تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بعد از پایان سن رشد قد خود را افزایش دهید

image چطور بعد از پایان سن رشد قد خود را افزایش دهید

افزایش قد با تغذیه مناسب

تغذیه مناسب به معنای یک رژیم غذایی متعادل سرشار از سبزیجات ، میوه ها ، پروتئین و کربوهیدرات است.

کاری که شما باید علیرغم ترشح کم هورمون رشد در بدنتان انجام دهید این است که با تغذیه مناسب تولید هورمون رشد را افزایش دهید. یک رژیم غذایی سالم باید شامل پروتئین ها، اسیدهای چرب ضروری، کربوهیدرات های پیچیده و تمام مواد مغذی و ویتامین ها باشد. غذا سوخت بدن برای رشد است . شیر ، گوشت بدون چربی ، سبزیجات برگدار و آجیل باید ستونهای رژیم غذایی شما برای افزایش قد باشد.

اگر سوخت مناسب به بدنتان برسانید عملکرد سیستم آنرا بهبود می بخشید . افزایش گردش خون، افزایش میزان متابولیسم، استخوان های قوی تر و بلند تر همگی ناشی از تغذیه خوب هستند. ویتامین D نیز ضروری است زیرا به استخوان ها در جذب کلسیم کمک میکند که به طور مستقیم مسئول رشد و استحکام استخوان است.

تکفارس آی آر

افزایش قد با ورزش منظم

ورزش منظم بهترین راه برای رشد قد بعد از ۱۸ سالگی است. برای این کار نیازمند یک جفت کفش ورزشی و عضویت در باشگاهی در نزدیکی خودتان هستید.

لازم است همه ما با توجه به سن خودمان روزانه مقداری فعالیت بدنی انجام دهیم . به خصوص اگر شما مایلید که چند اینچ به قد خودتان اضافه کنید هر فعالیت فیزیکی از جمله دویدن و فعالیت های هوازی باعث بلندتر و قویتر شدن استخوان های شما خواهد شد.

تحقیقات نشان داده است که ورزش باعث تحریک انتهای عصب هایی می شود که با غده هیپوفیز در ارتباط هستند در نتیجه هیپوفیز را وادار به ترشح هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد حتی پس از سن بلوغ میکنند.

افزایش قد با خواب کافی

www.takfars.ir

بدن ما حتی موقع خواب هم در حال فعالیت است . کودکان بیشتر هنگام خواب رشد میکنند . ازاینرو ضروری است که شما حداقل ۸ ساعت بخوابید . عامل دیگری که رشد قد شما را تحت تاثیر قرار می دهد حالت خواب شما است. برای نتیجه بهتر بدون استفاده از بالش بر روی پشت خودتان بخوابید . کمی زانوها را بالا برده و یک بالش کوچک زیر آن بگذارید . این طبیعی ترین حالت برای ستون فقرات شما است.

اطمینان از داشتن ۸ ساعت خواب بسیار مهم است زیرا غده هیپوفیز شما در طول این مدت بیشترین فعالیت را دارد.صاف کردن ستون فقرات در حین خواب به کشش دیسک ها در پشت شما کمک میکند . این مسئله قد شما را بلندتر کرده و احتمال آسیب ها و کمردرد را کاهش می دهد.

اجتناب از مهار کننده های رشد قد

اگر به دنبال افزایش قد هستید باید از الکل و استعمال سیگار دوری کنید.

ثابت شده است که مصرف مداوم الکل مانع رشد قد است و عملکرد بدن را تحت تاثیر قرار می دهد . با توجه به عوارض جانبی فراوان برای کبد مصرف مقدار زیاد الکل توصیه نمی شود. استعمال سیگار نیز برای کسانی که در پی رشد بیشتر قد هستند مضر است . سیگار کشیدن حضور مونوکسید کربن در جریان خون شما را افزایش می دهد که این ماده جریان خون و ریز مغذیهایی که باید به نواحی در حال رشد برسند را محدود کرده و در نتیجه رشد قدی شما را محدود میکند . علاوه بر این استعمال سیگار باعث کاهش تولید تستوسترون، هورمون آنابولیک مربوط به رشد عضلات و استخوان می شود که بازهم تاثیر مخربی بر روی رشد قد دارد.

افزایش قد با ژست های خوب

برای این منظور راست بایستید و صاف بنشینید. وضعیت بدن ما نقش بزرگی در ظاهر و دیدگاه دیگران نسبت به ما دارد . بعلاوه می تواند سطح اعتماد به نفس و خلق و خوی ما را نشان دهد . وضعیت بدن ما همچنین نقش مهمی در افزایش قد ما دارد . یک ژست ایده آل حالتی است که صاف ایستاده باشیم، شانه هایمان عقب و کمی انحناء در ستون فقراتمان باشد.

وضعیت خمیده کاملا آشکار است و شما را کوتاهتر و غیر تاثیرگذار نشان می دهد . اصلاح این وضعیت بطور ایده آل به بهبود قد کمک خواهد کرد . این امر حتی زمانی که پشت میزکار یا میز ناهار خوری نشسته اید هم صادق است . چانه ما همواره باید به موازات کف زمین باشد ، شانه ها عقب ، ستون فقرات صاف با یک خم طبیعی در پشت باشد.

افزایش قد با حرکات کششی

در یک فضای مناسب هر روز به مدت ۱۵ دقیقه حرکات کششی انجام دهید. کشش یک راه ایده آل برای برطرف کردن فشارهای روی کمر است و اجازه می دهد کل ستون فقرات کشیده شود . تمرینات یوگای متعددی نیز برای این کار وجود دارد که بطور موثری باعث کشیدگی ستون فقرات شما می شود . این حرکات کششی باید همراه با ورزش مناسب و رژیم غذایی متعادل انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. تحقیقات نشان داده است که حرکات کششی مداوم منتهی به افزایش طول قد می گردد.

تک فارس

در هوای آفتابی قدم بزنید

در هوای آفتابی و زیر نور خورشید برای قدم زدن یا پیاده روی بیرون بروید . در صورت امکان بهتر است صبح ها که خورشید درخشان تر است این کار را انجام بدهید. نور طبیعی خورشید منبع ویتامین D است که برای رشد استخوان ها ضروری است. بنابراین هرچه نور خورشید را بهتر جذب کنید به افزایش طول استخوان ها و در نتیجه قد خودتان کمک کرده اید.

افزایش قد با بارفیکس

به میله بارفیکس یا هر مکان دیگری آویزان شوید ، با آن تمرین کنید و وزن خودتان را تحمل کنید .

آیا می دانید که قد شما در طول روز حداقل یک اینچ تفاوت دارد ؟ وقتی که خوابیده اید ستون فقرات شما کاملا کشیده می شود وقتیکه می ایستید به خاطر وزن بدن کمی فشرده شده و کوتاهتر می شود . این نشان می دهد که قد شما به مرور در طی روز کوتاه می شود.

با انجام چند تمرین ورزشی می توانید در تمام مدت قد خودتان را بلند نگه دارید این امر می تواند با تمرکز بر تمرینات پشت صورت بگیرد. تمرین هایی مثل بارفیکس ستون فقرات شما را تقویت کرده و عضله سازی میکند که در نهایت باعث ژست بهتر و افزایش توده عضلانی بین مهره های کمر خواهد شد.

از پدهای داخل کفش استفاده کنید

این یک روش طبیعی نیست اما بسیار موثر است و بسیاری از ستاره های سینما از این روش برای قد بلندتر شدن استفاده میکنند. حتی کفش هایی وجود دارند که این پدها برای بلندتر کردن قد در داخل آنها قرار داده شده است بدون اینکه ظاهر کفش تفاوتی با کفش معمولی داشته باشد.

روشهای ذکر شده می تواند به شما کمک کند که پس از سن ۱۸ سالگی چند اینچ بلندتر شوید . با اینحال شایان ذکر است که قد به اندازه شخصیت مهم نیست و ظاهر شما بیش از هر دوی این موارد مهم و مورد قضاوت دیگران است.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر