تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بعد از ازدواج با همسر خود رابطه خوبی داشته باشید

image چطور بعد از ازدواج با همسر خود رابطه خوبی داشته باشید

مدیریت روابط عاشقانه زوجین بعد از ازدواج از اهمیت ویژه ای برخوردار است

یک روانپزشک و زوج درمانگر گفت:زوجین باید بدانند رابطه عاشقانه آنها نسبت به هر چیز دیگر در زندگی در اولویت است و باید زمان و فضای کافی به آن اختصاص دهند.

وی گفت:رابطه عاشقانه زوجین نسبت به هر چیز دیگر در زندگی در اولویت است و باید زمان و فضای کافی به آن اختصاص داده شود. شریک زندگی، نفر شماره یک و مهم ترین فرد است و نیازمند این است که به طور مداوم زن یا مرد از نیازهای عاطفی و ج.ن.س.ی همسرش آگاهی پیدا کند و راه های جدید و متنوع برای راضی نگه داشتن یکدیگر و لذت بردن از هم را جستجو کنند. در غیر این صورت ماه عسل زندگی مشترکشان خیلی زود به پایان می رسد و باغچه زندگی شان پژمرده خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد:اغلب زوجین جوان در دوران نامزدی یا اوایل ازدواج، همدیگر را به خوبی می شنوند، نسبت به هم اهمیت و توجه نشان می دهند، در انجام کارها با هم همفکری و مشارکت دارند.

تکفارس آی آر

ارتباط مدیریت رابطه عاشقانه زوجین و زندگی مشترک بهتر

همچنین برای خشنود کردن دیگری تلاش و عشق و ادب و احترام را رعایت میکنند، اما ازدواج می تواند باعث دنیایی از تغییرات شود. چون ممکن است بعد از ازدواج توجه و اهمیت دادن به طرف مقابل جای خود را به مسائل دیگری همچون کار، سرگرمی ها، فرزندان، خانواده پدری و… دهد و به جای همسر آنها را در اولویت قرار دهند و این خود سرآغاز مشکلات شود.

وی یادآور شد:گاهی هم فرد در مدیریت دو موضوع مهم مثلا رابطه و وقت گذراندن با همسر و ساعات سنگین کاری مشکل دارد، در این موارد باید فرد در ابتدا با همسر خود در این باره گفتگو کند و به نتیجه و توافقی برسند که هر دوی آنها شاد و نسبتا راضی باشند اما اگر یکی یا هر دو گله مند و ناراضی است کمک گرفتن از افراد کارشناس و متخصصان زوج درمانگر می تواند مفید باشد.

قانون هایی مهم برای رابطه صحیح زوجین بعد از ازدواج

درباره احساسات و عواطف واقعی تان با همسرتان صادق باشید:زمانی که درباره احساسات و عواطف درونی خود صداقت نداشته باشیم، روابط ما دستخوش ناملایمات روحی و اخلاقی می شود. فیلم بازی کردن، تظاهرکردن، پنهانکاری ها و حتی دروغ گفتن ها نشانه های عدم صداقت در یک زندگی زناشویی است.

www.takfars.ir

همسرتان را دوستدار تفکر و ذهنیت خود کنید:جذاب ترین بخش از وجود زنان و مردان را فکر و ذهنیت آنها تشکیل می دهد. پس سعی کنید همسرتان را عاشق تفکر و ذهنیت خود کنید و هر گز از ظاهر و اندام خود برای شیفته کردن وی استفاده نکنید؛ چراکه این امر، واهی و زودگذر است و با گذشت زمان و پیر شدن از جذابیت ها و زیبایی هایتان کم می شود.

از نظر عاطفی ـ احساسی سخاوتمند باشید و هرگز خساست به خرج ندهید:سخاوت احساسی ـ عاطفی به این معناست که شما بدون هیچ گونه قید و شرطی آزادانه عشق، محبت و قدردانی و تشکر خود را به همسرتان ابراز کنید. البته منظور این نیست که هر پنج دقیقه یکبار قربان صدقه او بروید، بلکه باید سنجیده و مناسب سخاوت خود را نشان دهید.

به همسرتان تعهد روحی ـ قلبی داشته باشید، البته این تعهد باید دوجانبه باشد:به خاطر داشته باشید مراسم ازدواج باشکوه، حلقه الماس، شیک ترین لباس عروسی​ یا دامادی هیچ کدام نمی تواند به شما در داشتن یک ازدواج موفق و شاد کمک کند و تنها تعهد احساسی ـ عاطفی است که زندگی مشترکتان را تا پایان عمر ضمانت میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر