تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور جای زخم روی پوست را به طور طبیعی درمان کنید

درمان جای زخم روی پوست با آلوئه ورا

قبل از استفاده از این درمان‌های خانگی، حتما ناحیه مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. صبور باشید و استمرار را در کارتان از دست ندهید، زمان درمان بستگی به اندازه، شکل و نوع زخم دارد.

این نکته را به یاد داشته باشید که مداواها و درمان‌های خانگی فقط می‌توانند آن‌ها را تا حد زیادی غیرقابل دیدن کنند و هیچ محصولی وجود ندارد که جای زخم را به طور کامل از بین ببرد. به علاوه میزان تاثیرگذاری روش های درمانی مختلف در همه افراد یکسان نیست.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل داشتن مواد ضد التهاب و ضد باکتری، یکی از پاک کننده‌های طبیعی جای زخم می‌باشد. آلوئه ورا یک نرم کننده طبیعی برای ترمیم کردن ناحیه آسیب دیده بوده و همچنین ساختار پوست (تاثیر آلوئه ورا بر روی پوست سر) را نیز بهبود می‌بخشد.

تکفارس آی آر

یک برگ آلوئه ورا را نصف کرده و ماده‌ی ژل مانند آن را خارج کنید. ژل را روی زخم خود قرار داده و با حرکات دورانی ماساژ دهید. به مدت نیم ساعت اجازه دهید که ژل باقی بماند و سپس بشویید. این کار را دوبار در روز انجام دهید.

نکته مهم: از آلوئه ورا در زخم باز استفاده نکنید.

روغن نارگیل

یکی دیگر از درمان‌های خانگی استفاده از روغن نارگیل می‌باشد. ویتامین E که آنتی اکسیدانی قوی در روغن نارگیل است، روند بهبود جای زخم را سرعت بخشیده و از به وجود آمدن جای زخم جدید در محل زخم جلوگیری می‌کند. به علاوه اسیدهای موجود در روغن نارگیل، باعث تولید کلاژه شده و عمل رادیکال‌های آزاد را در محل زخم، خنثی می‌کنند.

مقداری روغن نارگیل را گرما دهید تا مایع شود. به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه این روغن را در محل زخم ماساژ دهید. حداقل یک ساعت به آن زمان دهید تا جذب شود. برای گرفتن نتیجه عالی، روزی ۲ الی ۴ بار این عمل را انجام دهید.

www.takfars.ir

عسل

عسل مرطوب کننده‌ای طبیعی بوده و یکی از درمان کننده‌های طبیعی جای زخم می‌باشد. عسل مانع از استقرار سلول‌های مرده شده و روند تولید سلول‌های پوست را تسریع می‌بخشد. به دو روش می توان از عسل برای محو جای زخم بهره برد. در روش اول، مقداری عسل را روی زخم گذاشته و روی آن را ببندید. یک شب صبر کنید. روز بعد با آب ولرم آن را بشویید. این عمل را هر روز قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

روش دوم درست کردن اسکراب عسل و شکر می باشد. مقدار مساوی از عسل و شکر را با هم مخلوط کنید. به مدت چند دقیقه این مخلوط را به روی زخم بمالید. با آب گرم آن را شسته، خشک کرده و سپس مرطوب کنید. این عمل را یک الی دو بار در طول هفته انجام دهید.

روغن ویتامین E

روغن ویتامین E آنتی اکسیدان عالی برای محو کردن جای زخم می‌باشد. خاصیت مرطوب کنندگی آن باعث آبرسانی به پوست شده و بافت آسیب دیده را درمان می‌کند. چند کپسول ویتامین را باز کنید. روغن را به روی زخم زده و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان بدهید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید.

نکته مهم: ابتدا این روغن را روی گوشه‌ای از پوست امتحان کنید. برخی از افراد واکنش آلرژیکی نسبت به ویتامین E دارند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر