تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بفهمم من برای دیگران خسته کننده هستم یا نه

image چطور بفهمم من برای دیگران خسته کننده هستم یا نه

۱. افراد خسته کننده مکالمه‌های نامتوازنی دارند

افراد خسته کننده بجای اینکه به ریتم مناسبی بین صحبت کردن و گوش دادن دست پیدا کنند، همواره از یک سو دچار افراط می‌شوند. این امر نوعی عدم تقارن در گفتگو ایجاد می‌کند؛ یا زیاد صحبت می‌کنند و اصلا گوش نمی‌دهند یا خیلی گوش می‌دهند و صحبت نمی‌کنند.

۲. افراد خسته کننده نمی‌توانند بگویند که آیا مخاطبانشان در مکالمه درگیر شده‌اند یا خیر

اگر شما به طرز شدیدی شخصیت خسته کننده‌ای داشته باشید، احتمالا متوجه زبان بدن مخاطب خود هم نمی‌شوید. چیزی که یک فرد را تبدیل به شخصیتی خسته کننده می‌کند، صحبت مداوم و عدم توجه به زبان بدن و بی میلی مخاطب است. افراد خسته کننده متوجه نمی‌شوند که اگر مخاطبشان هر از گاهی با تکان دادن سر حرفشان را تایید می‌کند فقط به دلیل رعایت ادب است و چندان علاقمند به صحبت‌های او نیست. برای اینکه چنین اتفاقی برای شما نیفتد شاید نیاز باشد که با زبان بدن مخاطبان خود بیشتر آشنا شوید.

تکفارس آی آر

۳. افراد خسته کننده نمی‌توانند دیگران را بخندانند

شوخ طبعی، انعطاف‌پذیری شناختی افراد را نشان می‌دهد؛ توانایی ارزیابی یک ایده یا رخداد از جهت‌های مختلف. افراد خسته کننده چنین قابلیتی ندارند.

۴. افراد خسته کننده همیشه همان کار همیشگی را انجام می‌دهند

اندی وارویک از کاربران وبسایت Quora معتقد است چیزی که یک انسان را به فردی خسته کننده تبدیل می‌کند این است که دارای یک زندگی کم تحرک بدون تنوع باشد. تجربه‌های متنوع باعث می‌شود تا زمانی که با کسی به گفتگو می‌نشینید حرفی برای گفتن داشته باشید.

۵. افراد خسته کننده هیچ وقت چیزی برای گفتن در مکالمات روزمره ندارند

www.takfars.ir

یک فرد بی ملاحظه نسبت به شرایط جامعه و اطرافیانش بی توجه است از سوی دیگر یک فرد خسته کننده زیاد از حد محتاط است. الکسا نوولز یکی دیگر از کاربران Quora معتقد است در شرایطی که افراد بی‌ملاحظه خود را بامزه‌ترین فرد هر جمعی می‌دانند افراد خسته کننده احساس می‌کنند بهتر است هیچ وقت حرفی نزنند چرا که فکر می‌کنند چه کسی مایل است به حرف آن‌ها گوش دهد؟ این افراد همان دسته از افرادی هستند که به هر سوالی با «من نمی‌دانم»، «چنین چیزی» یا «شاید این طور باشد» پاسخ می‌دهند.

۶. افراد خسته کننده نظریات شخصی در مورد مسائل ندارند

اگر تفکر انتقادی نسبت به چیزهایی که به آن‌ها فکر می‌کنید نداشته باشید، در مکالمات خود حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت. معمولا افرادی که چنین برخوردی دارند، در مورد دامنه وسیعی از موضوعات نظر یکسانی دارند.

۷. افراد خسته کننده نمی‌دانند که چطور یک داستان خوب تعریف کنند

برای اینکه کسی را علاقمند کنید و به درستی دیگران را درگیر صحبت‌های خود کنید باید قادر باشید که داستان تعریف کنید. همچنین باید قادر باشید تا از دل یک داستان به داستان دیگری بروید و البته باید برای انجام این کار خیلی دقیق باشید.

۸. افراد خسته کننده نمی‌توانند اتفاقات را از دید سایرین ببینند

افراد خسته کننده کسانی هستند که نمی‌توانند متوجه شوند که مکالمه با نفر مقابل از نقطه نظر او چگونه است. این قابلیت که بتوانید خود را جای دیگران بگذارید کمک می‌کند تا فرد جذاب‌تری برای صحبت باشید. در این مورد، هوش احساسی کلیدی برای مکالمه پذیر بودن شما محسوب می‌شود.

۹. افراد خسته کننده چیزی برای اضافه کردن به صحبت‌های خود ندارند

اگر حرف جدیدی برای شنونده نداشته باشید، بعد از مدتی دیگر نمی‌توانید انگیزه لازم را برای اینکه به صحبت‌های شما گوش دهد ایجاد کنید.

استن هایوارد در این مورد می‌گوید:

تک فارس

از نظر من، یک فرد خسته کننده کسی است که نتوانم از وی چیز جدیدی یاد بگیرم. بنابراین مدتی زمان می‌برد که متوجه شوم فردی واقعا برای من خسته کننده است یا خیر. هر چند که برخی از افراد خیلی زود نشان می‌دهند که چیزی در چنته ندارند و برای من خسته کننده هستند.

۱۰. افراد خسته کننده هیچ کس را در مکالمات خود دخیل نمی‌کنند

یکی از مواردی که شخصیت کسی را خسته کننده می‌کند، ناتوانی او در دخیل کردن افراد در گفتگو است. این امر زمانی رخ می‌دهد که فردی که شخصیت خسته کننده‌ای دارد سعی می‌کند تا نکاتش را با جزئیاتی که چندان هم مربوط به موضوع نیستند بیان کند. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که یکی از افراد دخیل در دایره گفتگو احساس تنهایی و غریبی می‌کند در این صورت شما شخصیت خسته کننده‌ای دارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر