تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور به آشناها خبر بدهم طلاق گرفته ام

حواستان باشد پس از طلاق تلفن به دست نگیرید و سریع به همه اطلاع‌رسانی نکنید. اگر این کار را بکنید در حقیقت خودتان به دیگران این اجازه را داده‌اید که به سراغتان بیایند و با سوال‌هایشان شما را پیر کنند. از والدین خود هم بخواهید فعلا مسئله‌ای را بیان نکنند.

اما اگر اقوامتان به هر دلیلی متوجه این موضوع شدند و خواستند بیایند و شما را به زعم خودشان دلداری دهند مبادا با دیدن آنها بزنید زیر گریه و یا آنها را با آه و ناله و نفرین به همسر سابقتان تحریک کنید تا آنها هم برای خاموش کردن دل شما همراهیتان کنند و فحش و نا‌سزا بار او کنند.

این کار به خصوص اگر صاحب فرزندی هستید اشتباه بزرگی است چرا که فقط شما از همسرتان جدا شده‌اید اما فرزندانتان باید تا آخر عمر چشم در چشم پدر بوده یا حداقل در برخی امور یا روزهایی او را ملاقات کنند. البته این مطلب با این فرض که حضانت بچه‌ها به شما داده شده است عنوان گردید.

یادتان باشد باید همه چیز در کمال ادب و احترام صورت بگیرد به خصوص جلوی بچه‌ها و سپس اقوام. حتی اگر آنها خواستند برای دل شما هم که شده حرفی پشت سر همسرتان بزنند نباید اجازه بدهید. بگویید هر چه بوده تمام شده و این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و در حال حاضر به آرامش احتیاج دارید اما باز هم تأکید می‌کنیم هر چه می‌گویید را با آرامش و احترام بیان کنید مبادا به شما انگ بزنند: "اگر اخلاقش خوب بود که شوهرش طلاقش نمی‌داد".

البته این نکات به این معنا نیست که از فامیل دوری کنید. هر چه باشد شما در حال حاضر در شرایطی هستید که بیش از هر زمان دیگر به حمایت آنها به خصوص حمایت عاطفی آنها نیاز دارید اما اصل گفته ما مدیریت روابطی است که باید از سمت شما صورت بگیرد که نه شما اذیت شوید و نه آنها آزرده شوند.

تکفارس آی آر

• چگونگی اطلاع‌رسانی به همکاران

روال زندگی شما پس از طلاق به خصوص زمانی که فرزند یا فرزندانی دارید تغییر می‌کند. در این شرایط فرزندان به حضور و حمایت شما چه در مدرسه چه در خانه بیش از گذشته نیاز دارند و این مسئله تا حدی زیادی کار شما و ساعات حضور در محل کار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. با این فرض خوب است که همکار یا رئیس شما از این موضوع آگاه باشد چرا که بیشتر هوای شما را داشته و درک بهتری از وضعیت شما خواهد داشت.

بنابراین سعی کنید با کسانی که در طول روز در ارتباط مستقیم هستید موضوع طلاقتان را بگویید تا از مساعدت آنها زمانی که نیازی به مرخصی میان روز یا کمک در برخی امور داشتید استفاده کنید. فقط در اینجا باز هم اصرار داریم خبر طلاق خود را علنی و در کل محل کار خود پر نکنید.

ضمن اینکه اگر مجبور به کم کردن ساعات کاری خود و سپردن برخی کارها به همکارتان بودید به آنها بگویید این روند موقتی است و پس از گذشت مدتی دوباره به فعالیت سابق خود بر‌می‌گردید.

اما آنچه در این بخش بسیار مهم بوده خودداری از بیان جزییات طلاقتان است. لزومی ندارد از سیر تا پیاز موضوع را برای دیگران توضیح دهید چه بسا روزی همین آگاهی آنها از ریز زندگی شما باعث شایعه‌سازی شده و کار دستتان بدهد. پس در چگونگی خبر دادن طلاق خود زیرکانه عمل کنید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر