تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور تراس های کوچک آپارتمان ها را مثل قدیم با صفا کنیم

image چطور تراس های کوچک آپارتمان ها را مثل قدیم با صفا کنیم

لانه پرندگان

می‌توانید یک خانه کوچک چوبی تهیه کنید و روی دیوار‌های خارجی و نه داخل تراس، نصب کنید و هر از گاهی مقداری غذا درون آن قرار دهید.

سر سبزی را به خانه بیاورید

بسته به اندازه تراس‌تان می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع گیاهی در آنجا پرورش دهید. می‌توانید از گلدان‌های آویز که به دیوار وصل می‌شوند استفاده کنید. در همین گلدان‌ها می‌توانید به سراغ کاشت سبزی‌ها بروید و این قسمت از احتیاجات خانه و سفره را خودتان تأمین کنید. اگر می‌خواهید فضای سبز ملموس‌تری داشته باشید باید سراغ گیاهان‌رونده بروید. یک گلدان از آنها تهیه کرده و شاخه‌ها و برگ‌های آن را به سمت توری‌ای که نصب کرده‌اید، هدایت کنید. به همین راحتی می‌توانید دید‌ تراستان را کور و از فضای سبز و طراوت آن استفاده کنید.

تکفارس آی آر

اتاق‌نشیمن خانوادگی بسازید

اگر فضای کافی در تراس خود دراختیار دارید می‌توانید سراغ انواع میز‌ها و صندلی‌های‌کوچک بروید و با استفاده از آنها مکان مشخصی را برای وعده‌های عصرگاهی و خانوادگی‌تان درنظر بگیرید. بهتر از است در انتخاب این وسایل هوشمندانه عمل کنید و انواع تاشو یا قابل نصب روی دیوارها و نرده‌ها را انتخاب کنید تا از همین فضای اندک باز هم بتوانید بیشتر استفاده کنید. می‌توانید گوشه‌ای از این فضا را به یک تخت کوچک اختصاص دهید برای زمان‌هایی که دنبال یک گوشه دنج می‌گردید تا زیر نور گرم آفتاب چند صفحه‌ای از کتاب مورد علاقه‌تان را ورق بزنید.

کف بالکن را زیبا کنید

اگر می‌خواهید کف تراس تمیز بماند و با فضای داخلی خانه همخوانی داشته باشد، می‌توانید به هنر دست خودتان رجوع کرده و یک دستباف ساده یا طرح‌دار برای این کار انتخاب کنید. کف آنجا را با کمک زیرپایی دستبافت خودتان بپوشانید و رنگ‌هایی را که در فضای تراس کم دارید به کمک نخ‌های کاموا و دنیای رنگ‌هایشان جبران کنید.

دیواره‌های بالکن را نادیده نگیرید

www.takfars.ir

اگر می‌خواهید از تمام فضای موجود در تراس استفاده کنید، می‌توانید دیوارهای آن را با استفاده از چند تکه چوب و میخ و البته با کمک همسرتان طبقه‌بندی کنید. از این فضاهای کوچک و پرکاربرد برای قراردادن ترشی‌ها و شورها استفاده کنید. تعدادی از طبقات را برای قراردادن گلدان‌های کوچکی مانند کاکتوس‌ها اختصاص دهید.

چمن مصنوعی تهیه کنید

چمن‌های مصنوعی تنها برای زمین‌های فوتبال استفاده نمی‌شوند. می‌توانید با استفاده از آنها کف تراس‌های خود را بپوشانید و چشم‌انداز زیبایی را برای خودتان بسازید. چمن‌های مصنوعی با قیمت‌های مناسبی در بازار هستند که می‌توانند فضای بالکن شما را نو و تازه کنند. اگر فضای کافی در اختیار دارید، یک حوض کوچک با قطر کمتر از نیم متر همراه با فواره تهیه کنید و اجازه بدهید طراوت و سرزندگی به خانه شما راه پیدا کند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر