفت کنید. همانطور که گوش دادن به کسی که با شما مخالفت میکند یا از شما انتقاد میکند سخت است، گوش دادن به نارضایتی های یک فرد هم کار سختی است اما میتواند کمکتان کند بفهمید مشکل کجاست و راه حلی برای آن پیدا کنید.

۲. حق را به خودتان ندهید.

بیشتر زوج ها به جای اینکه درک کنند آن موقعیت چطور بر همسرشان تاثیر گذاشته است، به فکر ثابت کردن خودشان هستند. نتیجه این کار چیزی جز این نخواهد بود که هر دو طرف آسیب ببینند و ناراحت شوند. به جای اینکه سعی کنید به طرفتان بفهمانید که حق با شما بوده است، سعی کنید به حرفهای همسرتان بیشتر گوش دهید.

تکفارس آی آر

چیزی که خیلی اهمیت دارد این است که همسرتان بفهمد که ارزش زیادی برای او و رابطه تان قائل هستید.

۳. بر احساسات تمرکز کنید.

زوج ها معمولاً طی مشاجرات بر افکارشان متمرکز میشوند و احساسات خود را نادیده میگیرند. قبل از اینکه شروع به مشاجره کنید، مکث کرده، نفسی عمیق بکشید و ببینید چه حسی دارید.

بعد احساساتتان را با همسرتان در میان بگذارید. اما یادتان باشد که احساساتی مثل «من ناراحتم» یا «احساس ناامیدی میکنم» متفاوت با افکاری مثل «من احساس میکنم به من بی توجه هستی» هستند.

۴. وقتی دچار مشاجره میشوید، کمی وقفه ایجاد کنید.

www.takfars.ir

وقتی اوضاع خارج از کنترل میشود، بهتر است با توافق همدیگر وقفه ای در مشاجره ایجاد کرده و سعی کنید زمانی را به تنهایی بگذرانید تا کمی آرامتر شوید. بعنوان مثال، می توانید به پیاده روی بروید یا تمرین تنفس کنید. رمز کار این است که کاری انجام دهید که عصبانیت تان را فروکش دهد نه اینکه عصبانی ترتان کند.

وقتی هر دو آرامتر شدید، به احساسات همدیگر گوش دهید و سعی کنید به کمک هم مشکلاتتان را حل کنید.

۵. همسرتان را دوستتان بدانید.

یادتان باشد که همسر شما دشمنتان نیست. شما و همسرتان هر دو در یک تیم هستید. فقط همین تغییر دیدگاه به شما کمک میکند همدیگر را بهتر درک کرده و برای رسیدن به یک راه حل مشترک برای مشکلاتتان تلاش کنید.

۶. درمورد روابط تحقیق کنید.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درمورد روش های ارتقای رابطه تان پیدا کنید، کتابهای مختلفی که درمورد ازدواج و زناشویی وجود دارد را مطالعه کنید.

۷. نزد مشاور بروید.

رفتن نزد مشاورهای ازدواج فواید بسیار زیادی دارد و به شما کمک خواهد کرد الگوی ارتباطتان را از نو بسازید و راههای سالمی برای ارتباط پیدا کنید.

وقتی دو نفر با شخصیت های مختلف و از خانواده های مختلف به هم میرسند، بروز اختلاف غیرقابل اجتناب است. اما زوج های سالم قادرند به طور سازندهای این اختلافات را پشت سر بگذارند. یادتان باشد شما و همسرتان در یک تیم هستید نه در مقابل هم. احساساتتان را بشناسید و با آرامش ابراز کنید و صادقانه به حرفهای همسرتان گوش کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر