تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بفهمیم که دندان در حال پوسیدن است یا نه

علائم ظاهری پوسیدگی دندان

بعضی پوسیدگی‌ها به دلیل تغییر رنگ آن قابل تشخیص هستند که ممکن است به معاینه دندان پزشک احتیاج باشد.

پوسیدگی های بین دندان ها

این پوسیدگی ها در ابتدا تا زمانی که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند،علائمی ندارند و در مرحله پیشرفته دندان‌ها نسبت به مواد شیرینی یا سرما حساس می‌شوند که برای پیشگیری از پیشرفت آن مراجعه هر شش ماه یکبار به دندانپزشک و در صورت لزوم انجام رادیوگرافی توصیه می شود.

برای ترمیم دندان قسمت خراب را تراش می‌دهند و به کمک مواد ترمیمی، آن ناحیه را بازسازی می‌کنند که انواع پرکننده‌ها عبارتند از کامپوزیت‌ها (رنگ دندان)، آمالگام (رنگ نقره‌ای) و مواد دیگری مانند طلا که در قدیم از آن استفاده می‌شد و این موارد برای سلامت عارضه‌ای ندارند.

تکفارس آی آر

کامپوزیت برای دندان جلویی و هم برای دندان‌های خلفی

این ماده هزینه بالاتری نسبت به آمالگام به علت مراحل کاری پیچیده تر دارد که پزشک زمان بیشتری را باید صرف کند و عمر کامپوزیت مانند عمر آمالگام است.

آمالگام در نواحی دندان که دسترسی دندانپزشک به آن مشکل‌تر است، کارآیی خوبی دارد، این ماده در حدود ۲۰۰ سال در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و تحقیقات نشان داده است که استفاده از آن برای افراد هیچ عارضه ای ایجاد نمیکند و تنها به دلیل جیوه موجود در آن و تجمع در محیط زیست سبب بروز مشکلاتی می شود.

مراقبت از دندان های ترمیم شده

افراد باید بیش از زمانیکه دندان سالم داشتند به بهداشت دهان و دندان اهمیت بدهند که استفاده از حداقل روزی دوبار مسواک و نخ دندان حتی زمانی که احساس کنند ماده غذایی بین دندان‌ها وجود ندارد توصیه می شود.

www.takfars.ir

عصب‌کشی دندان و ترمیم آن در یک مرحله اگر به روکش نیاز نداشته باشد، در یک جلسه امکان پذیر است.

شکستن دندان نیش در کودکان

تا سن ‌یازده سالگی دندان شیری باید داخل دهان باشد و بهتر است تا جایی که امکان دارد، دندان کشیده نشود و اگر لازم است دندان کشیده شود فضا را باید در داخل فک حفظ کنند تا دندان دائمی نهفته نماند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر