تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بر تنهایی و احساس تنهایی غلبه کنید

همان‌طور که ممکن است قبلا متوجه شده باشید، شما ممکن است تعداد زیادی دوست داشته باشید و افراد زیادی را بشناسید اما هنوز حس می‌کنید که در این دنیا تک و تنها هستید.

تنهایی ممکن است یکی از سخت‌ترین احساساتی باشد که یک نفر می‌تواندتجربه کند. این احساس یکی از معدود احساساتی است که می‌تواند منجر به خودکشی شود.

عوامل تنهایی چیست؟

مهم‌ترین علت برای احساس تنهایی عدم وجود روابط صمیمانه است. بله شما ممکن است افراد زیادی را بشناسید و دوستان زیادی داشته باشید اما اگر روابطتان با آن‌ها بسیار سطحی باشد و هیچ‌گاه احساساتتان را به آن‌ها نگویید، در این صورت احساس تنهایی خواهید کرد.

بیان احساسات و رازهایتان به دیگران نه تنها به غلبه براحساس تنهایی کمکتان می‌کند بلکه به شما کمک می‌کند تا به دوستانتان نزدیک‌تر نیز شوید.

تکفارس آی آر

علت قوی دیگر برای احساس تنهایی در حالی که با سایرین هستید، این است که دیگران از شما استقبال نکنند.

اگر شما حس کنید که مردم دوستتان ندارند پس قادر نخواهید بود ارتباطات صمیمی با آن‌ها ایجاد کنید بنابراین وقتی با آن‌ها هستید احساس تنهایی می‌کنید.

غلبه بر تنهایی

برای غلبه بر تنهایی شما نیاز دارید احساسات و تجارب زندگی‌تان را با سایرین قسمت کنید. تلاش کنید تا اغلب وقت خود را به تنهایی نگذرانید. اگر طبیعت کارتان اجازه ارتباط مستقیم با مردم را به شما نمی‌دهد، پس حداکثر تلاش خود را کنید تا دوستانتان را در آخر هفته‌ها ببینید.

با رفتن به مکان‌های عمومی یا وقایع اجتماعی می‌توانید شانس خود را برای دیدار با افراد جدید افزایش و تنهایی خود را کاهش دهید.

www.takfars.ir

در زیر به برخی راهکارهای غلبه بر تنهایی اشاره شده است:

اگر شما زیاد مطالعه می‌کنید، سعی کنید این کار را به همراه شخص دیگری انجام دهید. هر چه زمان بیشتری را به تنهایی بگذرانید، احساس تنهایی بیشتری نیز خواهید کرد.

اگر شما هر روز به پیاده‌روی می‌روید از یک دوست صمیمی بخواهید که به شما ملحق شود.

یکی از قویی‌ترین عواملی که به شما کمک می‌کند تا بر تنهایی‌تان غلبه کنید صداقت عاطفی است. تلاش کنید با دوستانتان راحت‌تر باشید، به جای مکالمات سطحی سعی کنید در مورد ترس‌ها ونگرانی‌هایتان با آنان صحبت کنید. اگر از گفتن احساستان می‌ترسید شاید ممکن است در اعتماد به نفس خود مشکل داشته باشید، برخی از مردم تصور می‌کنند اگر به دیگران در مورد ناراحتی یا افسردگی خود بگویند آنان را ضعیف می‌کنند. این موضوع صحیح نیست، شما تنها در احساساتتان خلاصه نمی‌شوید، اگر احساس ناراحتی می‌کنید به این معنا نیست که شما آدم بدی هستید و اگر احساس افسردگی می‌کنید به این معنی نیست که شما نالایق هستید. این بدین معناست که شما انسانید و باید این نکته را در نظر بگیرید که احساسات آدمی بالا و پایین دارد. افرادی که می‌گویند از دیگران برتر هستند از عقده حقارت رنج می‌برند.

یکی از راه‌هایمؤثر برای غلبه بر تنهایی وارد شدن به یک رابطه است. هنگامی که وارد یک رابطه می‌شوید هر جنبه از زندگی‌تان با شریک احساسی‌تان تقسیم می‌شود و بدین ترتیب احساس تنهایی از بین می‌رود. اشکال این راه حل این است که شما نمی‌توانید بر زمان رخ دادن آن کنترل داشته باشید چرا که متغیرهای فراوانی در این بین دخیل هستند. از طرف دیگر به نفعتان است که بدانید چطور یک نفر را عاشق خود کنید و از این اطلاعات برای جذب سایرین به سمت خود استفاده کنید.

اقدام دیگری که می‌توانید برای غلبه بر احساس تنهایی انجام دهید مشغول کردن خود به چیزی مانند یک پروژه گروهی است. هنگامی که در چنین پروژه‌هایی مشارکت می‌کنید مجبور می‌شوید عقاید، افکار و حتی ترس‌هایتان را به دیگران بگویید. همچنین ممکن است مجبور شوید برای گفتگو در مورد مشکلات پروژه به طور منظم در جلسات دوره‌ای حضور یابید. تمامی اقدامات فوق به زدودن احساس تنهایی‌تان کمک خواهد کرد.

یکی از حقایق مهم در مورد تنهایی این است که در هنگام تجربه‌ی یک مشکل و یا در مواقع سخت به دیگران بیشتر وابسته خواهید شد. از طرف دیگر اگر در زندگی فعلیتان مشکلی نداشته باشید احساس کاملا طبیعی دارید و حتی ممکن است از زندگی‌تان به تنهایی نیز لذت ببرید، این احساس قدرت تنهایی نامیده می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر